Araştırmanın amacı; Sosyal Bilgiler dersinde öğrenme stratejileri öğretiminin ve kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, kalıcılığa ve tutumlarına etkisini araştırmaktır. Araştırma deneysel araştırma modellerinden tek grup öntest-sontest modelinde tasarlanmıştır. Araştırma, Adana ili Yüreğir ilçesindeki bir ilköğretim okulunun beşinci sınıflarından birinde gerçekleştirilmiştir. Veriler öğrenme stratejileri anketi, akademik başarı testi ve tutum ölçeği ile toplanmıştır. Veri toplama araçları deneysel işlemden önce öntest, deneysel işlem sonrasında sontest olarak kullanılmış, sontestten üç hafta sonra da akademik başarının kalıcılığına bakılmıştır. Deneysel işlem olarak öncelikle öğrenme stratejileri öğretimi yapılmış ve ünitenin öğretiminde öğrencilerin öğrenme stratejilerini kullanmaları için ortam oluşturulmuştur. Öğrenme stratejileri verileri frekans ve yüzde olarak analiz edilmiştir. Öğrencilerin başarıları öntest, sontest, kalıcılık puan ortalamaları ve tutum ölçeği öntest-sontest puan ortalamaları arasında anlamlı farklılık olup olmadığına eşli gruplar t testi ile bakılmıştır. Verilerin analizi sonucunda öğrenme stratejileri öğretiminin öğrencilerin akademik başarısını arttırdığı, derse karşı tutumlarına olumlu katkı sağladığı ortaya çıkmıştır.
The aim of this study is to find out the effects of teaching and using of learning strategies on achievement, retention and attitude of the students in Social Science courses. This research was designed according to one group pretest-posttest modeling. The study was conducted with 24 students who are fifth grades at public elementary school. The data was collected with “Learning Strategies Questionnaire”, “Social Studies Achievement Test” and “Social Studies Attitude Scale”. Learning Strategies were taught to the students by means of direct teaching method and this strategies were used on the teaching of unit. Students’ learning strategies were demonstrated with frequency and percent statistics. Data which collected with“Social Studies Achievement Test” and “Social Studies Attitude Scale” analyzed with paired samples t test. Findings indicated that teaching and using of learning strategies increased achievement, and effected positivly attitude of the students in Social Sciences courses
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 9 Issue: 2 |