Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınmaya yönelik tutumlarını ölçmek için geliştirilen 20 madde ve 4 alt-boyuttan oluşan çevre, ekonomi, toplum ve eğitim Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Tutum Ölçeği’nin SKTÖ Türkçe’ye uyarlanması hedeflenmiştir. Bu amaçla, öncelikli olarak SKTÖ Türkçe’ye çevrilmiş ve 205 fen bilgisi öğretmen adayına uygulanarak bir pilot çalışma yapılmıştır. Pilot çalışmadan elde edilen bulgular doğrultusunda 2 maddenin içeriğe uyumlu olarak farklı şekilde ifade edilmesine karar verilmiştir. Bu değişiklik sonrası ölçek 281 fen bilgisi öğretmen adayına uygulanarak ana çalışma yapılmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçları 4-faktörlü yapıyı desteklemiştir. Ayrıca, SKTÖ’nün Türkçe formunun aynılık ve ayırt edicilik geçerliğini destekleyen bulgular ortaya konmuştur. Güvenilirlik analizleri iç tutarlığın iyi düzeyde olduğunu göstermiştir. Ölçme değişmezliği analizi sonuçları ise, ölçeğin erkek ve kadın fen bilgisi öğretmen adayları için değişmezlik gösterdiğini ortaya koymuştur. Sonuç olarak, bu çalışma Kalkınmaya Yönelik Tutum Ölçeği’nin Türkçe formunun geçerli ve güvenilir bir ölçek olarak fen bilgisi öğretmen adaylarının sürdürülebilir kalkınmaya yönelik tutumlarını ölçmek için kullanılabileceğini göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 19 Issue: 2 |