Bu çalışma, ilköğretim 6. sınıfta okutulmak üzere Milli Eğitim Bakanlığı’nca yeni öğretim programlarına göre hazırlanmış fen ve teknoloji dersine ait kitap setleri hakkında, bu kitap setlerinin uygulayıcısı olan öğretmenlerin görüşlerini almak amacıyla yapılmıştır. Kitap setleri Ders Kitabı, Öğrenci Çalışma Kitabı, Öğretmen Kılavuz Kitabı ile ilgili olarak içerik, görsel tasarım ve görsel unsurlar, ölçme ve değerlendirme ile dil ve anlatım açılarından öğretmen görüşlerinin alınacağı bir anket hazırlanmıştır. Görüşleri alınan öğretmenler farklı illerde görev yapan 38 fen ve teknoloji öğretmeninden oluşmaktadır. Öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda kitap setleriyle ilgili değerlendirmeler yapılmıştır. Elde edilen bulgular çözüm önerileriyle birlikte sunulmuştur.
This study has been done in order to get teachers’ views about Science and Technology Text Book Set which prepared according to new teaching program for 6th grade. A questionnaire related to book set’s Student Text Book, Student Work Book and Teacher Guide Book content, visual design, assessment and language was prepared to get teachers’ views about these subjects. The 38 science education teachers were working in different cities. And the evaluation of book set was made according to the teachers viewpoints. The findings were presented with alternative solutions for the problems
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 10 Issue: 1 |