Bu araştırmada, işbirlikli öğrenme ve geleneksel öğrenme yöntemi ile ders işlemenin, İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersindeki başarılarına ve tutumlarına etkileri karşılaştırılarak incelenmiştir. Araştırma için Sakarya ili, Hendek ilçesinde devlete bağlı bir ilköğretim okulu 8. sınıf şubelerinden rasgele seçilen bir deney ve bir kontrol grubu oluşturulmuştur. Her iki grupta da ‘Canlılar İçin Madde ve Enerji’ ünitesi ele alınmıştır. Deney grubundaki dersler İşbirlikli Öğrenme Yöntemi’nin Birlikte Soralım, Birlikte Öğrenelim tekniği ile işlenmiştir. Araştırmada deney ve kontrol grubuna başarı testi ve tutum ölçeği ön test-son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca bu bulguları derinlemesine ele almak amacıyla deney grubundan altı öğrenci ile ön ve son görüşmeler yapılmıştır. Tüm çalışma boyunca deney grubunda yapılandırılmamış gözlem tekniği uygulanmıştır. Araştırma sonucunda işbirlikli öğrenme yönteminin Fen ve Teknoloji Dersine yönelik tutumda olumlu etkisi olduğu bulumuştur. Ayrıca deney grubundaki öğrencilerin son test puanlarının kontrol grubundaki öğrencilerin son test puanlarından yüksek olmasına rağmen bu farklılığın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı görülmüştür. Elde edilen verilere göre işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin fen konularındaki başarılarını arttırmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur.
İşbirlikli öğrenme yöntemi geleneksel öğrenme yöntemi fen ve teknoloji eğitimi yöntem teknik
In this research, the effect of teaching with cooperative learning method and conventional learning methods on the academic success and attitudes of elementary school 8th grade students in Science and Technology lesson is analyzed comparatively. A testing and a control group that is randomly chosen from Sakarya city, Hendek district, An Elementary School 8th grade classes is formed for the research. “Substance and Energy for Living Things” unit is considered in both groups. The lessons in the testing group are treated with Ask Together, Learn Together technique of Cooperative Learning Method. In the research, achievement test and morale survey is applied to the testing and control group as pre-test and post-test. In order to profoundly consider these findings, pre and post interviews are made with 6 students from the testing group. Unstructured observation technique is applied to the testing group in the course of the whole study. It is seen that cooperative learning method is more effective than conventional learning methods on attitudes to Science and Technology lessons. Although the final test scores of the experiment group students were higher than the final test scores of the control group students, the difference was not significant statistically. According to these findings, recommendations were suggested about the effect of cooperative learning method on improving the students’ achievement regarding science subjects
Cooperative learning methodology conventional learning methodology science and technology education methodology technique
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 11 Issue: 1 |