Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin lisans mezuniyeti sonrasında başvurmayı düşündükleri örgüte yönelik imaj algıları ile işe başvurma niyeti arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya, bir kamu üniversitesinde öğrenim görmekte olan 127 % 54,7 üçüncü sınıf ve 105 % 45,3 dördüncü sınıf öğrencisi katılmıştır. Üniversite öğrencilerinin örgütsel imaja yönelik algılarını ölçmek üzere Lemmink, Schuijf ve Streukens 2003 tarafından geliştirilen ‘Kurum İmajı Ölçeği’ kullanılmıştır. Katılımcıların işe başvurma niyetlerinin belirlenmesinde ise Aiman-Smith, Bauer ve Cable 2001 tarafından geliştirilen ‘İşe Başvurma Niyeti Ölçeği’ kullanılmıştır. Araştırma kapsamında faydalanılan ölçeklerin güvenirliği Cronbach alfa değeri ile yapı geçerliği ise AMOS’ta yürütülen doğrulayıcı faktör analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, üniversite öğrencilerinin örgütsel imaj algıları ile işe başvurma niyetleri arasında orta düzeyde pozitif yönlü bir ilişki olduğu r = .60 ve katılımcıların örgütsel imaja ilişkin algılarının işe başvurma niyetlerindeki varyansın % 36’sını açıkladığını göstermiştir. Araştırma sonucunda, üniversite öğrencilerinin örgütsel imaj algılarının işe başvurma niyetlerinin istatistiksel olarak anlamlı bir yordayıcısı olduğu belirlenmiştir. Sonuçlar, ilgili alanyazın çerçevesinde tartışılmıştır.
The aim of the present study is to investigate the relationship between organizational image and intention-to-apply among university students. The participants were junior n = 127, 54,7% and senior year students n = 105, 45,3% attending a state university in Turkey. To measure the organizational image perceptions of the university students, ‘Corporate Image Scale’ of Lemmink, Schuijf and Streukens 2003 was used. The intention-to-apply of participants was determined by ‘Job Pursuit Instrument’ of AimanSmith, Bauer and Cable 2001 . The reliability of the scales used in the current study was investigated by Cronbach’s alpha internal consistency values, and the construct validity of them was tested by confirmatory factor analysis conducted by AMOS. Findings showed that there is a positive and moderate level of relationship between organizational image perceptions and intention to apply among university students r = .60 , and participants’ organizational image perceptions explain 36 % of the variance in their intention to apply. The results pointed out that organizational image perceptions of university students is a statistically significant predictor of their intention to apply. Results are discussed further concerning the related literature
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 18 Issue: 1 |