Psikolojik belirtiler, bireyin ruh sağlığını olumsuz yönde etkileyen ve ruhsal hastalıkların teşhisine yarayan belirtiler olarak tanımlanır. Bu çalışmanın amacı Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören öğrencilerin psikolojik belirti düzeylerinin incelenmesidir. Araştırma betimsel bir çalışmadır. Bu kapsamda veriler 2019-2020 güz döneminde Ereğli Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 1404 öğrenciden toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak, geçerlik ve güvenirlik analizleri Şahin ve Durak 1994 tarafından yapılan Kısa Semptom Envanteri KSE kullanılmıştır. Öğrencilerin psikolojik belirtilerini belirleyebilmek için toplanan veriler frekans ve yüzde kullanılarak betimsel olarak analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre; anksiyete boyutunda 262, depresyon boyutunda 503, olumsuz benlik boyutunda 259, somatizasyon boyutunda 222, hostilite boyutunda 437 ve genel belirti boyutunda ise 315 öğrencinin yüksek ve çok yüksek düzeyde psikolojik belirti yaşadığı görülmektedir. Kadın öğrencilerin yüksek ve çok yüksek düzeyde psikolojik belirti gösterme oranı erkek öğrencilerden daha yüksektir. Öğrenim görülen sınıf düzeyinde ise en yüksek psikolojik belirti gösteren grubun 2. sınıf öğrencileri olduğu tespit edilmiştir. Öğrenim görülen bölüm olarak ise, en yüksek ortalamaya sahip grubun Türkçe Öğretmenliği bölümünde okuyan öğrenciler olduğu bulunmuştur
Psychological symptoms are defined as symptoms that adversely affect the mental health of the individual and are used to diagnose mental illnesses. The aim of this study is to investigate the psychological symptom levels of students studying in Eregli Faculty of Education at Zonguldak Bulent Ecevit University. The research was designed with survey model. In this context, data were collected from 1404 students in the fall semester of 2019-2020. The Brief Symptom Inventory BSI , whose validity and reliability analyzes were performed by Şahin and Durak 1994 , were used as data collection tools. Data collected were analyzed descriptively using frequency and percentage in order to determine the psychological symptoms of the students. According to findings; It was seen that students had 262 in anxiety, 503 in depression, 259 in negative selfdimension, 222 in somatization dimension, 437 in hostility dimension, and 315 in general symptom dimension. Female students had a high and very high level of psychological symptoms than male students. It was determined that the group with the highest psychological symptom was 2nd year students. As the department, the highest average group was found to be students studying in the Turkish Language Teaching Department
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 8 Issue: 1 |