Bu araştırmada, ortaokul 7. sınıfta okuyan öğrencilerin öğrenme stilleri ile fen konularını günlük yaşamla ilişkilendirebilme becerileri arasında bir ilişki araştırılmıştır. Araştırma 2012-2013 eğitim öğretim yılında Giresun merkez, ilçe ve köylerinde bulunan ortaokullardaki 243 Nkız=132, Nerkek=111 7. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kolb öğrenme stilleri envanteri III ve araştırmacılar tarafından geliştirilen günlük yaşamla ilişkilendirme testi kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15.00 istatistik paket programında istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Elde edilen verilere göre öğrencilerin öğrenme stilleri ölçeğinden elde edilen puanlarla günlük yaşamla ilişkilendirme testi puanları p< .05 arasında anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Yerleştiren, değiştiren ve ayrıştıran öğrenme stilleri arasında ayrıştıran öğrenme stili lehine anlamlı bir fark tespit edilmiştir. Değiştiren ve özümseyen öğrenme stilleri arasında ise özümseyen öğrenme stili lehine anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Ayrıştıran ve özümseyen öğrenme stillerine sahip öğrencilerin fen konularını günlük yaşamla ilişkilendirebildikleri sonucuna ulaşılmıştır.
In this study, relationship between the 7th grade secondary school students’ learning styles and associating skills the science subjects to daily life was investigated. The study was carried out with the 243 Nfemale=132, Nmale=111 7th grade secondary school students who study at the center, towns and villages of Giresun in 2012-2013 academic years. As data collecting tools, Kolb learning style inventory III and the associating with daily life test developed by the researcher were used. According to obtained data was determined that there is a significant difference between the students’ learning styles and the associating with daily life test scores p< .05 . There is a significant difference among accommodator, divergent and converged learning styles in favour of divergent students. Also there is a significant difference between converged and assimilator students in favour of assimilator students. Divergent and assimilator students associate more successfully science subjects with daily life
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 18 Special Issue |