BibTex RIS Cite

KİMYA I DERS KİTABININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2010, Volume: 11 Issue: 1, 207 - 224, 01.01.2010

Abstract

Öğrenme-öğretme ve değerlendirme sürecinde en çok başvurulan kaynaklardan biri de ders kitaplarıdır. Ders kitapları hazırlanırken müfredat çerçevesinde, eğitim ve öğretimi etkili kılacak şekilde hazırlanması temel şarttır. Bu araştırmada 9. Sınıf Kimya I ders kitabının içerik yönünden değerlendirilmesi amacıyla 20 sorudan oluşan “öğretmen değerlendirme anket formu” hazırlanmıştır. Bu anket formu Milli Eğitim Bakanlığı’na MEB bağlı devlet okullarında görev yapan 31 kimya öğretmeni ile özel dershanelerde görev yapan 19 kimya öğretmenine uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar, kimya öğretmenlerine göre Kimya I ders kitabında uygulamaya yönelik eksiklikler ve aksaklıklar olduğuna işaret etmektedir.

References

  • Armbruser, B. B., and Anderson, T. H., (1991). Text-book analysis the international encyclopedia of curriculum. (edited by Arich Lewy). Pergamon Press.
  • Atasoy, B., (2000). Genel Kimya. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık (1. baskı).
  • Ayas, A., (1995). Fen bilimlerinde program geliştirme ve uygulama teknikleri üzerine bir çalışma: İki çağdaş yaklaşımın değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisi. 11, 149.
  • Ayas, A., Çepni, S., Özbay, Y. (1994). Bilginin sosyal yapılanmasının öğretmen eğitimi ve müfredat programlarıyla ilişkisi. Akademik Yorum. Eğitim. 30.
  • Aydın, A.,(2009). The comparison of the representation of science process skills in 9th class chemistry curriculums: Germany, France, Canada and Turkey. ESERA 2009 Conference (Proceding ). Türkiye.
  • Aydıner, N., (1995). “İlköğretimde sosyal bilgiler dersi öğretim programlarına ilişkin öğretmen ve müfettiş görüşleri”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F., (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi (1. baskı).
  • Ceylan, E., Geban, Ö., (2009). Maddenin yoğun fazları ve çözünürlük kavramlarını anlamada 5E öğrenme modelinin kullanımı ile kavramsal değişimin kolaylaştırılması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 49- 50.
  • Clark, R. C., Mayer, R. E., (2008). E-Learning and the Science of Instruction. 2nd Edition.
  • Ekinci, Y., (1988). Hizmet içi eğitim (kuruluş, gelişme, faaliyetler). Ankara: Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı.
  • Erçetin, Ş.Ş (Edt.)., Ataklı, A., Yağcı, E., Yüksel, G., Doğan, D., Kaya, N., Hacısalihoğlu, H., Çakmak, M.A., Sezer, A., Ünal, E., Akpınar, A., Deniz, K., Doğan, Y., (2004). Öğretmen Adaylar İçin Konu Anlatımlı KPSS. Ankara: Asil Yayın Dağıtım (3.baskı). E., Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. biyolojide programların değerlendirilmesi
  • Geban, Ö., Önal, A. M., Kayatürk, N., (1996). Ortaöğretimde kimya konu ve kavramları üzerine öğrenci görüşleri. Ankara: EARGED Yayınları.
  • Karasar, N., (2000). Bilimsel araştırma yöntem. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kayatürk, N., Geban, Ö., Önal, A., (1995). Genel lise programında yer alan kimya konularıyla ilgili derslerin müfredatlarının incelenmesi ve ders geçme sisteminin değerlendirilmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 13.
  • Kılıç, D., (2005). Ders kitabının öğretimdeki yeri. (ed. Demirel, Ö., ve Kıroğlu, K.,) Konu alanı ders kitabı incelemesi. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 37- 53.
  • Kılıç, Z., Atasoy, B., Tertemiz, N., Şeren, M., Ercan, L., (2001). Konu alanı ders kitabı incelemesi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Mc Minn, D. G., Nakamaye, K. L., Smieja, D. A., (1994). Enhancing undergraduate education. Journal of Chemical Education. 71. 755- 758.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (1992). 25.5.1992/ 2359. Ankara: Talim Terbiye Dairesi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2007). Ortaöğretim 9. Sınıf Kimya Dersi Öğretim Programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2008). Ortaöğretim 10. Sınıf Kimya Dersi Öğretim Programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Osborne, R. J., Cosgrove, M. M., (1983). Children’s conceptions of the changes of states of water. Journal of Research in Science Teaching, 20 (9), 825- 835.
  • Pelletier, C. M., (1995). A handbook of techniques and strategies for coaching student teachers. USA: A Simon and Schuster Company.
  • Roberts, D. A., (1984). Theory, curriculum development, and the unique events of practice. In Munby, H., Orpwood. G., & Russell, T., (eds.) Seeing curriculum in a new light. Lanham, MD: University Press of America.
  • Yanpar, T., (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık (8.baskı).
  • Yıldırım, A., Şimşek, H., (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri,Ankara: Seçkin Kitapevi.
  • Yılmaz, A., Seçken, N., Morgil, İ., (1998). Lise XI. sınıf kimya III ders kitaplarının kimya eğitimine uygulamalarının araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 14, 73- 83.

An Evaluation of Chemistry I Textbook by Chemistry Teachers

Year 2010, Volume: 11 Issue: 1, 207 - 224, 01.01.2010

Abstract

Textbooks are one of the most consulted sources in the processes of teaching- learning and assessment. It is indispensable to prepare textbooks in accordance with the curriculum to ensure effective teaching and learning. “Teacher evaluation questionnaire” consisting of 20 questions has been prepared to evaluate secondary level IXth class chemistry textbook in terms of its content. This questionnaire was carried out with 31 secondary level chemistry teachers who work in the public schools and 19 chemistry teachers who work in the private courses. According to the results obtained, chemistry teachers think that there are some deficiencies and obstacles in the application of this textbook

References

  • Armbruser, B. B., and Anderson, T. H., (1991). Text-book analysis the international encyclopedia of curriculum. (edited by Arich Lewy). Pergamon Press.
  • Atasoy, B., (2000). Genel Kimya. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık (1. baskı).
  • Ayas, A., (1995). Fen bilimlerinde program geliştirme ve uygulama teknikleri üzerine bir çalışma: İki çağdaş yaklaşımın değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisi. 11, 149.
  • Ayas, A., Çepni, S., Özbay, Y. (1994). Bilginin sosyal yapılanmasının öğretmen eğitimi ve müfredat programlarıyla ilişkisi. Akademik Yorum. Eğitim. 30.
  • Aydın, A.,(2009). The comparison of the representation of science process skills in 9th class chemistry curriculums: Germany, France, Canada and Turkey. ESERA 2009 Conference (Proceding ). Türkiye.
  • Aydıner, N., (1995). “İlköğretimde sosyal bilgiler dersi öğretim programlarına ilişkin öğretmen ve müfettiş görüşleri”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F., (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi (1. baskı).
  • Ceylan, E., Geban, Ö., (2009). Maddenin yoğun fazları ve çözünürlük kavramlarını anlamada 5E öğrenme modelinin kullanımı ile kavramsal değişimin kolaylaştırılması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 49- 50.
  • Clark, R. C., Mayer, R. E., (2008). E-Learning and the Science of Instruction. 2nd Edition.
  • Ekinci, Y., (1988). Hizmet içi eğitim (kuruluş, gelişme, faaliyetler). Ankara: Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı.
  • Erçetin, Ş.Ş (Edt.)., Ataklı, A., Yağcı, E., Yüksel, G., Doğan, D., Kaya, N., Hacısalihoğlu, H., Çakmak, M.A., Sezer, A., Ünal, E., Akpınar, A., Deniz, K., Doğan, Y., (2004). Öğretmen Adaylar İçin Konu Anlatımlı KPSS. Ankara: Asil Yayın Dağıtım (3.baskı). E., Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. biyolojide programların değerlendirilmesi
  • Geban, Ö., Önal, A. M., Kayatürk, N., (1996). Ortaöğretimde kimya konu ve kavramları üzerine öğrenci görüşleri. Ankara: EARGED Yayınları.
  • Karasar, N., (2000). Bilimsel araştırma yöntem. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kayatürk, N., Geban, Ö., Önal, A., (1995). Genel lise programında yer alan kimya konularıyla ilgili derslerin müfredatlarının incelenmesi ve ders geçme sisteminin değerlendirilmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 13.
  • Kılıç, D., (2005). Ders kitabının öğretimdeki yeri. (ed. Demirel, Ö., ve Kıroğlu, K.,) Konu alanı ders kitabı incelemesi. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 37- 53.
  • Kılıç, Z., Atasoy, B., Tertemiz, N., Şeren, M., Ercan, L., (2001). Konu alanı ders kitabı incelemesi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Mc Minn, D. G., Nakamaye, K. L., Smieja, D. A., (1994). Enhancing undergraduate education. Journal of Chemical Education. 71. 755- 758.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (1992). 25.5.1992/ 2359. Ankara: Talim Terbiye Dairesi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2007). Ortaöğretim 9. Sınıf Kimya Dersi Öğretim Programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2008). Ortaöğretim 10. Sınıf Kimya Dersi Öğretim Programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Osborne, R. J., Cosgrove, M. M., (1983). Children’s conceptions of the changes of states of water. Journal of Research in Science Teaching, 20 (9), 825- 835.
  • Pelletier, C. M., (1995). A handbook of techniques and strategies for coaching student teachers. USA: A Simon and Schuster Company.
  • Roberts, D. A., (1984). Theory, curriculum development, and the unique events of practice. In Munby, H., Orpwood. G., & Russell, T., (eds.) Seeing curriculum in a new light. Lanham, MD: University Press of America.
  • Yanpar, T., (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık (8.baskı).
  • Yıldırım, A., Şimşek, H., (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri,Ankara: Seçkin Kitapevi.
  • Yılmaz, A., Seçken, N., Morgil, İ., (1998). Lise XI. sınıf kimya III ders kitaplarının kimya eğitimine uygulamalarının araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 14, 73- 83.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Abdullah Aydın This is me

Publication Date January 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Aydın, A. (2010). KİMYA I DERS KİTABININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 207-224.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124