Bugün dünyanın gelişmiş ülkelerinde erken çocukluk eğitiminin E.Ç.E. yüksek oranda olması bu konuda ailelerin de yeterli bilgi ve bilinç düzeylerinin olduğunun bir göstergesidir. Ülkemizde ise bu oranın düşük olması, ebeveynlerin okul öncesi eğitim hakkındaki bilgi ve bilinç düzeylerinin yetersiz olduğunu göstermektedir. Bu çalışmada da genç ve dinamik kesim olan ve aynı zamanda geleceğin birer anne - baba adayları olarak üniversite öğrencilerinin okul öncesi eğitim hakkındaki görüşleri araştırılmıştır. Araştırma’nın evrenini Samsun ili, örneklemini Ondokuz Mayıs Üniversitesi’ne bağlı Eğitim Fakültesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Mühendislik Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Ziraat Fakültesi ve İlahiyat Fakültesi bünyesinde okuyan öğrenciler n= 310 oluşturmaktadır. Bir dizi geçerlik güvenirlik çalışmalarından sonra hazırlanmış olan anket adı geçen fakültelerde rasgele örnekleme yoluyla seçilen öğrencilere uygulanmıştır. Çıkan bulgulara göre öğrencilerin okul öncesi eğitim hakkındaki görüşlerinde cinsiyete göre ve anne- baba meslek durumlarına göre anlamlı bir farklılık göstermezken, anne babanın öğrenim durumlarına göre bakıldığında öğrenim durumu yükseldikçe farklılığın anlamlı yönde değiştiği gözlenmiştir.
Today having knowledge and consciousness of parents about Early Childhood Education E.C.E. leads to high rates of E.C.E. in the most developed countries. The reason of the low rates in E.C.E. in Turkey show that parents have insufficient knowledge and consciousness about this issue. In terms of this basic reason, in this study, the university students’, who are young and dynamic parents of the future, opinions about E.C.E. were investigated. Total 310 students from the Faculties of Education, Science and Literature, Engineering, Dentistry, Agriculture and Theology, were participated. After reliability and validity studies of the questionnaire, it was given to students who were chosen randomly. According to findings, while the students’ views did not change in the direction of gender and parents’ job, there were differences in respect of parents’ education, which is the more educational rate the more differences
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 11 Issue: 1 |