BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ÖRGÜTSEL İMAJ ALGILARI

Year 2018, Volume: 19 Issue: 2, 1304 - 1321, 01.05.2018
https://doi.org/10.29299/kefad.2018.19.02.006

Abstract

Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin öğrenim gördükleri üniversitenin örgütsel imajına ilişkin algılarını çeşitli değişkenler açısından belirlemektir. Araştırma, betimsel tarama modelindedir. Araştırma örneklemini, 2016-2017 öğretim yılında Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 526 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada verileri toplamak amacıyla, Polat 2011 tarafından Türkçe’ye uyarlanarak geliştirilen “Örgütsel İmaj Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın verileri tanımlayıcı istatistik ve parametrik testlerle analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, öğrencilere göre üniversitenin algılanan örgütsel imajı “orta” düzeydedir. Öğrencilerin örgütsel imaj algılarının barınma-beslenme, sosyal ortam, kalite, genel görünüm-alt yapı ve program imajı boyutlarında “orta” düzeyde, spor ve eğlence imajı boyutlarında ise “düşük” düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin öğrenim gördükleri üniversitenin örgütsel imajına ilişkin algı düzeylerinin cinsiyet, sınıf, bölüm, üniversite tercih sırası ve aile gelir durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği belirlenmiştir.

References

  • Alves, H. ve Raposo, M. (2010). The influence of university image on student behaviour. International Journal of Educational Management, 24(1), 73-85.
  • Arpan, L. M., Raney, A. A. ve Zivnuska, S. (2003). A cognitive approach to understanding university image. Corporate Communications: An International Journal, 8(2), 97-113.
  • Brown, R. M. ve Mazzarol, T. W. (2009). The importance of institutional image to student satisfaction and loyalty within higher education. Higher Education, 58(1), 81-95.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri (19. Baskı). Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • Cerit, Y. (2006). Eğitim fakültesi öğrencilerinin üniversitenin örgütsel imaj düzeyine ilişkin algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 12(3), 343-365.
  • Demiröz, S. (2014). Öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları, örgütsel imaj algıları ve öğrenci başarıları arasındaki ilişki. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dowling, G. R. (1986). Managing your corporate images. Industrial Marketing Management, 15(2), 109- 115.
  • Duarte, P. O., Alves, H. B. ve Raposo, M. B. (2010). Understanding university image: a structural equation model approach. International Review on Public and Nonprofit Marketing, 7(1), 21-36.
  • Dutton, J. E. ve J. M. Dukerich (1991). ‘Keeping an eye on the mirror: image and identity in organisational adaptation’, Academy of Management Journal, 34, 517–554.
  • Erdem, M. ve Kılıç, G. (2012). Üniversite öğrencilerinin algılarına göre Yüzüncü Yıl Üniversitesinin örgütsel imajı. 7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresinde sunulan bildiri. İnönü Üniversitesi, Malatya, Türkiye, 24-26 Mayıs.
  • Erkmen, T. ve Çerik, Ş. (2007). Kurum imajını oluşturan kurum kimliği boyutları bağlamında örgüte bağlılığın incelenmesi: Üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(28), 107-119.
  • George, J. M. ve Jones, G. R., (2012). Understanding and managing organizational behavior. Reading, MA: Addison-Wesley.
  • Gioia, D. A., Schultz, M. ve Corley, K. G. (2000). Organizational identity, image, and adaptive instability. Academy of management Review, 25(1), 63-81.
  • Ivy, J. (2001). Higher education institution image: a correspondence analysis approach. International Journal of Educational Management, 15(6), 276-282.
  • İbicioğlu, H. (2005). Üniversite öğrencilerinde kurumsal imaj algılamalarını etkileyen faktörlere ilişkin SDÜ İİBF öğrencilerine yönelik bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(2), 59-73.
  • Kazoleas, D., Kim Y. ve Moffitt, M. A. (2001). Institutional image: A case study, Corporate Communications, 6(4), 205-216.
  • Köybaşı, F., Uğurlu C. T. ve Ceylan, N. (2016). Eğitim fakültesi öğrencilerinin görüşlerine göre üniversitenin örgütsel imajının değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 885-896, DOİ: http://dx.doi.org/10.17860/mersinefd.282388
  • Küçüksüleymanoğlu, R. (2015). Organizational image perceptions of higher education students. Educational Research and Reviews, 10(20), 2667-2673.
  • Luque-Martínez, T. ve Del Barrio-García, S. (2009). Modelling university image: The teaching staff viewpoint. Public Relations Review, 35(3), 325-327.
  • Massey, J. E. (2003). A theory of organizational image management antecedents processes outcomes. Paper presented at the International Academy of Business Disciplines Annual Conference, Orlando, FL.
  • Melewar, T. C. ve Akel, S. (2005), The role of corporate identity in the higher education sector. A case study. Corporate Communications: An International Journal, 10(1), 41-57.
  • Nguyen, N. ve LeBlanc, G. (2001). Image and reputation of higher education institutions in students’ retention decisions. International Journal of Educational Management, 15(6), 303-311.
  • Okay, A. (2003). Kurum kimliği (4.baskı). İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Paden, N. ve Stell, R. (2006). Branding options for distance learning programs: Managing the effect on university image. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 3(8), 45- 54.
  • Pampaloni, A. M. (2010). The influence of organizational image on college selection: what students seek in institutions of higher education. Journal of Marketing for Higher Education, 20(1), 19-48.
  • Parameswaran, R. ve Glowacka, A. E. (1995) University image: an information processing perspective. Journal of Marketing for Higher Education, 6(2), 41-56.
  • Polat, S. (2011). Üniversite öğrencilerine göre Kocaeli Üniversitesi’nin örgütsel imajı. Eğitim ve Bilim, 36(160), 105-119.
  • Saracel, N., Özkara, B., Karakaş, M., Yelken, R. ve Vatandaş, C. (2001). Afyon Kocatepe Üniversitesi’nin kurumsal imajı: Afyon halkının üniversiteyi algılaması tutum ve beklentilerine ilişkin araştırma. Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi Yayınları.
  • Silsüpür, Ö. (2015). Üniversite öğrencilerinin gözünde İstanbul Üniversitesinin imajı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 3(1), 263-288.
  • Steiner, L., Sundström, A. C. ve Sammalisto, K. (2013). An analytical model for university identity and reputation strategy work. Higher Education, 65(4), 401-415.
  • Sung, M. ve Yang, S. U. (2008). Toward the model of university image: The influence of brand personality, external prestige, and reputation. Journal of public relations research, 20(4), 357-376, DOI: 10.1080/10627260802153207
  • Şendur Atabek, G. ve Atabek, Ü. (2015). Türk üniversitelerinin imajı: Üniversitelerin basın reklamları üzerine bir çalışma. Eğitim ve Bilim, 40(180), 155-168, DOİ: http://dx.doi.org/10.15390/EB.2015.2916
  • Şişli, G. ve Köse, S. (2013). Kurum kültürü ve kurumsal imaj ilişkisi: Devlet ve vakıf üniversiteleri üzerinde bir uygulama. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (41), 165- 193.
  • Tezişçi, S. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin üniversitelerinin örgütsel imajına ilişkin algıları. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, Türkiye.
  • Traverso, J., Román, M. ve González, R. (2012). Construction of the image of the university: A major stakeholder approach: the students. Higher Education Review, 44(2), 43-62.
  • Wilkins, S. ve Huisman, J. (2013). Student evaluation of university image attractiveness and its impact on student attachment to international branch campuses. Journal of Studies in International Education, 17(5), 607-623.
  • Wilkins, S. ve Huisman, J. (2015). Factors affecting university image formation among prospective higher education students: The case of international branch campuses. Studies in Higher Education, 40(7), 1256-1272.
  • Wright, C. ve O’neill, M. (2002). Service quality evaluation in the higher education sector: an empirical investigation of students’perceptions. Higher Education Research & Development, 21 (1), 23-39.
  • Yükseköğretim Kurumu (2018). Yükseköğretim bilgi yönetim sistemi. https://istatistik.yok.gov.tr/ İndirilme Tarihi: 16.07.2018.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ÖRGÜTSEL İMAJ ALGILARI

Year 2018, Volume: 19 Issue: 2, 1304 - 1321, 01.05.2018
https://doi.org/10.29299/kefad.2018.19.02.006

Abstract

References

  • Alves, H. ve Raposo, M. (2010). The influence of university image on student behaviour. International Journal of Educational Management, 24(1), 73-85.
  • Arpan, L. M., Raney, A. A. ve Zivnuska, S. (2003). A cognitive approach to understanding university image. Corporate Communications: An International Journal, 8(2), 97-113.
  • Brown, R. M. ve Mazzarol, T. W. (2009). The importance of institutional image to student satisfaction and loyalty within higher education. Higher Education, 58(1), 81-95.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri (19. Baskı). Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • Cerit, Y. (2006). Eğitim fakültesi öğrencilerinin üniversitenin örgütsel imaj düzeyine ilişkin algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 12(3), 343-365.
  • Demiröz, S. (2014). Öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları, örgütsel imaj algıları ve öğrenci başarıları arasındaki ilişki. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dowling, G. R. (1986). Managing your corporate images. Industrial Marketing Management, 15(2), 109- 115.
  • Duarte, P. O., Alves, H. B. ve Raposo, M. B. (2010). Understanding university image: a structural equation model approach. International Review on Public and Nonprofit Marketing, 7(1), 21-36.
  • Dutton, J. E. ve J. M. Dukerich (1991). ‘Keeping an eye on the mirror: image and identity in organisational adaptation’, Academy of Management Journal, 34, 517–554.
  • Erdem, M. ve Kılıç, G. (2012). Üniversite öğrencilerinin algılarına göre Yüzüncü Yıl Üniversitesinin örgütsel imajı. 7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresinde sunulan bildiri. İnönü Üniversitesi, Malatya, Türkiye, 24-26 Mayıs.
  • Erkmen, T. ve Çerik, Ş. (2007). Kurum imajını oluşturan kurum kimliği boyutları bağlamında örgüte bağlılığın incelenmesi: Üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(28), 107-119.
  • George, J. M. ve Jones, G. R., (2012). Understanding and managing organizational behavior. Reading, MA: Addison-Wesley.
  • Gioia, D. A., Schultz, M. ve Corley, K. G. (2000). Organizational identity, image, and adaptive instability. Academy of management Review, 25(1), 63-81.
  • Ivy, J. (2001). Higher education institution image: a correspondence analysis approach. International Journal of Educational Management, 15(6), 276-282.
  • İbicioğlu, H. (2005). Üniversite öğrencilerinde kurumsal imaj algılamalarını etkileyen faktörlere ilişkin SDÜ İİBF öğrencilerine yönelik bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(2), 59-73.
  • Kazoleas, D., Kim Y. ve Moffitt, M. A. (2001). Institutional image: A case study, Corporate Communications, 6(4), 205-216.
  • Köybaşı, F., Uğurlu C. T. ve Ceylan, N. (2016). Eğitim fakültesi öğrencilerinin görüşlerine göre üniversitenin örgütsel imajının değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 885-896, DOİ: http://dx.doi.org/10.17860/mersinefd.282388
  • Küçüksüleymanoğlu, R. (2015). Organizational image perceptions of higher education students. Educational Research and Reviews, 10(20), 2667-2673.
  • Luque-Martínez, T. ve Del Barrio-García, S. (2009). Modelling university image: The teaching staff viewpoint. Public Relations Review, 35(3), 325-327.
  • Massey, J. E. (2003). A theory of organizational image management antecedents processes outcomes. Paper presented at the International Academy of Business Disciplines Annual Conference, Orlando, FL.
  • Melewar, T. C. ve Akel, S. (2005), The role of corporate identity in the higher education sector. A case study. Corporate Communications: An International Journal, 10(1), 41-57.
  • Nguyen, N. ve LeBlanc, G. (2001). Image and reputation of higher education institutions in students’ retention decisions. International Journal of Educational Management, 15(6), 303-311.
  • Okay, A. (2003). Kurum kimliği (4.baskı). İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Paden, N. ve Stell, R. (2006). Branding options for distance learning programs: Managing the effect on university image. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 3(8), 45- 54.
  • Pampaloni, A. M. (2010). The influence of organizational image on college selection: what students seek in institutions of higher education. Journal of Marketing for Higher Education, 20(1), 19-48.
  • Parameswaran, R. ve Glowacka, A. E. (1995) University image: an information processing perspective. Journal of Marketing for Higher Education, 6(2), 41-56.
  • Polat, S. (2011). Üniversite öğrencilerine göre Kocaeli Üniversitesi’nin örgütsel imajı. Eğitim ve Bilim, 36(160), 105-119.
  • Saracel, N., Özkara, B., Karakaş, M., Yelken, R. ve Vatandaş, C. (2001). Afyon Kocatepe Üniversitesi’nin kurumsal imajı: Afyon halkının üniversiteyi algılaması tutum ve beklentilerine ilişkin araştırma. Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi Yayınları.
  • Silsüpür, Ö. (2015). Üniversite öğrencilerinin gözünde İstanbul Üniversitesinin imajı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 3(1), 263-288.
  • Steiner, L., Sundström, A. C. ve Sammalisto, K. (2013). An analytical model for university identity and reputation strategy work. Higher Education, 65(4), 401-415.
  • Sung, M. ve Yang, S. U. (2008). Toward the model of university image: The influence of brand personality, external prestige, and reputation. Journal of public relations research, 20(4), 357-376, DOI: 10.1080/10627260802153207
  • Şendur Atabek, G. ve Atabek, Ü. (2015). Türk üniversitelerinin imajı: Üniversitelerin basın reklamları üzerine bir çalışma. Eğitim ve Bilim, 40(180), 155-168, DOİ: http://dx.doi.org/10.15390/EB.2015.2916
  • Şişli, G. ve Köse, S. (2013). Kurum kültürü ve kurumsal imaj ilişkisi: Devlet ve vakıf üniversiteleri üzerinde bir uygulama. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (41), 165- 193.
  • Tezişçi, S. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin üniversitelerinin örgütsel imajına ilişkin algıları. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, Türkiye.
  • Traverso, J., Román, M. ve González, R. (2012). Construction of the image of the university: A major stakeholder approach: the students. Higher Education Review, 44(2), 43-62.
  • Wilkins, S. ve Huisman, J. (2013). Student evaluation of university image attractiveness and its impact on student attachment to international branch campuses. Journal of Studies in International Education, 17(5), 607-623.
  • Wilkins, S. ve Huisman, J. (2015). Factors affecting university image formation among prospective higher education students: The case of international branch campuses. Studies in Higher Education, 40(7), 1256-1272.
  • Wright, C. ve O’neill, M. (2002). Service quality evaluation in the higher education sector: an empirical investigation of students’perceptions. Higher Education Research & Development, 21 (1), 23-39.
  • Yükseköğretim Kurumu (2018). Yükseköğretim bilgi yönetim sistemi. https://istatistik.yok.gov.tr/ İndirilme Tarihi: 16.07.2018.
There are 39 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Ali Taş This is me

Erdem Karataş

Mehmet Küçükçene This is me

Publication Date May 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 19 Issue: 2

Cite

APA Taş, A., Karataş, E., & Küçükçene, M. (2018). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ÖRGÜTSEL İMAJ ALGILARI. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 1304-1321. https://doi.org/10.29299/kefad.2018.19.02.006

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124