Research Article
BibTex RIS Cite

Hayat Bilgisi Öğretimi Dersinde Dijital Öyküleme: Süreç ve Ürün Değerlendirme

Year 2024, Volume: 25 Issue: 1, 401 - 444, 30.04.2024

Abstract

Dijital öyküleme, bir kavramın ya da konunun öyküleştirilerek, resim, müzik, seslendirme, video gibi çoklu ortam unsurlarına dayalı şekilde sunulmasıdır. Araştırma kapsamında sınıf öğretmeni adaylarına dijital öyküleme uygulaması yaptırılmıştır. Dijital öyküleme uygulaması 7 hafta boyunca haftada 1 ders saati olmak üzere toplam 7 ders saatinde gerçekleştirilmiştir. Sürecin ilk 3 haftasında dijital öykülemenin tanımı, kapsamı ve çeşitleri hakkında bilgi verilmiş, dijital öyküleme materyalinin hazırlanmasına yönelik uygulamalar yaptırılmıştır. Eğitimin son 4 haftasında öğretmen adaylarının Hayat Bilgisi dersi kazanımlarına yönelik dijital öykü hazırlamaları ve sınıfta sunmaları istenmiştir. Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine dayalı olarak dijital öyküleme sürecinin değerlendirilmesi ve öğretmen adayları tarafından hazırlanan dijital öyküleme materyallerinin belirli kriterlere dayalı olarak incelenmesidir. Araştırmanın desenini nitel araştırma desenlerinden bir olan durum çalışması oluşturmaktadır. Durum çalışması kapsamında hem dijital öyküleme sürecine yönelik öğrenci görüşleri alınmış hem de süreçte öğrenciler tarafından hazırlanan dijital öyküleme materyalleri incelenmiştir. Veri analizi sürecinde; betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular üç ana tema altında ele alınmıştır. Bu üç tema dijital öyküleme sürecine yönelik görüşler, dijital öyküleme uygulamasına yönelik görüşler ve hazırlanan dijital öykülerin değerlendirilmesi olarak belirlenmiştir.

References

  • Karakuş, M., Turhan-Türkkan, B., Arslan-Namlı, N. (2020). Investigation of the effect of digital storytelling on cultural awareness and creative thinking. Education and Science, 45(203), 309-326. https://doi.org/10.15390/EB.2020.8576

Digital Storytelling in Life Studies Teaching: Process and Project Evaluation

Year 2024, Volume: 25 Issue: 1, 401 - 444, 30.04.2024

Abstract

Digital storytelling is the presentation of a concept or subject based on multimedia elements such as painting, music, voiceover and video by narrating it. Within the scope of the research, digital storytelling implementation was made to primary school teacher candidates. The digital storytelling implementation was carried out for a total of 7 lesson hours, one lesson per week for 7 weeks. In the first 3 weeks of the process, information was given about the definition, scope and types of digital storytelling, and implementations were made for the preparation of digital storytelling material. In the last 4 weeks of the training, pre-service teachers were asked to prepare and present a digital story for the Life Science lesson outcomes. The aim of this research is to evaluate the digital storytelling process based on the opinions of the pre-service classroom teachers and to examine the digital storytelling materials prepared by the pre-service teachers based on certain criteria. The design of the research is a case study, which is one of the qualitative research designs. Within the scope of the case study, both the students' views on the digital storytelling process were taken and the digital storytelling materials prepared by the students in the process were examined. In the data analysis process; descriptive analysis method was used. The findings were discussed under three main themes. These three themes were determined as opinions on the digital storytelling process, opinions on the digital storytelling implementation and the evaluation of the prepared digital stories.

References

  • Karakuş, M., Turhan-Türkkan, B., Arslan-Namlı, N. (2020). Investigation of the effect of digital storytelling on cultural awareness and creative thinking. Education and Science, 45(203), 309-326. https://doi.org/10.15390/EB.2020.8576
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Ebru Ocakcı 0000-0003-2441-9845

Zeynep Başcı Namlı 0000-0003-2865-5976

Osman Samancı 0000-0003-3620-7604

Publication Date April 30, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 25 Issue: 1

Cite

APA Ocakcı, E., Başcı Namlı, Z., & Samancı, O. (2024). Hayat Bilgisi Öğretimi Dersinde Dijital Öyküleme: Süreç ve Ürün Değerlendirme. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 401-444.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124