BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMENLERİN MEB 6. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ KİTAP SETLERİYLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2009, Cilt: 10 Sayı: 1, 41 - 50, 01.01.2009

Öz

Bu çalışma, ilköğretim 6. sınıfta okutulmak üzere Milli Eğitim Bakanlığı’nca yeni öğretim programlarına göre hazırlanmış fen ve teknoloji dersine ait kitap setleri hakkında, bu kitap setlerinin uygulayıcısı olan öğretmenlerin görüşlerini almak amacıyla yapılmıştır. Kitap setleri Ders Kitabı, Öğrenci Çalışma Kitabı, Öğretmen Kılavuz Kitabı ile ilgili olarak içerik, görsel tasarım ve görsel unsurlar, ölçme ve değerlendirme ile dil ve anlatım açılarından öğretmen görüşlerinin alınacağı bir anket hazırlanmıştır. Görüşleri alınan öğretmenler farklı illerde görev yapan 38 fen ve teknoloji öğretmeninden oluşmaktadır. Öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda kitap setleriyle ilgili değerlendirmeler yapılmıştır. Elde edilen bulgular çözüm önerileriyle birlikte sunulmuştur.

Kaynakça

  • Bayrak, B. ve Erden, A. M., (2007). “Fen Bilgisi Öğretim Programının Değerlendirilmesi”, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt 15, No 1, 137-154.
  • Bilen, M., (1999) Plandan Uygulamaya Öğretim, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Büyükalan, S. (2003). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Sosyal Bilgiler, (Ed. Cemalettin Şahin), Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (1999) Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya, Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • EARGED, (2006) Temel Eğitime Destek Programı Çerçevesinde Hazırlanan İlköğretim 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı İle İlgili Değerlendirme Raporu.
  • Huinker, D. ve Madison, S. K. (1997). “Preparing efficacious elementary teachers in science and mathematics: The influence of methods courses”, Journal of Science Teacher Education, 8, 107-126.
  • Kanlı, U. ve Yağbasan R. (2004). “Proje-2061’in Işığında Fizik Ders Kitaplarının Eğitimsel Tasarımına Eleştirel Bir Bakış”, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, Sayı 2, 123-155.
  • Karatepe, A. ve diğ. (2004). Fen Bilgisi Öğretimi Amaçlarının Gerçekleştirilmesinde Mevcut Fen Bilgisi Müfredat Programının Amaçlar Boyutunda Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri, Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, Cilt 5, Sayı 2, 165-175.
  • Küçükahmet, L. (2000). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Küçükahmet, L. (2005). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, 16. Baskı Ankara: Nobel Dağıtım.
  • MEB. (2005) Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı (6, 7 ve 8. Sınıflar) Taslak Basım.
  • Ünsal, Y. ve Güneş, B. (2002). “Bir Kitap İnceleme Çalışması Örneği Olarak M.E.B İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabına Fizik Konuları Yönünden Eleştirel Bir Bakış”, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 22, Sayı 3 107-120.
  • Ünsal Y. ve Güneş, B. (2003). “İlköğretim 6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabının Fizik Konuları Yönünden İncelenmesi”, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 23, Sayı 3. 115-130.
  • Varış, F. (1996). Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Alkım Yayıncılık.

Evaluation of the Teachers’ Views about Grade 6th Science and Technology Text Book Set

Yıl 2009, Cilt: 10 Sayı: 1, 41 - 50, 01.01.2009

Öz

This study has been done in order to get teachers’ views about Science and Technology Text Book Set which prepared according to new teaching program for 6th grade. A questionnaire related to book set’s Student Text Book, Student Work Book and Teacher Guide Book content, visual design, assessment and language was prepared to get teachers’ views about these subjects. The 38 science education teachers were working in different cities. And the evaluation of book set was made according to the teachers viewpoints. The findings were presented with alternative solutions for the problems

Kaynakça

  • Bayrak, B. ve Erden, A. M., (2007). “Fen Bilgisi Öğretim Programının Değerlendirilmesi”, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt 15, No 1, 137-154.
  • Bilen, M., (1999) Plandan Uygulamaya Öğretim, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Büyükalan, S. (2003). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Sosyal Bilgiler, (Ed. Cemalettin Şahin), Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (1999) Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya, Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • EARGED, (2006) Temel Eğitime Destek Programı Çerçevesinde Hazırlanan İlköğretim 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı İle İlgili Değerlendirme Raporu.
  • Huinker, D. ve Madison, S. K. (1997). “Preparing efficacious elementary teachers in science and mathematics: The influence of methods courses”, Journal of Science Teacher Education, 8, 107-126.
  • Kanlı, U. ve Yağbasan R. (2004). “Proje-2061’in Işığında Fizik Ders Kitaplarının Eğitimsel Tasarımına Eleştirel Bir Bakış”, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, Sayı 2, 123-155.
  • Karatepe, A. ve diğ. (2004). Fen Bilgisi Öğretimi Amaçlarının Gerçekleştirilmesinde Mevcut Fen Bilgisi Müfredat Programının Amaçlar Boyutunda Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri, Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, Cilt 5, Sayı 2, 165-175.
  • Küçükahmet, L. (2000). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Küçükahmet, L. (2005). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, 16. Baskı Ankara: Nobel Dağıtım.
  • MEB. (2005) Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı (6, 7 ve 8. Sınıflar) Taslak Basım.
  • Ünsal, Y. ve Güneş, B. (2002). “Bir Kitap İnceleme Çalışması Örneği Olarak M.E.B İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabına Fizik Konuları Yönünden Eleştirel Bir Bakış”, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 22, Sayı 3 107-120.
  • Ünsal Y. ve Güneş, B. (2003). “İlköğretim 6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabının Fizik Konuları Yönünden İncelenmesi”, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 23, Sayı 3. 115-130.
  • Varış, F. (1996). Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Alkım Yayıncılık.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Elif Bakar Bu kişi benim

Özgül Keleş Bu kişi benim

Melih Koçakoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bakar, E., Keleş, Ö., & Koçakoğlu, M. (2009). ÖĞRETMENLERİN MEB 6. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ KİTAP SETLERİYLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 41-50.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124