Örgütler arası ağlar, her tür sistem için oldukça önemli bir hale gelmektedir. Ağlar; ortaklıklar, stratejik ittifaklar, koalisyonlar ve işbirliği/işbirliği düzenlemeleri gibi amaçlarına veya etkileşim türüne göre tanımlanabilen örgütler arasındaki bağlantıları içerir. Ayrıca genel olarak ağlar, örgüt yapılarını anlamanın bir aracı olarak görülebilir. Örgütler arası çalışma, özellikle farklı kurumlar arasındaki bağlantılara odaklanır. Türkiye'de Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel, örgün ve yaygın eğitim kurumlarının tüm derece ve türleri arasındaki işbirliği öncelikle Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurulları ve Zümreleri Yönergesi kapsamında yürütülmektedir. Türkiye’de okullar arasında iş birliğini artmak için ülkenin gerçeklerinden yola çıkarak çeşitli öneriler sunulabilir. Bu açıdan ülkemizde mevcutta yasal olarak tanımlanan eğitim bölgelerinin daha işlevsel ve etkili bir hale dönüştürülebilir ve okullar arasında sosyal ağlar kurulması sağlanabilir.
Okullar Arası İşbirliği Sosyal Ağ Teorisi Türk Eğitim Sistemi Turkish National Education System
Inter organizational networks are becoming crucisal for each kind of system. Networks comprise links among organizations that can be defined based on their purpose or type of interaction, such as partnerships, strategic alliances, coalitions, and cooperative/collaborative arrangements; and, in general, cnetworks an be viewed as a means of comprehending organizational structures. Inter-organizational study focuses on the connections between different institutions in particular. In Turkey, cooperation between all degrees and types of official and private, formal and non-formal education institutions affiliated to the Ministry of National Education is primarily carried out within the Directive on Education Boards and Divisions of the Ministry of National Education. In order to increase inter-schools collaboration in Turkey, various suggestions can be offered based on the realities of the country. In this respect, educational regions that are currently legally defined in our country can be transformed into a more functional and effective one, and social networks can be established inter-schools.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 23 Issue: 3 |