BibTex RIS Cite

Öğretmen Adaylarının 2014 KPSS Puanlarının Fakülte ve Öğretmenlik Alanlarına Göre Karşılaştırılması

Year 2016, Volume: 17 Issue: 3, 599 - 619, 01.08.2016

Abstract

Bu çalışmanın amacı 2014 yılı Kamu Personeli Seçme Sınavı’na KPSS-2014 katılan öğretmen adaylarının başarı durumlarının mezun oldukları fakültelere ve öğretmenlik alanlarına göre karşılaştırılmasıdır. Bu bağlamda öğretmen yetiştiren fakülteler iki ana bölüme ayrılmış ve öğretmen adayları eğitim fakültesi ya da diğer fakültelerden mezun olmalarına göre değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Çalışmada KPSS-2014 kapsamında yapılan Öğretmenlik Alan Bilgisi testinin uygulandığı 10 branşa ait sonuçlar değerlendirilmiştir. Çalışma kapsamında söz konusu alanlarda sınava katılan toplam 118.206 öğretmen adayının KPSS-2014 başarı puanları incelenmiş ve eğitim fakültesi mezunlarının diğer fakültelerden mezun öğretmen adaylarına göre 9 branşta daha başarılı oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmada ayrıca başarı puanları ortalamaları üzerinden gruplar arasındaki farklılıklar incelenmiştir. Araştırma sonucunda ulaşılan sonuçların, ülkemizdeki öğretmen yetiştirme sistemi, öğretmen istihdam politikası ve öğretmen seçme sistemine geribildirim sağlayacağı düşünülmektedir.

References

  • Açıl, Ü. (2010). Öğretmen adaylarının akademik başarıları ile KPSS puanları arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Aküzüm, C., Demirkol, M., Ekici, Ö. & Talu, M. (2015). Öğretmen adaylarının KPSS öğretmenlik alan bilgisi sınavına ilişkin görüşleri. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi. 6(18), 331-344.
  • Akyüz, Y. (2001). Başlangıçtan 2001’e Türk eğitim tarihi. Genişletilmiş 8. Baskı, ALFA Basım Yayım, İstanbul.
  • Atasoy, B. (2004). Eğitim fakültelerinin ÖSS ve KPSS puanları yönünden karşılaştırılması. Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırmanın Sonuçları ve Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, 83-112, Ankara.
  • Atav, E. & Sönmez, S. (2013). Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavı (KPSS)’na ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Özel Sayı(1), 01-13.
  • Bahar, H. H. (2006). KPSS puanlarının akademik başarı ve cinsiyet açısından değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 31(140), 68-74.
  • Bahar, H. H. (2011). ÖSS puanı ve lisans mezuniyet notunun KPSS 10 puanını yordama gücü. Eğitim ve Bilim, 36(162), 168-181.
  • Başkan, Z. & Alev, N. (2009). Kamu personeli seçme sınavında (KPSS) çıkan soruların öğretmenlik meslek derslerine göre kapsam geçerliği. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 29-50.
  • Dilekmen M., Ercoşkun H. & Nalçacı A. (2005). Öğretmen adaylarının akademik ve KPSS başarılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 304-315.
  • Ercoşkun, M. H. & Nalçacı, A. (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının ÖSS, akademik ve KPSS başarılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 479-486.
  • Erdem, E. & Soylu, Y. (2013). Öğretmen adaylarının KPSS ve alan sınavına ilişkin görüşleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 223-236.
  • Ergün, M (2005). İlköğretim okulları öğretmen adaylarının KPSS’deki başarı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi (Kastamonu ili örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 311-326.
  • Fraenkel, J., Wallen, N. & Hyun, H.H. (2012). How to design and evaluate research in education (8th ed.). Boston: McGraw Hill.
  • Gündoğdu, K., Çimen, N. & Turan, S. (2008) Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına (KPSS) ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 35-43.
  • Gökçe, F. (2013). Lisans öğrencileri ile formasyon programına devam eden kursiyerlerin KPSS konusundaki görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Özel Sayı(1), 171-190.
  • Kablan, Z. (2010). Akademik mezuniyet ortalama puanı ile KPSS başarı puanı arasındaki ilişki. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 451-470.
  • Kala, A. & Çakır, M. (2016). 2013 Kamu personeli seçme sınavı biyoloji alan bilgisi sorularının biyoloji öğretmenliği alan bilgisi yeterliklerine ve yenilenmiş Bloom taksonomisine göre analizi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 243- 260.
  • Karaca, E. (2011). Öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) yönelik tutumları. Akademik Bakış Dergisi, 23, 1-18.
  • Özkan, M. (2015). Öğretmen yetiştiren programların giriş taban puanlarıyla KPSS ortalamaları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (19), 279-303.
  • Safran, M., Kan, A., Üstündağ M.T., Birbudak T.S. & Yıldırım, O. (2014). 2013 KPSS sonuçlarının öğretmen adaylarının mezun oldukları alanlara göre incelenmesi, Eğitim ve Bilim, 39(171), 13-25.
  • Uğurlu, I. & Yörek, N. (2015). Pre-Service teachers’ comments toward official teacher selection system (Civil Servant Selection Examination, KPSS) in Turkey: A qualitative analysis. Open Journal of Social Sciences, 3(9), 182.
  • Yüksel, S. (2013). Öğretmen yetiştirmede hesap verebilirlik bağlamında KPSS sonuçlarının değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı(1), 404-420.
  • YÖK. (2015). Pedagojı̇k formasyon eğı̇tı̇mı̇ sertı̇fı̇ka programları hakkında açıklama. 02.03.2016 http://yok.gov.tr/documents/10279/19836547/Pedagojik_Formasyon_Egitimi_Sert ifika_Programlari_Hakkinda_Aciklama.pdf/da9f43b7-dc3e-430c- 4153ad6e9de0?version=1.0 adresinden erişildi. tarihinde 9635

Comparison of Teacher Candidates’ 2014 CSSE Scores in terms of Faculties and Branches

Year 2016, Volume: 17 Issue: 3, 599 - 619, 01.08.2016

Abstract

The aim of this research was to compare 2014 Civil Servant Selection Examination CSSE scores of teacher candidates in terms of faculties they were graduated from and their branches. In this context, faculties were taken into consideration in two different categories. These categories were faculties of education and other faculties. The dataset of the study included CSSE-2014 scores of teacher candidates from 10 branches. The CSSE2014 scores of 118.206 teacher candidates were investigated. According to the results of the study, teacher candidates graduated from faculties of education found to be more successful than others in 9 branches. The study also investigated differences between groups according to averages of CSSE-2014 scores. Results are expected to provide feedback for teacher training, teacher employment policy and teacher selection system in Turkey

References

  • Açıl, Ü. (2010). Öğretmen adaylarının akademik başarıları ile KPSS puanları arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Aküzüm, C., Demirkol, M., Ekici, Ö. & Talu, M. (2015). Öğretmen adaylarının KPSS öğretmenlik alan bilgisi sınavına ilişkin görüşleri. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi. 6(18), 331-344.
  • Akyüz, Y. (2001). Başlangıçtan 2001’e Türk eğitim tarihi. Genişletilmiş 8. Baskı, ALFA Basım Yayım, İstanbul.
  • Atasoy, B. (2004). Eğitim fakültelerinin ÖSS ve KPSS puanları yönünden karşılaştırılması. Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırmanın Sonuçları ve Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, 83-112, Ankara.
  • Atav, E. & Sönmez, S. (2013). Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavı (KPSS)’na ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Özel Sayı(1), 01-13.
  • Bahar, H. H. (2006). KPSS puanlarının akademik başarı ve cinsiyet açısından değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 31(140), 68-74.
  • Bahar, H. H. (2011). ÖSS puanı ve lisans mezuniyet notunun KPSS 10 puanını yordama gücü. Eğitim ve Bilim, 36(162), 168-181.
  • Başkan, Z. & Alev, N. (2009). Kamu personeli seçme sınavında (KPSS) çıkan soruların öğretmenlik meslek derslerine göre kapsam geçerliği. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 29-50.
  • Dilekmen M., Ercoşkun H. & Nalçacı A. (2005). Öğretmen adaylarının akademik ve KPSS başarılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 304-315.
  • Ercoşkun, M. H. & Nalçacı, A. (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının ÖSS, akademik ve KPSS başarılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 479-486.
  • Erdem, E. & Soylu, Y. (2013). Öğretmen adaylarının KPSS ve alan sınavına ilişkin görüşleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 223-236.
  • Ergün, M (2005). İlköğretim okulları öğretmen adaylarının KPSS’deki başarı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi (Kastamonu ili örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 311-326.
  • Fraenkel, J., Wallen, N. & Hyun, H.H. (2012). How to design and evaluate research in education (8th ed.). Boston: McGraw Hill.
  • Gündoğdu, K., Çimen, N. & Turan, S. (2008) Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına (KPSS) ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 35-43.
  • Gökçe, F. (2013). Lisans öğrencileri ile formasyon programına devam eden kursiyerlerin KPSS konusundaki görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Özel Sayı(1), 171-190.
  • Kablan, Z. (2010). Akademik mezuniyet ortalama puanı ile KPSS başarı puanı arasındaki ilişki. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 451-470.
  • Kala, A. & Çakır, M. (2016). 2013 Kamu personeli seçme sınavı biyoloji alan bilgisi sorularının biyoloji öğretmenliği alan bilgisi yeterliklerine ve yenilenmiş Bloom taksonomisine göre analizi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 243- 260.
  • Karaca, E. (2011). Öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) yönelik tutumları. Akademik Bakış Dergisi, 23, 1-18.
  • Özkan, M. (2015). Öğretmen yetiştiren programların giriş taban puanlarıyla KPSS ortalamaları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (19), 279-303.
  • Safran, M., Kan, A., Üstündağ M.T., Birbudak T.S. & Yıldırım, O. (2014). 2013 KPSS sonuçlarının öğretmen adaylarının mezun oldukları alanlara göre incelenmesi, Eğitim ve Bilim, 39(171), 13-25.
  • Uğurlu, I. & Yörek, N. (2015). Pre-Service teachers’ comments toward official teacher selection system (Civil Servant Selection Examination, KPSS) in Turkey: A qualitative analysis. Open Journal of Social Sciences, 3(9), 182.
  • Yüksel, S. (2013). Öğretmen yetiştirmede hesap verebilirlik bağlamında KPSS sonuçlarının değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı(1), 404-420.
  • YÖK. (2015). Pedagojı̇k formasyon eğı̇tı̇mı̇ sertı̇fı̇ka programları hakkında açıklama. 02.03.2016 http://yok.gov.tr/documents/10279/19836547/Pedagojik_Formasyon_Egitimi_Sert ifika_Programlari_Hakkinda_Aciklama.pdf/da9f43b7-dc3e-430c- 4153ad6e9de0?version=1.0 adresinden erişildi. tarihinde 9635
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Mutlu Tahsin Üstündağ This is me

Haydar Yalçın This is me

Togay Seçkin Birbudak This is me

Erhan Güneş This is me

Mustafa Safran This is me

Publication Date August 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 17 Issue: 3

Cite

APA Üstündağ, M. T., Yalçın, H., Birbudak, T. S., Güneş, E., et al. (2016). Öğretmen Adaylarının 2014 KPSS Puanlarının Fakülte ve Öğretmenlik Alanlarına Göre Karşılaştırılması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 599-619.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124