Bu çalışmanın amacı öğrencilerin derse etkin katılım düzeylerini belirleme amacıyla kullanılabilecek bir ölçme aracı geliştirmektir. Bu amaçla biri geliştirme biri uyarlama olmak üzere iki ayrı çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışmalara toplam 545 lise öğrencisi ve 361 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Analizler sırasında açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizine başvurulmuş, madde ayırt edicilikleri ve Cronbach Alpha güvenirlik sayısı hesaplanmıştır. Çalışmalar sonunda etkin katılım ölçeğinin 16 madde ve kendini verme ve hoşnutsuzluğun davranışsal ve duyuşsal boyutlarını ölçen dört alt boyuttan oluştuğu belirlenmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda dört boyutlu modelin hem lise hem de ortaokul öğrencileri için uygun olduğu belirlenmiştir. Ölçek alt boyutlarının Cronbach Alpha katsayıları kendini verme bölümü için lise öğrencilerinde .83 ortaokul öğrencilerinde .82 olarak hesaplanmıştır. Hoşnutsuzluk bölümünün Cronbach Alpha katsayıları ise lise öğrencileri için .78 ortaokul öğrencileri için .83 olarak hesaplanmıştır.
The purpose of the study is to develop a scale in order to determine the students’ engagement &disaffection to tasks on a certain course. Two pilot studies have done, firstly scale was developed for high school students than it adapted for middle school students. 545 high school, and 361 middle school students participated in the validity and reliability studies. The scale is composed of 16 items and four factors are named as behavioral engagement, emotional engagement, behavioral disaffection and emotional disaffection. .Confirmatory factor analysis showed the model had a reasonably good fit to data for high and middle students. Cronbach internal consistency coefficient of the engagement subscale was found to be .83 for high school and for .82 middle school students. Cronbach internal consistency coefficient of the disaffection subscale was found to be .78 for high school and for .83 middle school students
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 16 Issue: 1 |