Bu çalıGmanın amacı Bilim ve Sanat Merkezi’nde görev yapmakta olan ve gökbilim kampı kapsamında mesleki geliGim sürecine dahil olan öğretmenlerin 1 süreç boyunca bilimin doğası ile ilgili görüGlerinde oluGan değiGiklikleri ve 2 etkinliklerin uygulanma yöntemleri ve verimliliği ile ilgili görüGlerini incelemektir. Farklı branGlarda görev yapmakta olan 26 öğretmen astronomi kavramları ile birlikte bilimin doğasının belli boyutlarının açık düGündürücü bir Gekilde kazandırıldığı ve farklı öğretim stratejilerinin kullanılanıldığı mesleki geliGim sürecine dahil olmuGlardır. Süreçte anket, alan notları, video kaydı ve yazılı dokümanlar kullanılarak elde dilen veriler nitel-yorumlayıcı yaklaGım kullanılarak analiz edilmiGtir. Analiz sonuçları farklı branGlardaki öğretmenlerin katılımıyla oluGturulan ve bilimin doğasının astronomi kavramları ile entegre bir biçimde farklı öğretim yöntemleri kullanarak öğretildiği mesleki geliGim sürecinin öğretmenlerin bilimin doğası ile ilgli kendilerinde olan görüGleri sorguladıkları, bilimin doğası ie ilgili farklı paradigmaların varlığını gördükleri ve aGina olmadıkları etkili diğer öğretim yöntemleriyle tanıGtıkları sosyal-yapılandırmacı bir ortam olduğunu göstermiGtir.
The purposes of this study are to investigate 1 how teachers’ nature of science views have changed during professional development process as a part of astronomy camp and 2 teachers’ views on teaching strategies used throughout professional development process and effectiveness of those strategies. 26 teachers from different disciplines participated to the professional development process in which they learned basic astronomy and nature of science concepts using different teaching strategies based on integrated-explicit-reflective approach. Questionnaire, field notes, video records and written documents were used as data collection sources and were analyzed using qualitative-interpretive approach. Analysis of the data revealed that the professional development process, teachers learned astronomy and nature of science concepts using different teaching strategies based on explicit-reflective approach, created a social constructivist context for teachers where they question their own nature of science views, realize different paradigms about nature of science, and introduce with new teaching strategies they are not familiar with
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 11 Issue: 4 |