Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Experiencing Thinking Styles through Music Education

Yıl 2025, Cilt: 26 Sayı: 3, 986 - 1039, 30.09.2025
https://doi.org/10.29299/kefad.1208669

Öz

This study aimed to create an environment for pre-service teachers to apply active music education practices and to gain self-awareness through experiential learning and thinking styles inventories. Employing a sequential explanatory mixed methods design, the study prioritized quantitative data from inventories, followed by participant-driven interpretation through qualitative reflection. Qualitative data were gathered from evaluations of practice-based group work integrated into workshops that emphasized exploration and active participation, framing the study as action research. A total of 74 fourth-year participants (56 female, 18 male) took part. The majority (71%) displayed divergent and assimilative experiential learning styles. According to the thinking styles inventory, most participants were judgmental, introverted, and innovative (36%), while fewer showed elaborative and anarchic styles (7%). The findings emphasize the value of experiential learning in music education for revealing individual learning differences and enhancing both personal development and group collaboration.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Akbulut, E. (2006). Pamukkale üniversitesi eğitim fakültesi müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin düşünme stil profilleri çerçevesinde değerlendirilmesi. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, 26, 28.
  • Akçay, Ş. (2018). Müzik öğretmenlerinin düşünme stillerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. The Journal of Social Sciences, 28.
  • Alpay, Y. (2012). Müziğin matematikçisi; B-A-C-H. Akşam. https://www.aksam.com.tr/kitap/muzigin-matematikcisi-b-a-c-h--143956h/haber-143956
  • Altan, M. Z. (1999). Çoklu zekâ kuramı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(17), 105-117.
  • Armstrong, T. (2009). Multiple intelligences in the classroom. Ascd..
  • Aydede, M. N. ve Kesercioğlu, T. (2012). Aktif öğrenme uygulamalarının öğrencilerin kendi kendine öğrenme becerilerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 43, 37-49
  • Başaran, B. I. (2004). Etkili öğrenme ve çoklu zekâ kurami: Bir inceleme. Ege Eğitim Dergisi, 5(1).
  • Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2007). Research methods in education (Vol. 6). New York: NY: Routledge.
  • Creswell, J. W. (2005). Educational research: Planning, conduction and evaluating quatitative and qualitative research. New Jersey: Upper Saddle River.
  • Çubukçu, Z. (2004). Öğretmen adaylarının düşünme stillerinin öğrenme biçimlerini tercih etmelerindeki etkisi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 87-105.
  • Dinçer, B. (2009). Öğretmen adaylarının düşünme stilleri profillerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi [Yüksek lisans tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü].
  • Duru, E. (2004). Düşünme Stilleri: Kavramsal ve Kuramsal Çerçeve. Eğitim Araştırmaları, 14, 171 - 186.
  • Erol, O. ve Şenöy, M. (2015). Karamela Sepeti. https://www.youtube.com/channel/UCntKZvu4PbVIvzx9TOPJ2AQ
  • Felder, R. M. & L., S. Silverman (1988). Learning and teaching styles in engineering education. Engineering Education, 78(7), 674-681.
  • Felder, R. M., & Henriques, E. R. (1995). Learning and teaching styles in foreign and second language education. Foreign language annals, 28(1), 21-31.
  • Fer, S. (2005). Düşünme stilleri envanterinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri / Educational Sciences: Theory & Practice, 5(1), 31-68.
  • Gardner, H. (1983). Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligence. New York: Basic Books.
  • Gardner, H. (1993). Multiple Intelligences: The Theory in Practice. New York: Basic Books.
  • Gencel, İ. E. (2007). Kolb'un deneyimsel öğrenme kuramına dayalı öğrenme stilleri envanteri-III'ü Türkçeye uyarlama çalışması.
  • Given, B. K. (1996). Learning Styles; A Synthesized Model. Journal of Accelerated Learning and Teaching, 21, 11-44.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. (PhD), Anadolu Üniversitesi, YOK.
  • Ismail, M. J., Loo, F. C. ve Anuar, A. F. (2021). Learning music through rhythmic movements in Malaysia. Malaysian Journal of Learning and Instruction, 18(1), 241-263. https://doi.org/10.32890/mjli2021.18.1.10
  • Jayawardana, C., Hewagamage, K. P. ve Hirakawa, M. (2001). Personalization tools for active learning in digital libraries. MC Journal: The Journal of Academic Media Librarianship, 8(1).
  • Kolb, A. D. (1985). Learning style inventory. Boston: McBer and Company.
  • Kolb, D. (1984). Learning style inventory. Boston: McBer and Company.
  • Kolb, D. (1999). The kolb learning style inventory: Hay Resources Direct.
  • Kolb, D. (2000). Facilitator’s guide to learning. Hay Resources Direct.
  • Spaß, K. m. (2016). Bim Bam | Klatschspiele Anleitung. https://www.youtube.com/watch?v=U7Bcg8GgfsA
  • Sternberg, R. J. (1988). Mental Self Goverment: A theory of intellectual styles and their development. Human Development, 31.
  • Sternberg, R. J. (1997). Thinking Styles. Cambridge, New York, Melbourne, Madrid, Cape Town, Singapore, Sao Paulo, Delhi: Cambridge University Press.
  • Sternberg, R. J. ve Grigorenko, E. L. (1997). Are Cognitive Styles Still in Style? American Psychologist. https://doi.org/10.1037/0003-066X.52.7.700
  • Sternberg, R. J. ve Wagner, R. K. (1991). MSG Thinking style inventory.
  • Şimşek, H. ve Yıldırım , A. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Vol. 6): Seçkin Yayıncılık.
  • Terry, K. (2008). Keith Terry Body Percussion Body Music DVD. https://www.youtube.com/watch?v=FOaJTH1jOto
  • Tuna, S. (2008). Resim-İş öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme stilleri; The learning styles of art education students. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi; Electronic Journal of Social Sciences, 7(25), 252-261.
  • Ülgen, G. (1995). Egitim Psikolojisi. Ankara.
  • Veznedaroğlu, L., R. ve Özgür, O., A. (2005). Öğrenme stilleri: Tanımlamalar, modeller ve İşlevleri. İlköğretim-Online, 4(2), 1-16.
  • Whitcomb, R. M. (1999). The relationship between student cognitive development and learning style preference (PhD), The University of Maine,
  • Yoon, S. H. (2000). Using learning style and goal accomplishment style to predict academic achievement in middle school geography students in Korea. (PhD), University of Pittsburgh,
  • Zhang, L.-f. (2000). Are Thinking Styles and Personality Types Related. Educational Psychology, 20(3), 271-283. https://doi.org/10.1080/713663742
  • Zhang, L.-f. ve Postiglione, G. A. (2001). Thinking styles, self-esteem, and socio-economic status. Personality and Individual Differences, 31, 1333-1346. https://doi.org/10.1016/S0191-8869(00)00227-0
  • Zhang, L.-F., ve Sternberg, R. J. (2000). Are learning approaches and thinking styles related? A study in two Chinese populations. The Journal of psychology, 134(5), 469-489. https://doi.org/10.1080/00223980009598230
  • Zhang, L.-f. ve Sternberg, R. J. (2006). The nature of intellectual styles. Mahwah, New Jersey London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
  • Zhang, L.-f. ve Sternberg, R. J. (2012). The nature of intellectual styles: Routledge.

Düşünme Stillerinin Müzik Eğitimi Aracılığıyla Deneyimlenmesi

Yıl 2025, Cilt: 26 Sayı: 3, 986 - 1039, 30.09.2025
https://doi.org/10.29299/kefad.1208669

Öz

Bu çalışma, öğretmen adaylarının mezuniyet sonrası görev yapacakları okullarda aktif müzik eğitimi uygulamalarını hayata geçirmelerine, deneyimsel öğrenme ve düşünme stilleri envanterleri aracılığıyla kendilerini tanımalarına ve bu sonuçları içselleştirmelerine olanak tanıyacak bir ortam oluşturmayı amaçlamaktadır. Sıralı açıklayıcı karma yöntem kullanılan araştırmada önce nicel veriler toplanmış, ardından bu veriler doğrultusunda nitel yorumlamalar yapılmıştır. Nitel veriler, uygulama temelli grup çalışması içeren derslerin katılımcılarca değerlendirilmesiyle elde edilmiştir. Araştırma, atölye çalışmaları ve keşfetmeye dayalı eylem araştırması niteliğiyle geleneksel müzik eğitimi uygulamalarından ayrılmaktadır. Atölye sürecinde katılımcılar, envanter sonuçlarını yorumlayarak kişisel özelliklerini içselleştirdiklerini belirtmiştir. Araştırmaya 4. sınıf düzeyinden 56 kadın ve 18 erkek katılmıştır. Katılımcıların %71’i ayrıştırma ve özümseme stilinde öğrenmekte; düşünme stilleri açısından ise %36’sı yargılayıcı, içedönük ve yenilikçi, %7’si ayrıntısal ve anarşik özellik göstermektedir. Bu çalışmanın sonuçları müzik yoluyla deneyimsel öğrenmenin bireysel farklılıkları öne çıkararak eğitim süreçlerini daha etkili kılma potansiyelini ortaya koymaktadır.

Destekleyen Kurum

Yok

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Akbulut, E. (2006). Pamukkale üniversitesi eğitim fakültesi müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin düşünme stil profilleri çerçevesinde değerlendirilmesi. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, 26, 28.
  • Akçay, Ş. (2018). Müzik öğretmenlerinin düşünme stillerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. The Journal of Social Sciences, 28.
  • Alpay, Y. (2012). Müziğin matematikçisi; B-A-C-H. Akşam. https://www.aksam.com.tr/kitap/muzigin-matematikcisi-b-a-c-h--143956h/haber-143956
  • Altan, M. Z. (1999). Çoklu zekâ kuramı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(17), 105-117.
  • Armstrong, T. (2009). Multiple intelligences in the classroom. Ascd..
  • Aydede, M. N. ve Kesercioğlu, T. (2012). Aktif öğrenme uygulamalarının öğrencilerin kendi kendine öğrenme becerilerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 43, 37-49
  • Başaran, B. I. (2004). Etkili öğrenme ve çoklu zekâ kurami: Bir inceleme. Ege Eğitim Dergisi, 5(1).
  • Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2007). Research methods in education (Vol. 6). New York: NY: Routledge.
  • Creswell, J. W. (2005). Educational research: Planning, conduction and evaluating quatitative and qualitative research. New Jersey: Upper Saddle River.
  • Çubukçu, Z. (2004). Öğretmen adaylarının düşünme stillerinin öğrenme biçimlerini tercih etmelerindeki etkisi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 87-105.
  • Dinçer, B. (2009). Öğretmen adaylarının düşünme stilleri profillerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi [Yüksek lisans tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü].
  • Duru, E. (2004). Düşünme Stilleri: Kavramsal ve Kuramsal Çerçeve. Eğitim Araştırmaları, 14, 171 - 186.
  • Erol, O. ve Şenöy, M. (2015). Karamela Sepeti. https://www.youtube.com/channel/UCntKZvu4PbVIvzx9TOPJ2AQ
  • Felder, R. M. & L., S. Silverman (1988). Learning and teaching styles in engineering education. Engineering Education, 78(7), 674-681.
  • Felder, R. M., & Henriques, E. R. (1995). Learning and teaching styles in foreign and second language education. Foreign language annals, 28(1), 21-31.
  • Fer, S. (2005). Düşünme stilleri envanterinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri / Educational Sciences: Theory & Practice, 5(1), 31-68.
  • Gardner, H. (1983). Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligence. New York: Basic Books.
  • Gardner, H. (1993). Multiple Intelligences: The Theory in Practice. New York: Basic Books.
  • Gencel, İ. E. (2007). Kolb'un deneyimsel öğrenme kuramına dayalı öğrenme stilleri envanteri-III'ü Türkçeye uyarlama çalışması.
  • Given, B. K. (1996). Learning Styles; A Synthesized Model. Journal of Accelerated Learning and Teaching, 21, 11-44.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. (PhD), Anadolu Üniversitesi, YOK.
  • Ismail, M. J., Loo, F. C. ve Anuar, A. F. (2021). Learning music through rhythmic movements in Malaysia. Malaysian Journal of Learning and Instruction, 18(1), 241-263. https://doi.org/10.32890/mjli2021.18.1.10
  • Jayawardana, C., Hewagamage, K. P. ve Hirakawa, M. (2001). Personalization tools for active learning in digital libraries. MC Journal: The Journal of Academic Media Librarianship, 8(1).
  • Kolb, A. D. (1985). Learning style inventory. Boston: McBer and Company.
  • Kolb, D. (1984). Learning style inventory. Boston: McBer and Company.
  • Kolb, D. (1999). The kolb learning style inventory: Hay Resources Direct.
  • Kolb, D. (2000). Facilitator’s guide to learning. Hay Resources Direct.
  • Spaß, K. m. (2016). Bim Bam | Klatschspiele Anleitung. https://www.youtube.com/watch?v=U7Bcg8GgfsA
  • Sternberg, R. J. (1988). Mental Self Goverment: A theory of intellectual styles and their development. Human Development, 31.
  • Sternberg, R. J. (1997). Thinking Styles. Cambridge, New York, Melbourne, Madrid, Cape Town, Singapore, Sao Paulo, Delhi: Cambridge University Press.
  • Sternberg, R. J. ve Grigorenko, E. L. (1997). Are Cognitive Styles Still in Style? American Psychologist. https://doi.org/10.1037/0003-066X.52.7.700
  • Sternberg, R. J. ve Wagner, R. K. (1991). MSG Thinking style inventory.
  • Şimşek, H. ve Yıldırım , A. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Vol. 6): Seçkin Yayıncılık.
  • Terry, K. (2008). Keith Terry Body Percussion Body Music DVD. https://www.youtube.com/watch?v=FOaJTH1jOto
  • Tuna, S. (2008). Resim-İş öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme stilleri; The learning styles of art education students. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi; Electronic Journal of Social Sciences, 7(25), 252-261.
  • Ülgen, G. (1995). Egitim Psikolojisi. Ankara.
  • Veznedaroğlu, L., R. ve Özgür, O., A. (2005). Öğrenme stilleri: Tanımlamalar, modeller ve İşlevleri. İlköğretim-Online, 4(2), 1-16.
  • Whitcomb, R. M. (1999). The relationship between student cognitive development and learning style preference (PhD), The University of Maine,
  • Yoon, S. H. (2000). Using learning style and goal accomplishment style to predict academic achievement in middle school geography students in Korea. (PhD), University of Pittsburgh,
  • Zhang, L.-f. (2000). Are Thinking Styles and Personality Types Related. Educational Psychology, 20(3), 271-283. https://doi.org/10.1080/713663742
  • Zhang, L.-f. ve Postiglione, G. A. (2001). Thinking styles, self-esteem, and socio-economic status. Personality and Individual Differences, 31, 1333-1346. https://doi.org/10.1016/S0191-8869(00)00227-0
  • Zhang, L.-F., ve Sternberg, R. J. (2000). Are learning approaches and thinking styles related? A study in two Chinese populations. The Journal of psychology, 134(5), 469-489. https://doi.org/10.1080/00223980009598230
  • Zhang, L.-f. ve Sternberg, R. J. (2006). The nature of intellectual styles. Mahwah, New Jersey London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
  • Zhang, L.-f. ve Sternberg, R. J. (2012). The nature of intellectual styles: Routledge.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Kıvanç Aycan 0000-0002-3441-5832

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 26 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Aycan, K. (2025). Experiencing Thinking Styles through Music Education. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 986-1039. https://doi.org/10.29299/kefad.1208669

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124