İnternet’in etkili bir şekilde yabancı dil sınıfındaki yerini almasında, yabancı dil öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının İngilizcenin yabancı dil olarak öğretiminde İnternet kullanımına karşı olumlu bir tutuma sahip olması önemlidir. Bu çalışma, İngilizce öğretmen adaylarının yabancı dil öğretiminde internet kullanımına karşı tutumlarını ve ihtiyaç alanlarını ortaya çıkarmaktadır. DEÜ Buca Eğitim Fak. İngiliz Dili Eğitimi ABD 3. ve 4. sınıfa devam eden 195 öğrenci bu çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Çalışmada Pre-service Teachers’ Attitudes towards the use of and needs for Internet Applications in English Language Teaching adlı anket kullanılmıştır. Sonuçlar göstermektedir ki, öğretmen adaylarının çoğu İnternet’ten faydalanma konusunda istekliler ve Internet kullanımına ilişkin olumlu düşüncelere sahipler. Bu çalışma ayrıca, öğretmen adaylarının Internet’ten yararlanma konusunda bazı endişelere sahip olduğunu ve Internet uygulamalarından yararlanmada eğitime gereksinim duyduklarını vurgulamaktadır.
In the effective implementation of the Internet in the language classroom, it is important that language teachers and preservice teachers have positive attitudes towards using the Internet in teaching English as a foreign language EFL . This study reveals pre-service English teachers’ use and needs of the Internet. 195 third and fourth year students from DEU Buca the Faculty of Education, Department of English Language and Teaching constitute the sample of the study. The instrument used to accomplish the research purposes is Pre-service Teachers’ Attitudes towards the use of and needs for Internet Applications in English Language Teaching survey questionnaire. The results indicate that most of the pre-service teachers are eager to use Internet applications and they mostly have good opinions about using it. The study also points out that pre-service teachers have some concerns about using the Internet. They also need training in using Internet applications for EFL teaching
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 10 Issue: 3 |