BibTex RIS Kaynak Göster

Matematik Öğretmen Adaylarının Mikroöğretim Deneyimlerine İlişkin Görüşleri ve Okul Uygulamaları Dersinden Beklentileri

Yıl 2016, Cilt: 17 Sayı: 2, 151 - 169, 01.05.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının okul uygulamaları dersi kapsamında gerçekleştirilen mikro öğretim çalışmalarına ilişkin görüşlerini ve bu dersten beklentilerini belirlemektir. 2013-2014 eğitim öğretim döneminde yürütülen bu çalışmanın katılımcıları matematik lisans programı mezunu ve pedagojik formasyon sertifika programına kayıtlı 15 öğretmen adayıdır. Bu çalışmada özel durum çalışması kullanılmıştır. Adaylar, biri fakültede biri uygulama okulunda olmak üzere iki mikro öğretim çalışması yapmışlardır. Program sonunda adaylara yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmış ve veriler tematik içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının uygulama okulunda yapılan mikro öğretimi daha faydalı buldukları, iletişim ve sınıf yönetiminin önemini anladıkları, teori ile uygulama arasındaki bağı gördükleri ve öğretmenlik becerisinin gelişimi için daha fazla bilgi ve deneyime ihtiyaç duydukları ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Allsopp, D. H.,DeMarie, D., Alvarez-McHatton, P.&Doone, E. (2006). Bridging the gap between theory and practice: Connecting courses with field experience. Teacher Education Quarterly. 33(1), 19-35.
  • Amobi, F. A. (2005). Preservice teachers’ reflectivity on the sequence and consequences of teachingactions in a microteaching experience. Teacher Education Quarterly, 32(1), 115-130.
  • Ananthakrishnan N. (1993). Microteaching as a vehicle of teacher training--its advantages and disadvantages. Journal of Postgrad Medicine.142-143.
  • Azar, A.(2011). Türkiye’deki öğretmen eğitimi üzerine bir söylem: Nitelik mi, nicelik mi? Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. DOI: 10.5961/jhes.2011.004
  • Bell, N.D.(2007). Microteaching: What is it that is going on here? Linguistics and Education. 18 (2007) 24–40.
  • Bilen, K.(2014).Mikro öğretim tekniği ile öğretmen adaylarının öğretim davranışlarına ilişkin algılarının belirlenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt-Sayı: 16(1)
  • Braun, V. &Clarke, V. (2006) Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology. 3 (2). pp. 77-101. ISSN 1478-0887
  • Butler, A. (2001). Preservice music teachers’ conceptions of teaching effectiveness, microteaching experiences, and teaching performance. Journal of Research in Music Education, 49(3), 258-272.
  • Chuanjun, H. &Chunmei, Y.(2011). Exploringauthenticity of microteaching in pre-service teachereducationprogrammes. DOI:10.1080/10476210.2011.590588
  • TeachingEducation. 22(3):291-302.
  • Cooper, J. M.&Allen, D. W. (1970). Microteaching: Historyandpresentstatus. PREP-17. ERIC http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED036471.pdf on Teacher Education. Washington D.C.
  • Çakır, Ö. (2010). Materyal geliştirmede mikro-öğretim: öğretmen adaylarının yöntem ve geribildirimler üzerine görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3 (5), 55-73.
  • Darling-Hammond, L. (2006). Constructing 21st-century teachereducation. Journal of Teacher Education,57(3), 300-314.
  • Ekiz, D. (2009).Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Geliştirilmiş 2. Baskı).Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Greg, C. L.&Cheng-Chih, W. (2006). Enhancing the teaching experience of pre-service teachers through the use of videos in web-basedcomputer-mediated communication (CMC). Innovations in Education and Teaching International. Vol. 43, No. 4. ISSN 1470–3297 (print)/ISSN 1470–3300 (online)/06/040369– 12© 2006 Taylor & Francis DOI: 10.1080/14703290600973836
  • Gürbüzoğlu-Yalmancı, S. & Aydın, S.(2014). Theviews of turkishpre-service science teachers concerning microteaching practices. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology. 2014 Volume 3, Issue 4.
  • Kablan, Z.(2012). Öğretmen adaylarının ders planı hazırlama ve uygulama becerilerine bilişsel öğrenme ve somut yaşantı düzeylerinin etkisi. Eğitim ve Bilim. Cilt 37, Sayı 163.
  • Karadağ, R. &Akkaya, A. (2013). İlk okuma yazma öğretimi dersinde mikro öğretim uygulamalarına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt 14, Sayı 2, Ağustos 2013, Sayfa 39-59
  • Kılıç, A.(2010).Learner-centeredmicroteachingınteachereducation. International Journal of InstructionJanuary Vol.3, No.1 ISSN: 1694-609X
  • Kuran, K. (2009). Mikro öğretimin öğretmenlik meslek bilgi ve becerilerinin kazanılmasına etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Yıl/: 2009. Cilt: 6. Sayı: 11, 384-401.
  • Legutke, M.,&Schocker-vonDitfurth, M. (2009). School-basedexperience. In A. Burns& J.C. Richards (Eds.), The Cambridge guide to second language teacher education(pp.209–217). New York: Cambridge UniversityPress.
  • Lin, P-J(2005). Using research-based video-casestohelppre-service primary teachers conceptualize a contemporary view of mathematics teaching. International Journal of Science and Mathematics Education. (2005) 3: 351–377
  • MEB ÖYGM(2010).Öğretmen Yeterlikleri. MEB Yayını. Ankara. Melville,W.,Bowen, G.M.,&Passmore, G,(2011).Pre-service teacherreflections,videoconference and WebCT: An exploratory case study. ElectronicJournal of Research in Educational Psychology, 9(2), 799-822. ISSN: 1696-2095. 2011, no. 24
  • NCTM (2012) Initial preparation programs (firstteachinglicense). Secondary Math TeacherPreparation http://www.nctm.org/Standards-and-Positions/CAEP-Standards/ alınmıştır. Program. 05.02.2015 tarihinde adresinden
  • Neuendorf, K.A. (2002). The Content Analysis Guidebook. ThousandOaks, CA: Sage Publications Inc.
  • Peker, M. (2009). Genişletilmiş mikro öğretim yaşantıları hakkında matematik öğretmeni adaylarının görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. Bahar 2009, 7(2), 353-376
  • Perry, C. &Power, B. (2004). Finding the truths in teacher preparation field experiences. Teacher Education Quarterly, Spring 2004
  • Saban, A.&Çoklar, A.N. (2013)Pre-service teachers’ opinionsaboutthemicro- teachingmethod in teachingpractiseclasses. TOJET: TheTurkish Online Journal of EducationalTechnology – April 2013, volume 12. Issue 2.
  • Sevim, S. (2013). Mikro-öğretim uygulamasının öğretmen adayları gözüyle değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (2013) 303-313
  • Skuja, R. V. (1990). Pupil experience: A hands-on approachtomicro-teaching. Singapore Journal of Education, 11(1), 49-56.
  • Sönmez, D. &Hakverdi-Can, M. (2012)Videos as an instructionaltool in pre-service scienceteachereducation. Eurasian Journal of Educational Research. Issue 46, Winter 2012, 141-158141
  • Şen, A.İ. (2009). A study on theeffectiveness of peermicroteaching in a teachereducation program. Eğitim ve Bilim Education and Science. 2009, Cilt 34, Sayı 151 2009, Vol. 34, No 151
  • /Uşun, S. &Zorlubaş, A. (2007). Mikro öğretim yöntemi ile öğretmen yetiştirme. 1. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu (16-18 Mayıs 2007) Bildiri Kitapçığı, (Ed.: S. Uşun ve M. Güre) Çanakkale: Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi Yay., s. 1940-1952.

Opinions of Mathematics Teacher Candidates Regarding Microteaching Experiences and Their Expectations from School Practice Lessons

Yıl 2016, Cilt: 17 Sayı: 2, 151 - 169, 01.05.2016

Öz

The purpose of this research is to determine opinions and expectations of Bachelor of Science teacher candidates regarding microteaching studies performed within school practice lessons. Participants of this studythat conducted in 2013-2014 school year are 15 candidates graduated from mathematics undergraduate program and registered under the pedagogical formation certificate program. In this study a special case study has been used. Candidates had exercised two microteaching studies; one in the faculty and other in practice school. At the end of the program, candidates are applied to a semi-structured interview form and the data is decomposed with thematic content analysis. At the end of the study it was found that teacher candidates found microteaching in the practice school more advantageous, they understand the importance of communication and classroom management and they saw the link between the theory and practice and in order to develop teacher skills they need additional information and experience

Kaynakça

  • Allsopp, D. H.,DeMarie, D., Alvarez-McHatton, P.&Doone, E. (2006). Bridging the gap between theory and practice: Connecting courses with field experience. Teacher Education Quarterly. 33(1), 19-35.
  • Amobi, F. A. (2005). Preservice teachers’ reflectivity on the sequence and consequences of teachingactions in a microteaching experience. Teacher Education Quarterly, 32(1), 115-130.
  • Ananthakrishnan N. (1993). Microteaching as a vehicle of teacher training--its advantages and disadvantages. Journal of Postgrad Medicine.142-143.
  • Azar, A.(2011). Türkiye’deki öğretmen eğitimi üzerine bir söylem: Nitelik mi, nicelik mi? Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. DOI: 10.5961/jhes.2011.004
  • Bell, N.D.(2007). Microteaching: What is it that is going on here? Linguistics and Education. 18 (2007) 24–40.
  • Bilen, K.(2014).Mikro öğretim tekniği ile öğretmen adaylarının öğretim davranışlarına ilişkin algılarının belirlenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt-Sayı: 16(1)
  • Braun, V. &Clarke, V. (2006) Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology. 3 (2). pp. 77-101. ISSN 1478-0887
  • Butler, A. (2001). Preservice music teachers’ conceptions of teaching effectiveness, microteaching experiences, and teaching performance. Journal of Research in Music Education, 49(3), 258-272.
  • Chuanjun, H. &Chunmei, Y.(2011). Exploringauthenticity of microteaching in pre-service teachereducationprogrammes. DOI:10.1080/10476210.2011.590588
  • TeachingEducation. 22(3):291-302.
  • Cooper, J. M.&Allen, D. W. (1970). Microteaching: Historyandpresentstatus. PREP-17. ERIC http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED036471.pdf on Teacher Education. Washington D.C.
  • Çakır, Ö. (2010). Materyal geliştirmede mikro-öğretim: öğretmen adaylarının yöntem ve geribildirimler üzerine görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3 (5), 55-73.
  • Darling-Hammond, L. (2006). Constructing 21st-century teachereducation. Journal of Teacher Education,57(3), 300-314.
  • Ekiz, D. (2009).Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Geliştirilmiş 2. Baskı).Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Greg, C. L.&Cheng-Chih, W. (2006). Enhancing the teaching experience of pre-service teachers through the use of videos in web-basedcomputer-mediated communication (CMC). Innovations in Education and Teaching International. Vol. 43, No. 4. ISSN 1470–3297 (print)/ISSN 1470–3300 (online)/06/040369– 12© 2006 Taylor & Francis DOI: 10.1080/14703290600973836
  • Gürbüzoğlu-Yalmancı, S. & Aydın, S.(2014). Theviews of turkishpre-service science teachers concerning microteaching practices. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology. 2014 Volume 3, Issue 4.
  • Kablan, Z.(2012). Öğretmen adaylarının ders planı hazırlama ve uygulama becerilerine bilişsel öğrenme ve somut yaşantı düzeylerinin etkisi. Eğitim ve Bilim. Cilt 37, Sayı 163.
  • Karadağ, R. &Akkaya, A. (2013). İlk okuma yazma öğretimi dersinde mikro öğretim uygulamalarına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt 14, Sayı 2, Ağustos 2013, Sayfa 39-59
  • Kılıç, A.(2010).Learner-centeredmicroteachingınteachereducation. International Journal of InstructionJanuary Vol.3, No.1 ISSN: 1694-609X
  • Kuran, K. (2009). Mikro öğretimin öğretmenlik meslek bilgi ve becerilerinin kazanılmasına etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Yıl/: 2009. Cilt: 6. Sayı: 11, 384-401.
  • Legutke, M.,&Schocker-vonDitfurth, M. (2009). School-basedexperience. In A. Burns& J.C. Richards (Eds.), The Cambridge guide to second language teacher education(pp.209–217). New York: Cambridge UniversityPress.
  • Lin, P-J(2005). Using research-based video-casestohelppre-service primary teachers conceptualize a contemporary view of mathematics teaching. International Journal of Science and Mathematics Education. (2005) 3: 351–377
  • MEB ÖYGM(2010).Öğretmen Yeterlikleri. MEB Yayını. Ankara. Melville,W.,Bowen, G.M.,&Passmore, G,(2011).Pre-service teacherreflections,videoconference and WebCT: An exploratory case study. ElectronicJournal of Research in Educational Psychology, 9(2), 799-822. ISSN: 1696-2095. 2011, no. 24
  • NCTM (2012) Initial preparation programs (firstteachinglicense). Secondary Math TeacherPreparation http://www.nctm.org/Standards-and-Positions/CAEP-Standards/ alınmıştır. Program. 05.02.2015 tarihinde adresinden
  • Neuendorf, K.A. (2002). The Content Analysis Guidebook. ThousandOaks, CA: Sage Publications Inc.
  • Peker, M. (2009). Genişletilmiş mikro öğretim yaşantıları hakkında matematik öğretmeni adaylarının görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. Bahar 2009, 7(2), 353-376
  • Perry, C. &Power, B. (2004). Finding the truths in teacher preparation field experiences. Teacher Education Quarterly, Spring 2004
  • Saban, A.&Çoklar, A.N. (2013)Pre-service teachers’ opinionsaboutthemicro- teachingmethod in teachingpractiseclasses. TOJET: TheTurkish Online Journal of EducationalTechnology – April 2013, volume 12. Issue 2.
  • Sevim, S. (2013). Mikro-öğretim uygulamasının öğretmen adayları gözüyle değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (2013) 303-313
  • Skuja, R. V. (1990). Pupil experience: A hands-on approachtomicro-teaching. Singapore Journal of Education, 11(1), 49-56.
  • Sönmez, D. &Hakverdi-Can, M. (2012)Videos as an instructionaltool in pre-service scienceteachereducation. Eurasian Journal of Educational Research. Issue 46, Winter 2012, 141-158141
  • Şen, A.İ. (2009). A study on theeffectiveness of peermicroteaching in a teachereducation program. Eğitim ve Bilim Education and Science. 2009, Cilt 34, Sayı 151 2009, Vol. 34, No 151
  • /Uşun, S. &Zorlubaş, A. (2007). Mikro öğretim yöntemi ile öğretmen yetiştirme. 1. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu (16-18 Mayıs 2007) Bildiri Kitapçığı, (Ed.: S. Uşun ve M. Güre) Çanakkale: Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi Yay., s. 1940-1952.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Seval Deniz Kılıç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kılıç, S. D. (2016). Matematik Öğretmen Adaylarının Mikroöğretim Deneyimlerine İlişkin Görüşleri ve Okul Uygulamaları Dersinden Beklentileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 151-169.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124