This study aimed to create an environment for pre-service teachers to apply active music education practices and to gain self-awareness through experiential learning and thinking styles inventories. Employing a sequential explanatory mixed methods design, the study prioritized quantitative data from inventories, followed by participant-driven interpretation through qualitative reflection. Qualitative data were gathered from evaluations of practice-based group work integrated into workshops that emphasized exploration and active participation, framing the study as action research. A total of 74 fourth-year participants (56 female, 18 male) took part. The majority (71%) displayed divergent and assimilative experiential learning styles. According to the thinking styles inventory, most participants were judgmental, introverted, and innovative (36%), while fewer showed elaborative and anarchic styles (7%). The findings emphasize the value of experiential learning in music education for revealing individual learning differences and enhancing both personal development and group collaboration.
Elementary music Movement education Kolb learning style Thinking style Mix method Elementer müzik Hareket eğitimi Kolb öğrenme stili Düşünme stili Karma yöntem
-
Bu çalışma, öğretmen adaylarının mezuniyet sonrası görev yapacakları okullarda aktif müzik eğitimi uygulamalarını hayata geçirmelerine, deneyimsel öğrenme ve düşünme stilleri envanterleri aracılığıyla kendilerini tanımalarına ve bu sonuçları içselleştirmelerine olanak tanıyacak bir ortam oluşturmayı amaçlamaktadır. Sıralı açıklayıcı karma yöntem kullanılan araştırmada önce nicel veriler toplanmış, ardından bu veriler doğrultusunda nitel yorumlamalar yapılmıştır. Nitel veriler, uygulama temelli grup çalışması içeren derslerin katılımcılarca değerlendirilmesiyle elde edilmiştir. Araştırma, atölye çalışmaları ve keşfetmeye dayalı eylem araştırması niteliğiyle geleneksel müzik eğitimi uygulamalarından ayrılmaktadır. Atölye sürecinde katılımcılar, envanter sonuçlarını yorumlayarak kişisel özelliklerini içselleştirdiklerini belirtmiştir. Araştırmaya 4. sınıf düzeyinden 56 kadın ve 18 erkek katılmıştır. Katılımcıların %71’i ayrıştırma ve özümseme stilinde öğrenmekte; düşünme stilleri açısından ise %36’sı yargılayıcı, içedönük ve yenilikçi, %7’si ayrıntısal ve anarşik özellik göstermektedir. Bu çalışmanın sonuçları müzik yoluyla deneyimsel öğrenmenin bireysel farklılıkları öne çıkararak eğitim süreçlerini daha etkili kılma potansiyelini ortaya koymaktadır.
Yok
-
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | September 30, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 26 Issue: 3 |