Hızla değişen ve rekabetin gittikçe önem kazandığı dünyada ve dolayısıyla iş piyasasında geri kalmamak için çağın gerekliliklerine uygun insan yetiştirmek gerekmektedir. 21. yy. becerileri olarak adlandırılan becerilerin iş piyasasına kalifiye eleman yetiştirmeyi amaçlayan mesleki eğitim kurumları tarafından özellikle ele alınması gereklidir. Bunun için de öncelikle eğitimi sağlayacak meslek lisesi öğretmenlerinin bu beceriler hakkında farkındalık kazanmaları ve bu becerileri eğitim öğretim süreçlerine entegre etmeleri önem taşımaktadır. Bu araştırmanın amacını, Ankara’da görev yapan meslek lisesi öğretmenlerinin 21. yy. becerilerine yönelik almış oldukları eğitim sonrası öz yeterlik algılarını belirlemek ve bunları çeşitli değişkenler açısından incelemek oluşturmuştur. Araştırmada zayıf deneysel desenlerden tek gruplu sontest içeren durum çalışması one-shot case study kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2018-2019 eğitim öğretim yılının güz döneminde Ankara’da görevli farklı meslek lisesi branşlarında 38 öğretmen oluşturmuştur. Meslek lisesi öğretmenlerinin 21. yy. becerileri öz yeterlik algılarını ortaya çıkarmak için Anagün, Atalay, Kılıç ve Yaşar 2016 tarafından geliştirilen “Öğretmen Adaylarına Yönelik 21. yy. Becerileri Yeterlilik Algıları Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin 21. yy. becerileri özyeterlik algısı seviyelerine bakıldığında kendilerini “yüksek düzeyde” gördükleri bulgusuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin 21. yy. becerileri yeterlik algıları cinsiyete, eğitim durumuna ve mesleki kıdeme göre farklılık göstermemiştir. Ancak daha genç öğretmenlerin “öğrenme ve yenilenme becerileri” alt boyutunda diğer öğretmenlere göre daha yüksek seviyede oldukları bulgusuna ulaşılmıştır. Bu bulgulara göre verilen eğitimin öğretmenlerin hepsini kapsayacak şekilde geliştirildiğini söylememiz mümkündür.
Nowadays it is important to raise awareness about the so called 21 st century skills and integrate them into their education process for vocational high school teachers. The aim of the study is to determine the self-efficacy of the vocational high school teachers working in Ankara after the training on 21st century skills and examine them from several variables. In this study, one-shot case study design from the poor experimental designs was used. The participants of the survey were 38 different vocational high school branch teachers working in Ankara in the fall term of 2018-2019 academic year. In order to evaluate the 21st century skills self-efficacy perceptions of the vocational high school teachers, ‘’21st Century Skills Competence Perceptions Scale towards Preservice Teachers’’ developed by Anagün, Atalay, Kılıç and Yaşar 2016 was used. Results showed that teachers saw themselves as ‘’high level’’ in terms of 21st century skills self-efficacy. Teachers’ 21st century skills competence perceptions didn’t vary across gender, educational status and professional seniority. However, the sub-dimension of “learning and renewal skills” at younger teachers were higher than other teachers. According to these data, it is possible to say that this education has been developed for all teachers.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 20 Issue: 2 |