Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının okul uygulamaları dersi kapsamında gerçekleştirilen mikro öğretim çalışmalarına ilişkin görüşlerini ve bu dersten beklentilerini belirlemektir. 2013-2014 eğitim öğretim döneminde yürütülen bu çalışmanın katılımcıları matematik lisans programı mezunu ve pedagojik formasyon sertifika programına kayıtlı 15 öğretmen adayıdır. Bu çalışmada özel durum çalışması kullanılmıştır. Adaylar, biri fakültede biri uygulama okulunda olmak üzere iki mikro öğretim çalışması yapmışlardır. Program sonunda adaylara yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmış ve veriler tematik içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının uygulama okulunda yapılan mikro öğretimi daha faydalı buldukları, iletişim ve sınıf yönetiminin önemini anladıkları, teori ile uygulama arasındaki bağı gördükleri ve öğretmenlik becerisinin gelişimi için daha fazla bilgi ve deneyime ihtiyaç duydukları ortaya çıkmıştır.
The purpose of this research is to determine opinions and expectations of Bachelor of Science teacher candidates regarding microteaching studies performed within school practice lessons. Participants of this studythat conducted in 2013-2014 school year are 15 candidates graduated from mathematics undergraduate program and registered under the pedagogical formation certificate program. In this study a special case study has been used. Candidates had exercised two microteaching studies; one in the faculty and other in practice school. At the end of the program, candidates are applied to a semi-structured interview form and the data is decomposed with thematic content analysis. At the end of the study it was found that teacher candidates found microteaching in the practice school more advantageous, they understand the importance of communication and classroom management and they saw the link between the theory and practice and in order to develop teacher skills they need additional information and experience
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 17 Issue: 2 |