Bireyin formal öğrenme yaşantılarına rehberlik etmek ise öncelikle öğretmenlerinin görevidir. Bireylerin uygun mesleği seçmeleri kişisel benlik algılarıyla ilgilidir. Bu çalışmada öğretmen adaylarının mesleki benlik saygılarının açıklanmasında cinsiyet, öğretmen öz-yeterlik algısı, devam edilen programdan duyulan memnuniyet düzeyi ve programa girmedeki istek sırasının ne derece etkili olduğunun ortaya konulması amaçlanmış ve tarama yöntemi kullanılmıştır. Veri toplamak amacıyla Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği, Öğretmenlerin öğretmenliği etkili ve verimli bir şekilde yapabileceklerine ilişkin inanç düzeylerini belirlemek amacıyla “Öğretmen Öz Yeterlilik Algı Ölçeği” ve devam edilen programdan duyulan memnuniyet düzeyi ile bölüme girmekteki istek sırasını belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Bu çalışma sonucunda öğretmen adaylarının mesleki benlik saygılarının önemli bir yordayıcısının devam ettikleri bölüme ilişkin memnuniyet düzeyi olduğu ortaya konulmaktadır. Ayrıca öğretmen adaylarının öğretmenlik öz-yeterliklerinin mesleki benlik saygılarını anlamlı olarak yordadığı görülmektedir. Bu bağlamda öğretmen yetiştirme sürecinde adayların öz yeterlik algılarının yükseltilmesine yönelik hizmetler mesleki benlik saygısnın yükselmesini sağlayabilir.
The purpose of this study was to examine the vocational self-esteem of university students attending educational faculties, teacher candidates, and the factors which make a difference in their vocational self-esteem. This study aimed at setting forth to what extent gender, perception of self-efficacy about teaching, level of satisfaction about the department and the order of choice to enter the programme were influential on explaining vocational self esteem of teacher candidates. As for the research methods, scanning method was used in this study. As a result, it identified that an important predictor of teacher candidates’ professional self-esteem was the level of satisfaction about their departmental programs. The undergraduate education to get a job prepares the students for the profession of teaching not only academically but also socially and psychologically. It also emphasizes teacher candidates’ perception of self-efficacy about teaching significantly predicted their professional self-esteem
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 17 Issue: 2 |