BibTex RIS Cite

ALTINCI SINIF ÖĞRENCİLERİNİN CEBİR ÖĞRENME ALANINDAKİ BAŞARI DÜZEYLERİ

Year 2009, Volume: 10 Issue: 2, 37 - 45, 01.05.2009

Abstract

Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanındaki başarı düzeylerini belirlemektir. Nitel araştırma yönteminin benimsendiği bu çalışmada yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Eskişehir merkezinde bulunan bir ilköğretim okulunda altıncı sınıfta okuyan 6 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrenciler, matematik başarı düzeylerine göre ve her başarı düzeyinde yüksek-orta-düşük bir erkek ve bir kız öğrenci olacak şekilde seçilmiştir. Verilerin toplanması aşamasında, yarı-yapılandırılmış görüşme tekniğine uygun olarak öğrencilere denklem kurma ve çözme ile ilgili becerilerini yoklayan dört açık uçlu soru yöneltilmiştir. Araştırmada betimsel tarama modeli uygulanmıştır. Katılımcıların cebirsel ifadeler hakkında kendi özgün ifadelerine dayalı olarak elde edilen veriler kategorileştirilerek içerik analizi yoluyla değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre; öğrencilerin eşitliğin gösterimi ve korunumu sorularında problem yaşamadığı ancak denklem kurma ve kurulan denklemi çözme problemlerinde zorluk çektikleri gözlenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre altıncı sınıf cebir konularının öğretimine ilişkin öneriler getirilmiştir.

References

  • Akgün, L. (2006). Cebir ve Değişken Kavramı Üzerine, Journal of Qafqaz University, 17
  • Altun, M. (2008). İlköğretim İkinci Kademe (6, 7 ve 8. Sınıflarda)Matematik Öğretimi, 5. Baskı, Bursa: Aktüel Yayınları.
  • Baykul, Y. (1999). İlköğretimde Matematik Öğretimi, Öğretmen El Kitabı: Modül 6, Ankara: Milli Eğitim Yayınları.
  • Baykul, Y. (2004). İlköğretimde Matematik Öğretimi (6-8. Sınıflar İçin), Ankara: Pegem A Yayıncılık. Çıkla, O.A.(2008). İki Kare Farkı (Slavit, D. (1998) ) çalışmasından derleme. http://mategt.web.ibu.edu.tr/makaleler/IstatistikAtesi.htm (ziyaret tarihi: 07.06.2008)
  • Dede, Y., Yalın, H. İ. ve Argün, Z. (2002). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin değişken kavramının öğrenimindeki hataları ve kavram yanılgıları. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, ODTÜ. Ankara.
  • Dede, Y. ve Argün, Z. (2003). Cebir, Öğrencilere Niçin Zor Gelmektedir? , Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, 180-185
  • Duatepe, A. (2008). Ortaokulda Matematik Eğitimi (Chappell M.F., Strutchens M.E. (Ekim 2001)) çalışmasından derleme.
  • http://mategt.web.ibu.edu.tr/makaleler/CebirselDusunmeyiSomutModelleme.htm (ziyaret tarihi: 07.06.2008)
  • Goldenberg, E.P., Cuoco, A.A. and Mark, J. (1998). A role for geometry in general education. In R. Lehrer & D. Chazan (Eds.) Designing Learning Environments for Developing Understanding of Geometry and Space. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 3-44.
  • Karaçay, T. (1985). Orta Öğretim Kurumlarında Matematik Öğretimi ve Sorunları, Türk Eğitim Derneği, 13-14 Haziran
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel araştırma yöntemi. (8. Basım). Ankara: Nobel Yayın
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2007). İlköğretim Matematik Dersi 6-8. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: MEB.
  • Tabach, M. and Friedlander, A. (2003). The Role of Context in learning Beginnig Algebra, Proceedings of the Third Conference of theEuropean Society for Research in Mathematics Education, Bellaria, Italia.
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Araştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 24, 543-559.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

SIXTH GRADE STUDENTS’ SUCCESS LEVELS ON ALGEBRA LEARNING DOMAIN

Year 2009, Volume: 10 Issue: 2, 37 - 45, 01.05.2009

Abstract

The main purpose of this study was to determine sixth grade students‟ success levels on algebra learning domain. Semistructured interview technique was used in this qualitative research study. Work group of the study consists of 6 sixthgrade students in a primary school in Eskişehir. These students were selected according to their mathematics success levels as there were one girl and one boy in every level. A test which contains four questions about building and solving equations was used for collecting data. Descriptive survey model was used in this study. The content analyze method was used for analyzing data. According to the results of the study, while students have some problems about building and solving equations, they have no problems about representation and preservation of equality. Based on the results some suggestions about teaching algebra in the 6th grade were included

References

  • Akgün, L. (2006). Cebir ve Değişken Kavramı Üzerine, Journal of Qafqaz University, 17
  • Altun, M. (2008). İlköğretim İkinci Kademe (6, 7 ve 8. Sınıflarda)Matematik Öğretimi, 5. Baskı, Bursa: Aktüel Yayınları.
  • Baykul, Y. (1999). İlköğretimde Matematik Öğretimi, Öğretmen El Kitabı: Modül 6, Ankara: Milli Eğitim Yayınları.
  • Baykul, Y. (2004). İlköğretimde Matematik Öğretimi (6-8. Sınıflar İçin), Ankara: Pegem A Yayıncılık. Çıkla, O.A.(2008). İki Kare Farkı (Slavit, D. (1998) ) çalışmasından derleme. http://mategt.web.ibu.edu.tr/makaleler/IstatistikAtesi.htm (ziyaret tarihi: 07.06.2008)
  • Dede, Y., Yalın, H. İ. ve Argün, Z. (2002). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin değişken kavramının öğrenimindeki hataları ve kavram yanılgıları. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, ODTÜ. Ankara.
  • Dede, Y. ve Argün, Z. (2003). Cebir, Öğrencilere Niçin Zor Gelmektedir? , Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, 180-185
  • Duatepe, A. (2008). Ortaokulda Matematik Eğitimi (Chappell M.F., Strutchens M.E. (Ekim 2001)) çalışmasından derleme.
  • http://mategt.web.ibu.edu.tr/makaleler/CebirselDusunmeyiSomutModelleme.htm (ziyaret tarihi: 07.06.2008)
  • Goldenberg, E.P., Cuoco, A.A. and Mark, J. (1998). A role for geometry in general education. In R. Lehrer & D. Chazan (Eds.) Designing Learning Environments for Developing Understanding of Geometry and Space. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 3-44.
  • Karaçay, T. (1985). Orta Öğretim Kurumlarında Matematik Öğretimi ve Sorunları, Türk Eğitim Derneği, 13-14 Haziran
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel araştırma yöntemi. (8. Basım). Ankara: Nobel Yayın
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2007). İlköğretim Matematik Dersi 6-8. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: MEB.
  • Tabach, M. and Friedlander, A. (2003). The Role of Context in learning Beginnig Algebra, Proceedings of the Third Conference of theEuropean Society for Research in Mathematics Education, Bellaria, Italia.
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Araştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 24, 543-559.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Kürşat Yenilmez This is me

Tevfik Avcu This is me

Publication Date May 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Yenilmez, K., & Avcu, T. (2009). ALTINCI SINIF ÖĞRENCİLERİNİN CEBİR ÖĞRENME ALANINDAKİ BAŞARI DÜZEYLERİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 37-45.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124