Bu çalışmanın amacı 9. Sınıf öğrencilerinin Ortaöğretim Yerleştirme Puanları OYP ile İngilizce Yerleştirme Puanları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu çalışma 2013-2014 öğrenim yılında Beylikdüzü İstanbul’daki Özel Fatih Lisesi 9.sınıfta öğrenim gören 70 erkek öğrenci yürütülmüştür. OYP puanları ile İngilizce yerleştirme puanları arasındaki ilişki korelasyon analizi ile incelenmiştir. Analiz sonuçları OYP puanları ile İngilizce yerleştirme puanları arasındaki anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir. Bu bilgiler ışığında akademik başarı Öğrencilerin OYP puanları ile ölçülmüş olan İngilizce başarısı İngilizce yerleştirme puanları ile ölçülen arasında anlamlı bir ilişki olduğu savunulabilir
İngilizce Yabancı dil Yeterliliği Akademik Başarı İngilizce Yerleştirme Testi Okul Başarısı OYP puanı Lise öğrencileri Türkiye
The aim of this study was to investigate the relationship between the 9th grade students’ High School Placement Score OYP the score which combines students’ SBS [Level Determination Examination in Turkey for eighth graders] results and end of the eighth grade year results and English language proficiency as measured by the English language placement test the 9th grade students took at the beginning of the term at Private Fatih High School . This study was conducted with 70 male 9th grade students of Private Fatih High School in Beylikdüzü, Istanbul, during the 2013-2014 academic year. Correlation analysis was used in order to determine the relationship between students’ OYP scores and English placement test scores. The correlation revealed that the English placement test scores of students have significant positive relation with their OYP scores. In the light of this finding it is possible to put forward that academic achievement as measured by OYP scores of students is correlated with English achievement as measured by English placement test scores of students
English Language Proficiency Academic Achievement English Placement Test School Achievement OYP Score
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 2 Issue: 2 |