FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON ÖĞRENCİLERİNİN WEB TABANLI ÖĞRETİM DENEYİMLERİNİN İNCELENMESİ
Year 2017,
Volume: 18 Issue: 3, 865 - 879, 01.08.2017
Gül Özüdoğru
Anıl Özüdoğru
Abstract
Bu araştırmada fizyoterapi ve rehabilitasyon öğrencilerinin web tabanlı öğretim deneyimlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma karma yöntem ile gerçekleştirilmiştir. Nicel kısmında tek grup ön test son test modeli kullanılmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkeni uygulanan öğretim yöntemi web tabanlı öğretim iken, bağımlı değişkeni ise web tabanlı öğretime yönelik öğrenci tutumudur. Nitel kısmında ise durum çalışması yapılmıştır. Araştırma haftada bir saat ve teorik olan Fizyoterapide Yönetim ve Organizasyon dersinde 2016-2017 öğretim yılı güz döneminde 14 hafta boyunca gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 56 öğrenci katılmıştır. Web tabanlı öğretime yönelik tutum ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Bağımsız örneklemler ttesti, bağımlı örneklemler t-testi ve içerik analizi yapılmıştır. Araştırmanın bir sonucu olarak, uygulamanın öğrencilerin web tabanlı öğretime yönelik tutumlarında anlamlı farklılığa yol açmadığı görülmüştür p>.05 . Web tabanlı öğretime yönelik öğrenci tutumlarında cinsiyet açısından da anlamlı bir farklılık görülmemiştir p>.05 . Öğrencilerin bazıları web tabanlı öğretimin avantaj olarak mekân ve zaman bağımsızlığı sağladığını belirtmişlerdir. Ayrıca öğrenciler web tabanlı öğretimin fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitiminde teorik dersler için kullanılabileceği fakat uygulama dersleri için uygun olmayacağını bildirmişlerdir.
References
- Alkan, F., and Koçak Altundağ, C. (2016). The role of technology in science teaching activities: Web based teaching applications. Journal for the Education of Gifted Young Scientists, 3(2), 1-7.
- Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry & Research design: Chosing among five approaches (3rd Edition). Los Angeles, London, New Delhi, Singapore, Washington DC: SAGE Publications.
- Çakır Balta, Ö., ve Horzum, M. B. (2008). Web tabanlı öğretim ortamındaki öğrencilerin internet bağımlılığını etkileyen faktörler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(1), 187- 205.
- Çiftci, S., Güneş, E., and Üstündağ, M. T. (2010). Attitudes of distance education students towards web based learning–A case study. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 2393-2396.
- Depala, N., and Greene, G. (2016). Social media in physiotherapy undergraduate education: Who’s tweeting? The 4th European Congress of the ER-WCPT / Physiotherapy 102S (2016) eS67–eS282. eS104.
- Du, S., Liu, Z., Liu, S., Yin, H., Xu, G., Zhang, H., and Wang, A. (2013). Web‐based distance learning for nurse education: A systematic review. International Nursing Review, 60(2), 167-177.
- Evans, C., Yeung, E., Markoulakis, R., and Guilcher, S. (2014). An online community of practice to support evidence-based physiotherapy practice in manual therapy. Journal of Continuing Education in the Health Professions, 34(4), 215–223.
- Erdoğan, Y., Bayram, S., ve Deniz, L. (2007). Web tabanlı öğretim tutum ölçeği: Açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi çalışması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 4(2), 1-14.
- Gardner, P., Slater, H., Jordan, J. E., Fary, R. E., Chua, J., and Briggs, A. M. (2016). Physiotherapy students’ perspectives of online e-learning for interdisciplinary management of chronic health conditions: A qualitative study. BMC Medical Education, 16(1), 62.
- Hammarlund, C. S., Nilsson, M. H., and Gummesson, C. (2015). External and internal factors influencing self-directed online learning of physiotherapy undergraduate students in Sweden: A qualitative study. Journal of Educational Evaluation for Health Professions, 12(33).
- Hossain, M. S., Islam, M. S., Glinsky, J. V., Lowe, R., Lowe, T., and Harvey, L. A. (2015). A massive open online course (MOOC) can be used to teach physiotherapy students about spinal cord injuries: A randomised trial. Journal of Physiotherapy, 61(1), 21-27.
- Isik, A. H., Karakis, R., and Güler, G. (2010). Postgraduate students’ attitudes towards distance learning (The case study of Gazi University). Procedia-Social and Behavioral Sciences, 9, 218-222.
- Lambert, J., and Gong, Y. (2010). 21st century paradigms for pre-service teacher technology preparation. Computers in the Schools, 27(1), 54-70.
- Mącznik, A. K., Ribeiro, D. C., and Baxter, G. D. (2015). Online technology use in physiotherapy teaching and learning: a systematic review of effectiveness and users’ perceptions. BMC Medical Education, 15(1), 160.
- Miles, M. B., and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd Edition). Thousand Oaks, CA: Sage.
- Oral, B., ve Kenanoğlu, R. (2012). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemlerinin öğrenci başarısına ve bilgisayara yönelik tutumlarına etkisi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 58-67.
- Özgür, H. (2015). Syracuse Modeli ile e-öğrenme ortamı için tasarlanmış bir dersin öğrencilerin başarısına etkisi: Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği. Trakya University Journal of Social Science, 17(1), 271-290.
- Özgür, H., Tezcan, C., ve Demiralay, İ. (2011). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin web tabanlı öğretim tutumlarını etkileyen faktörler. 11 th International Educational Technology Conference. Proceeding Book Volume II, 1781-1787.
- Peacock, S., and Hooper, J. (2007). E-learning in physiotherapy education. Physiotherapy, 93(3), 218-228. Sezer, B. (2016). Faculty of medicine students' attitudes towards electronic learning and their opinion for an example of distance learning application. Computers in Human Behavior, 55, 932-939.
- Şimşek, A., İskenderoğlu,T., and İskenderoğlu, M.(2010). Investigating preservice computer teachers’ attitudes towards distance education. Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 324–328.
- Taşocak, G., Kaya, H., Şenyuva, E., Işık, B., ve Bodur, G. (2011). Hemşirelik eğitiminde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitim yöntemi ile verilen hasta eğitimi dersine ilişkin görüşleri ile kaygıları arasındaki ilişki. 11 th International Educational Technology Conference. Proceeding Book Volume II, 1578-1588.
- Tekedere, H., ve Mahiroğlu, A. (2012). İlkyardım dersi için web tabanlı probleme dayalı öğrenme yazılımının geliştirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 95-114.
- Tekinarslan, E. (2008). Attitudes of Turkish distance learners toward internet based learning: An investigation depending on demographical characteristics. Turkish Online Journal of Distance Education, 9(1).
- Yeniad, M. (2011). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin web tabanlı e-öğrenme ortamlarına ilişkin algıları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16)-519-533.
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON ÖĞRENCİLERİNİN WEB TABANLI ÖĞRETİM DENEYİMLERİNİN İNCELENMESİ
Year 2017,
Volume: 18 Issue: 3, 865 - 879, 01.08.2017
Gül Özüdoğru
Anıl Özüdoğru
References
- Alkan, F., and Koçak Altundağ, C. (2016). The role of technology in science teaching activities: Web based teaching applications. Journal for the Education of Gifted Young Scientists, 3(2), 1-7.
- Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry & Research design: Chosing among five approaches (3rd Edition). Los Angeles, London, New Delhi, Singapore, Washington DC: SAGE Publications.
- Çakır Balta, Ö., ve Horzum, M. B. (2008). Web tabanlı öğretim ortamındaki öğrencilerin internet bağımlılığını etkileyen faktörler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(1), 187- 205.
- Çiftci, S., Güneş, E., and Üstündağ, M. T. (2010). Attitudes of distance education students towards web based learning–A case study. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 2393-2396.
- Depala, N., and Greene, G. (2016). Social media in physiotherapy undergraduate education: Who’s tweeting? The 4th European Congress of the ER-WCPT / Physiotherapy 102S (2016) eS67–eS282. eS104.
- Du, S., Liu, Z., Liu, S., Yin, H., Xu, G., Zhang, H., and Wang, A. (2013). Web‐based distance learning for nurse education: A systematic review. International Nursing Review, 60(2), 167-177.
- Evans, C., Yeung, E., Markoulakis, R., and Guilcher, S. (2014). An online community of practice to support evidence-based physiotherapy practice in manual therapy. Journal of Continuing Education in the Health Professions, 34(4), 215–223.
- Erdoğan, Y., Bayram, S., ve Deniz, L. (2007). Web tabanlı öğretim tutum ölçeği: Açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi çalışması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 4(2), 1-14.
- Gardner, P., Slater, H., Jordan, J. E., Fary, R. E., Chua, J., and Briggs, A. M. (2016). Physiotherapy students’ perspectives of online e-learning for interdisciplinary management of chronic health conditions: A qualitative study. BMC Medical Education, 16(1), 62.
- Hammarlund, C. S., Nilsson, M. H., and Gummesson, C. (2015). External and internal factors influencing self-directed online learning of physiotherapy undergraduate students in Sweden: A qualitative study. Journal of Educational Evaluation for Health Professions, 12(33).
- Hossain, M. S., Islam, M. S., Glinsky, J. V., Lowe, R., Lowe, T., and Harvey, L. A. (2015). A massive open online course (MOOC) can be used to teach physiotherapy students about spinal cord injuries: A randomised trial. Journal of Physiotherapy, 61(1), 21-27.
- Isik, A. H., Karakis, R., and Güler, G. (2010). Postgraduate students’ attitudes towards distance learning (The case study of Gazi University). Procedia-Social and Behavioral Sciences, 9, 218-222.
- Lambert, J., and Gong, Y. (2010). 21st century paradigms for pre-service teacher technology preparation. Computers in the Schools, 27(1), 54-70.
- Mącznik, A. K., Ribeiro, D. C., and Baxter, G. D. (2015). Online technology use in physiotherapy teaching and learning: a systematic review of effectiveness and users’ perceptions. BMC Medical Education, 15(1), 160.
- Miles, M. B., and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd Edition). Thousand Oaks, CA: Sage.
- Oral, B., ve Kenanoğlu, R. (2012). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemlerinin öğrenci başarısına ve bilgisayara yönelik tutumlarına etkisi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 58-67.
- Özgür, H. (2015). Syracuse Modeli ile e-öğrenme ortamı için tasarlanmış bir dersin öğrencilerin başarısına etkisi: Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği. Trakya University Journal of Social Science, 17(1), 271-290.
- Özgür, H., Tezcan, C., ve Demiralay, İ. (2011). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin web tabanlı öğretim tutumlarını etkileyen faktörler. 11 th International Educational Technology Conference. Proceeding Book Volume II, 1781-1787.
- Peacock, S., and Hooper, J. (2007). E-learning in physiotherapy education. Physiotherapy, 93(3), 218-228. Sezer, B. (2016). Faculty of medicine students' attitudes towards electronic learning and their opinion for an example of distance learning application. Computers in Human Behavior, 55, 932-939.
- Şimşek, A., İskenderoğlu,T., and İskenderoğlu, M.(2010). Investigating preservice computer teachers’ attitudes towards distance education. Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 324–328.
- Taşocak, G., Kaya, H., Şenyuva, E., Işık, B., ve Bodur, G. (2011). Hemşirelik eğitiminde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitim yöntemi ile verilen hasta eğitimi dersine ilişkin görüşleri ile kaygıları arasındaki ilişki. 11 th International Educational Technology Conference. Proceeding Book Volume II, 1578-1588.
- Tekedere, H., ve Mahiroğlu, A. (2012). İlkyardım dersi için web tabanlı probleme dayalı öğrenme yazılımının geliştirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 95-114.
- Tekinarslan, E. (2008). Attitudes of Turkish distance learners toward internet based learning: An investigation depending on demographical characteristics. Turkish Online Journal of Distance Education, 9(1).
- Yeniad, M. (2011). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin web tabanlı e-öğrenme ortamlarına ilişkin algıları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16)-519-533.