Bu çalışmada, 6. Sınıf öğrencilerinin epistemolojik inançlarının bazı değişkenler genel akademik başarı, matematik dersi başarısı ve cinsiyet açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden alan taraması survey yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Conley ve diğerleri 2004 tarafından geliştirilen ve Özkan 2008 tarafından Türkçeye uyarlaması yapılmış olan Epistemolojik İnançlar Anketi kullanılmıştır. Toplam 196 ortaokul 6. Sınıf öğrencisine uygulanan anketten elde edilen veriler SPSS 18,0 paket programı kullanılarak nicel bir yaklaşımla betimsel olarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonunda, 6. Sınıf öğrencilerinin epistemolojik inançlarının genel akademik başarı ve matematik dersi başarısı açısından istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı ancak cinsiyet açısından farklılaşmadığı bulunmuştur.
In this study, it was aimed to examine epistemological beliefs of 6th grade students in terms of some variables general academic achievement, mathematics course success and gender . Survey method was used in the research. The data collection tool was the Epistemological Beliefs Questionnaire developed by Conley et al. 2004 and adapted to Turkish by Özkan 2008 . The data obtained from the questionnaire applied to 196 middle school 6th grade students were analyzed descriptively using a quantitative approach using the SPSS 18.0 package program. At the end of the study, it was found that the epistemological beliefs of the 6th grade students differed statistically in terms of the success of general academic achievement and mathematics course but not in terms of gender
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 18 Issue: 1 |