Müzik eğitimi psikomotor becerilerin yoğunlukta olduğu bilişsel ve duyuşsal alanları da kapsayan eğitimin önemli alanlarından biridir. Müzik eğitimini meslek olan seçen bireylerin gereken bilgi ve beceri donanıma sahip olmaları mesleki başarılarını doğrudan etkilemekle birlikte duyuşsal alan özelliklerinden biri olan tutum da kişinin kendisini geliştirmede, üretken olmasında, kendisini yenileyebilmede, mesleğini severek yapmasında ve buna bağlı olarak yaratıcı olmasında önemli rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı GSF müzik bölümü öğrencilerinden pedagojik formasyon eğitimi almış olan öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını belirlemek ve bu tutumları farklı değişkenlere göre incelemektir. Tarama modelinin kullanıldığı çalışma, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Malatya İnönü, Nevşehir Hacı Bektaş Veli ve Kırıkkale Üniversitelerinde öğrenim gören GSF müzik bölümü son sınıf 150 öğrenci ile yapılmıştır. Çalışma verilerinin toplanmasında Üstüner’in 2006 geliştirdiği “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” ile çalışma kapsamında öğrencilerin demografik özelliklerini almak üzere form kullanılmıştır. 5’li likert tipindeki ölçek tek boyutludur. Ölçeğin iç güvenirlik katsayısı .93’tür. Çalışma sonucunda öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının ortalama puanları öğretmenlik mesleğini tercih etme nedenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği, üniversite, cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir.
Music education is one of the most important areas of education, including cognitive and affective areas, where psychomotor skills are abundant. While having the necessary knowledge and skills have a direct impact on the professional achievement of individuals who choose music as their professions, attitude, one of the affective characteristics, plays an important role in developing oneself, being productive, self-renewing, executing the profession with love and hence being creative. The purpose of this study was to determine the attitudes of Fine Arts Faculty FAF Music Department students who have taken pedagogical formation education towards the teaching profession and to examine these attitudes on the basis of different variables. The study was conducted with a total of 150 4th year students studying at the FAF Music Department of Malatya İnönü, Nevşehir Hacı Bektaş Veli and Kırıkkale Universities during the 2016-2017 academic year. In order to collect the study data, “Attitude Scale of Teaching Profession”, developed by Üstüner 2006 , as well as a Personal Form, including the participants’ demographic characteristics, were used. The 5-point Likert-type scale is one-dimensional. The internal reliability coefficient of the scale is .93. The study results revealed that the mean scores of students’ attitudes towards the teaching profession significantly differed according to the reasons why they preferred the teaching profession, whereas the mean scores did not significantly differ according to university and gender variables.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 20 Issue: 2 |