BibTex RIS Cite

AYRINTILAMA KURAMINA DAYALI BİR ÖĞRETİMDE BELLEK DESTEKLEYİCİLERİN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA VE ÖĞRENMENİN KALICILIĞINA ETKİSİ

Year 2007, Volume: 8 Issue: 2, 1 - 17, 01.05.2007

Abstract

Bu araştırmanın amacı; öğretimi ayrıntılama kuramı uyarınca ve kuramın önerdiği bilişsel strateji uyaranları kısmında bellek destekleyicilere yer verilerek oluşturulan tasarımın, başarıya ve kalıcılığa etkisini araştırmaktır. Araştırmanın örneklemini, 2006–2007 yarıyılında Ahi Evran Ün. Eğitim Fak. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ikinci sınıf, birinci yarıyıl programında bulunan “Türk Dili I: Ses ve Şekil Bilgisi” dersini alan iki şubedeki 54 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada öntest-sontest-izleme testi kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Gruplara uygulama öncesinde öntest, uygulama sonunda sontest, bitiminden üç hafta sonra da kalıcılık testi uygulanmıştır. Öntest ve kalıcılı testi için aynı test kullanılmış, sontest olarak ise denk farklı bir test kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda deneysel yöntemin, bilgi ve kavrama düzeylerinde başarıya ve bilgi düzeyindeki kalıcılığa, geleneksel öğretim yaklaşımına göre daha çok katkı sağladığı bulunmuştur.

References

  • AÇIKGÖZ, K. Ü. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme. (Dördüncü Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • BUZAN, T. and KEANE, R. (1996). Dehanın El Kitabı, İngilizceden Çevirev: Sinem GÜL, İstanbul: Sabah Kitapları Çeşitlemeler Dizisi.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. (İkinci Baskı). Ankara: PegemA Yay.
  • GÜZELLER, C. (2006). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme Sınavının Türkçe Dil Yeterlilikleri Açısından Modellenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt 14, No. 2, 403-412, Ekim.
  • KAVCAR, C., OĞUZKAN, F. ve SEVER, S. (2004). Türkçe Öğretimi (Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri İçin). (Yedinci Baskı). Ankara: Engin Yayınevi.
  • MASTROPIERI, M. A., SCRUGGS T. E., BAKKEN J. and BRIGHAM E. J. (1992). A Complex Mnemonic Strategy For Teaching States And Capitals: Comparing Forward And Backward Associations. Learning Disabilities Research & Practice, 7, 96-103, EBSCOHOST No:3233881.
  • MASTROPIERI, M., A. and SCRUGGS, T. E. (1998). Enhancing School Success With Mnemonic Strategies, Intervention in School & Clinic, Vol. 33, Issue 4, EBSCOHOST No: 282340.
  • MEB. (2005). Ortaöğretim Kurumları Seçme Sınavı İstatistikleri, html> adresinden 3 Kasım 2005 tarihinde alınmıştır. MUHCU, G. (1997). İlköğretim Öğretmenlerinin Türkçe Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm İçin Öneriler.
  • Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı.
  • ÖSYM (2002), 18 Temmuz 2002 Tarihli ÖSYM Basın Toplantısı, http://www.osym.gov.tr adresinden 03 Ekim 2005 tarihinde alınmıştır
  • ÖSYM (2003), 16 Temmuz 2003 Tarihli ÖSYM Basın Toplantısı, http://www.osym.gov.tr adresinden 03 Ekim 2005 tarihinde alınmıştır.
  • ÖSYM (2004), 21 Temmuz 2004 Tarihli ÖSS Basın Duyurusu, http://www.osym.gov.tr adresinden 03 Ekim 2005 tarihinde alınmıştır.
  • REIGELUTH, C. M. (1987). Instructional Theories In Action. Lesson Illustration Selected Theories and Models. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Hillsdale
  • SAĞIR, M. (2002). İlköğretim Okullarında Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi, Ankara: Nobel Yayınları. SENEMOĞLU, N. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretme. (Onuncu Baskı) Ankara: Gazi Kitabevi.
  • ÜN, K. (1984). Yabancı Dil Sözcüklerinin Öğretiminde Bellek destekleyici Anahtar Sözcük Yönteminin etkililiği. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Anabilim Dalı

THE EFFECTS OF MNEMONICS IN AN INSTRUCTION BASED ON ELABORATION THEORY ON ACHIEVEMENTS OF STUDENTS AND RETENTION OF LEARNING

Year 2007, Volume: 8 Issue: 2, 1 - 17, 01.05.2007

Abstract

The purpose of this study is to examine the effects of the design on retention learning and achievement of students, which was formed by using mnemonics as cognitive strategy activators suggested by Elaboration Theory of Instruction ETI . The sample of the study was composed by 54 secondary year students in two groups, who attend Ahi Evran Un., Faculty of Education, Social Sciences Teacher Ed. Dep., having “Turkish Lang.I: Phonology and Morphology” course. In the study, test-retest-formative test with control group research design was used. Before application, the groups were given pretest and after the application they were given final test. Three weeks after, the groups were given retention test. Pretest and retention test were the same but final test was equivalent test. After analysis, experimental method was not only more effective on the achievements in knowledge and comprehension dimension but also it was more effective on the retention of knowledge dimension

References

  • AÇIKGÖZ, K. Ü. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme. (Dördüncü Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • BUZAN, T. and KEANE, R. (1996). Dehanın El Kitabı, İngilizceden Çevirev: Sinem GÜL, İstanbul: Sabah Kitapları Çeşitlemeler Dizisi.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. (İkinci Baskı). Ankara: PegemA Yay.
  • GÜZELLER, C. (2006). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme Sınavının Türkçe Dil Yeterlilikleri Açısından Modellenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt 14, No. 2, 403-412, Ekim.
  • KAVCAR, C., OĞUZKAN, F. ve SEVER, S. (2004). Türkçe Öğretimi (Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri İçin). (Yedinci Baskı). Ankara: Engin Yayınevi.
  • MASTROPIERI, M. A., SCRUGGS T. E., BAKKEN J. and BRIGHAM E. J. (1992). A Complex Mnemonic Strategy For Teaching States And Capitals: Comparing Forward And Backward Associations. Learning Disabilities Research & Practice, 7, 96-103, EBSCOHOST No:3233881.
  • MASTROPIERI, M., A. and SCRUGGS, T. E. (1998). Enhancing School Success With Mnemonic Strategies, Intervention in School & Clinic, Vol. 33, Issue 4, EBSCOHOST No: 282340.
  • MEB. (2005). Ortaöğretim Kurumları Seçme Sınavı İstatistikleri, html> adresinden 3 Kasım 2005 tarihinde alınmıştır. MUHCU, G. (1997). İlköğretim Öğretmenlerinin Türkçe Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm İçin Öneriler.
  • Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı.
  • ÖSYM (2002), 18 Temmuz 2002 Tarihli ÖSYM Basın Toplantısı, http://www.osym.gov.tr adresinden 03 Ekim 2005 tarihinde alınmıştır
  • ÖSYM (2003), 16 Temmuz 2003 Tarihli ÖSYM Basın Toplantısı, http://www.osym.gov.tr adresinden 03 Ekim 2005 tarihinde alınmıştır.
  • ÖSYM (2004), 21 Temmuz 2004 Tarihli ÖSS Basın Duyurusu, http://www.osym.gov.tr adresinden 03 Ekim 2005 tarihinde alınmıştır.
  • REIGELUTH, C. M. (1987). Instructional Theories In Action. Lesson Illustration Selected Theories and Models. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Hillsdale
  • SAĞIR, M. (2002). İlköğretim Okullarında Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi, Ankara: Nobel Yayınları. SENEMOĞLU, N. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretme. (Onuncu Baskı) Ankara: Gazi Kitabevi.
  • ÜN, K. (1984). Yabancı Dil Sözcüklerinin Öğretiminde Bellek destekleyici Anahtar Sözcük Yönteminin etkililiği. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Anabilim Dalı
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Özgen Korkmaz This is me

Ahmet Mahiroğlu This is me

Publication Date May 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Korkmaz, Ö., & Mahiroğlu, A. (2007). AYRINTILAMA KURAMINA DAYALI BİR ÖĞRETİMDE BELLEK DESTEKLEYİCİLERİN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA VE ÖĞRENMENİN KALICILIĞINA ETKİSİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 1-17.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124