Dijital öyküleme, bir kavramın ya da konunun öyküleştirilerek, resim, müzik, seslendirme, video gibi çoklu ortam unsurlarına dayalı şekilde sunulmasıdır. Araştırma kapsamında sınıf öğretmeni adaylarına dijital öyküleme uygulaması yaptırılmıştır. Dijital öyküleme uygulaması 7 hafta boyunca haftada 1 ders saati olmak üzere toplam 7 ders saatinde gerçekleştirilmiştir. Sürecin ilk 3 haftasında dijital öykülemenin tanımı, kapsamı ve çeşitleri hakkında bilgi verilmiş, dijital öyküleme materyalinin hazırlanmasına yönelik uygulamalar yaptırılmıştır. Eğitimin son 4 haftasında öğretmen adaylarının Hayat Bilgisi dersi kazanımlarına yönelik dijital öykü hazırlamaları ve sınıfta sunmaları istenmiştir. Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine dayalı olarak dijital öyküleme sürecinin değerlendirilmesi ve öğretmen adayları tarafından hazırlanan dijital öyküleme materyallerinin belirli kriterlere dayalı olarak incelenmesidir. Araştırmanın desenini nitel araştırma desenlerinden bir olan durum çalışması oluşturmaktadır. Durum çalışması kapsamında hem dijital öyküleme sürecine yönelik öğrenci görüşleri alınmış hem de süreçte öğrenciler tarafından hazırlanan dijital öyküleme materyalleri incelenmiştir. Veri analizi sürecinde; betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular üç ana tema altında ele alınmıştır. Bu üç tema dijital öyküleme sürecine yönelik görüşler, dijital öyküleme uygulamasına yönelik görüşler ve hazırlanan dijital öykülerin değerlendirilmesi olarak belirlenmiştir.
Digital storytelling is the presentation of a concept or subject based on multimedia elements such as painting, music, voiceover and video by narrating it. Within the scope of the research, digital storytelling implementation was made to primary school teacher candidates. The digital storytelling implementation was carried out for a total of 7 lesson hours, one lesson per week for 7 weeks. In the first 3 weeks of the process, information was given about the definition, scope and types of digital storytelling, and implementations were made for the preparation of digital storytelling material. In the last 4 weeks of the training, pre-service teachers were asked to prepare and present a digital story for the Life Science lesson outcomes. The aim of this research is to evaluate the digital storytelling process based on the opinions of the pre-service classroom teachers and to examine the digital storytelling materials prepared by the pre-service teachers based on certain criteria. The design of the research is a case study, which is one of the qualitative research designs. Within the scope of the case study, both the students' views on the digital storytelling process were taken and the digital storytelling materials prepared by the students in the process were examined. In the data analysis process; descriptive analysis method was used. The findings were discussed under three main themes. These three themes were determined as opinions on the digital storytelling process, opinions on the digital storytelling implementation and the evaluation of the prepared digital stories.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 25 Issue: 1 |