Bu araştırmanın amacı ilköğretim okul yöneticilerinin algılarına göre vicdan odaklılık düzeyi ve atalet algıları arasındaki ilişkiyi değerlendirmektir. Araştırma ilişkisel tarama modeli niteliğindedir. Araştırmanın çalışma evreni 2009-2010 eğitim ve öğretim yılı güz yarıyılında Elazığ ili merkez ilköğretim okullarında görev yapan okul yöneticilerinden oluşmaktadır. Araştırmada örneklem seçimine gidilmemiş, çalışma evreni içerisindeki tüm okul yöneticilerine ölçek 127 dağıtılmış ve geriye dönen 105 ölçek analiz edilmiştir. Araştırmada kullanılan atalet ölçeği Liao, Fei ve Liu 2008 tarafından, vicdan ölçeği ise Goldberg 2007 tarafından geliştirilmiştir. Araştırmada değişkenler arasındaki ilişki, Spss 13 programında değerlendirilmiş ve doğrusal regresyon ve korelasyon analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul yöneticilerinin görevlerine yönelik vicdan odaklı yaklaşımları ile atalet arasında ters bir ilişkinin olduğu, vicdan odaklılığın ataleti anlamlı olarak yordadığı tespit edilmiştir.
The aim of this research, which is in a descriptive relational scanning model, is to evaluate the relationship between school managers’ focused conscience level and their inertia perception. The study universe of the survey, Elazığ province in the central primary school managers who worked in the fall semester 2009-2010. İn research not go to the sample selection and questionnairies was distributed to all primary school managers 127 work in the universe and 105 surveys counted eligible have been assessed. In research ınertia scale was developed by Liao, Fei ve Liu 2008 , conscience scale was developed by Goldberg 2007 . In this research the data obtained from the answers given by managers were analyzed by SPSS 13 data analysis program and findings related to correlation matrix of variables and linear simple regression analysis have been detected. According to the results of the research, a reverse relationship between focused conscience level and inertia , focused conscience is found to be meaningful to inertia has been determined
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 11 Issue: 2 |