BibTex RIS Kaynak Göster

COĞRAFYA’DA DENEYSEL GÖZLEM UYGULAMASI

Yıl 2009, Cilt: 10 Sayı: 1, 15 - 22, 01.01.2009

Öz

Coğrafya öğretiminde uygulamalı çalışmalar yapılmadan bilginin kalıcı olması sağlanamaz. Ama bir çok ülkede coğrafya öğretimi uygulama olmadan teorik olarak gerçekleştirilmeye çalışılmaktadır. Bu durum öğrenciyi ezbere yönelttiği gibi coğrafya eğitiminin öneminin kavranmasına da engel olmaktadır. Coğrafya eğitiminin uygulamalı olabilmesi için deneysel gözlemlerin ve okullarda kurulacak coğrafya laboratuarlarının çok büyük önemi vardır. Deneyin coğrafya öğretiminde kullanılması gerekmektedir.

Kaynakça

  • Aksoy, B. (2004). Coğrafya Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımı. Yayınlanmamış Doktora Tezi .G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Coğrafya Eğitimi Bilim Dalı.
  • Audet, R., Ludwig, G. (2000). GIS in Schools. California: ESRI Press. pp108.
  • Binbaşıoğlu,C. (1994). Genel Öğretim Bilgisi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Byerly, S. (2001). Linking Classroom Teaching To The Real World Through Experıential Instruction. Phi Delta Kappan, May, Vol. 82 issue 9.
  • Büyükkaragöz, S., Çivi, C. (1999). Genel Öğretim Metotları ( Öğretimde Planlama ve Uygulama ). İstanbul: Beta B.
  • Doğanay, H. (1993). Coğrafya’da Metodoloji “Genel Metotlar ve Özel Öğretim Metotları” İstanbul: M.E.B. Yayınları: 187, Milli Eğitim Basımevi.
  • Freedman, M. (1996). Relationship among laboratory Instruction, Attitude toward Science and Achievement in Science Knowledge, Journal of Research ın Science Teaching,Vol: 34(4), 343-357.
  • Harris, Kimberly., Marcus, Robin., Mclaren, Karen., Fey, James. (2001). Curriculum Materials Supporting Problem-Based Teaching. School Science & Mathematics, October, Vol 101 (6), 310-318.
  • Hart, C. vd. (2000). What is the Purpouse of this Experiment? Or Can Students Learn Something from Doing Experiments?, , Journal of Research ın Science Teaching, Vol.37(7),pp655-675, John Wiley and Sons, Inc.
  • Hesapçıoğlu, M. (1994). Öğretim İlke ve Yöntemleri Eğitim Programları ve Öğretim, Beta Basım Yayın. İstanbul
  • Hesser, D.T., Leach, S.S. (1987). Focus on Earth Science. Ohio: Merrıll Publishing Company, Columbus.
  • Hofsteın, A., Lunetta, V. N. ( 1982). The Role of The Laboratory in Science Teaching: Neqlected Aspects of Research, Rewiew of Educational Research, Summer, Vol. 52, No.2, Pp. 201-217.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). Lise Coğrafya Dersi Programı. Ankara :Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Karakuş, U. (2006). Coğrafyada İklim Konularının Öğretiminde Deney Yönteminin Öğrenci Başarı Düzeyine Etkisi(yayınlanmamış doktora tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karakuş, U. (2007). Deney Yöntemi ve Coğrafya Öğretiminde Kullanılması, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:8 Sayı:1, Kırşehir.

Experimental Observation Application in Geography

Yıl 2009, Cilt: 10 Sayı: 1, 15 - 22, 01.01.2009

Öz

The permanence of the knowledge can not be ensured without applied studies in Geography teaching. But in many countries, geography teaching is being tried to be realized just the theoretically, without application. This case not only leads the students to rote but also prevents them to understand the importance of geography education. Experimental observations and the laboratories to be built at schools have great importance in order to make the geography education applied. The experiment needs to be used in geography teaching

Kaynakça

  • Aksoy, B. (2004). Coğrafya Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımı. Yayınlanmamış Doktora Tezi .G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Coğrafya Eğitimi Bilim Dalı.
  • Audet, R., Ludwig, G. (2000). GIS in Schools. California: ESRI Press. pp108.
  • Binbaşıoğlu,C. (1994). Genel Öğretim Bilgisi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Byerly, S. (2001). Linking Classroom Teaching To The Real World Through Experıential Instruction. Phi Delta Kappan, May, Vol. 82 issue 9.
  • Büyükkaragöz, S., Çivi, C. (1999). Genel Öğretim Metotları ( Öğretimde Planlama ve Uygulama ). İstanbul: Beta B.
  • Doğanay, H. (1993). Coğrafya’da Metodoloji “Genel Metotlar ve Özel Öğretim Metotları” İstanbul: M.E.B. Yayınları: 187, Milli Eğitim Basımevi.
  • Freedman, M. (1996). Relationship among laboratory Instruction, Attitude toward Science and Achievement in Science Knowledge, Journal of Research ın Science Teaching,Vol: 34(4), 343-357.
  • Harris, Kimberly., Marcus, Robin., Mclaren, Karen., Fey, James. (2001). Curriculum Materials Supporting Problem-Based Teaching. School Science & Mathematics, October, Vol 101 (6), 310-318.
  • Hart, C. vd. (2000). What is the Purpouse of this Experiment? Or Can Students Learn Something from Doing Experiments?, , Journal of Research ın Science Teaching, Vol.37(7),pp655-675, John Wiley and Sons, Inc.
  • Hesapçıoğlu, M. (1994). Öğretim İlke ve Yöntemleri Eğitim Programları ve Öğretim, Beta Basım Yayın. İstanbul
  • Hesser, D.T., Leach, S.S. (1987). Focus on Earth Science. Ohio: Merrıll Publishing Company, Columbus.
  • Hofsteın, A., Lunetta, V. N. ( 1982). The Role of The Laboratory in Science Teaching: Neqlected Aspects of Research, Rewiew of Educational Research, Summer, Vol. 52, No.2, Pp. 201-217.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). Lise Coğrafya Dersi Programı. Ankara :Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Karakuş, U. (2006). Coğrafyada İklim Konularının Öğretiminde Deney Yönteminin Öğrenci Başarı Düzeyine Etkisi(yayınlanmamış doktora tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karakuş, U. (2007). Deney Yöntemi ve Coğrafya Öğretiminde Kullanılması, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:8 Sayı:1, Kırşehir.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ufuk Karakuş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karakuş, U. (2009). COĞRAFYA’DA DENEYSEL GÖZLEM UYGULAMASI. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 15-22.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124