Coğrafya öğretiminde uygulamalı çalışmalar yapılmadan bilginin kalıcı olması sağlanamaz. Ama bir çok ülkede coğrafya öğretimi uygulama olmadan teorik olarak gerçekleştirilmeye çalışılmaktadır. Bu durum öğrenciyi ezbere yönelttiği gibi coğrafya eğitiminin öneminin kavranmasına da engel olmaktadır. Coğrafya eğitiminin uygulamalı olabilmesi için deneysel gözlemlerin ve okullarda kurulacak coğrafya laboratuarlarının çok büyük önemi vardır. Deneyin coğrafya öğretiminde kullanılması gerekmektedir.
The permanence of the knowledge can not be ensured without applied studies in Geography teaching. But in many countries, geography teaching is being tried to be realized just the theoretically, without application. This case not only leads the students to rote but also prevents them to understand the importance of geography education. Experimental observations and the laboratories to be built at schools have great importance in order to make the geography education applied. The experiment needs to be used in geography teaching
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 10 Issue: 1 |