Bu araştırmanın amacı 3D programları ve yüksek çözünürlüklü figür
imajlarının Eğitim Fakültelerinin Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş
Eğitimi Ana Bilim Dalı öğrencilerinin desen dersi başarılarına etkisini
araştırmaktır. Araştırma 37 1. sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Deneysel yöntemin
kullanıldığı araştırmada aynı gruba ait ön-test ve son-testleri arasındaki fark
için bağımlı örneklemler t- testi, gruplar arasındaki son-test farkını ölçmek
için ise Kovaryans analizi
uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre deney grubunun ön-test ve son
test puanları arasında anlamlı fark mevcuttur. Ayrıca ön-test puanları kontrol
altına alındığında Kovaryans analizine göre, deney ve kontrol grubunun son-test
puanları arasında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur.
Aim of this study is to examine
the effect of 3D programs and high definition figure images on the Faculty of
Education, Department of Fine Arts, Art Teaching Program students’ success in
pattern course. The study was carried out with 37 first grade students from
related program. In the study, experimental method was used also dependent
t-test for the difference between pre-test and post-test of the same group and
covariance analyses to measure the difference of post-tests between the groups
were applied. According to findings there are significant differences between
the pre-test and post-test points of experiment group. Also, when pre-test
points are controlled, according to covariance analysis it is found that there
are significant differences in favor of experiment group between the post-test
points of experiment and control group.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Other ID | 1598 |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2018 |
Acceptance Date | November 17, 2016 |
Published in Issue | Year 2018 |