Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

3D Modelleme Programları ve Figür İmajlarının Desen Dersi Başarılarına Etkisi

Yıl 2018, , 49 - 55, 15.01.2018
https://doi.org/10.24106/kefdergi.350183

Öz



Bu araştırmanın amacı 3D programları ve yüksek çözünürlüklü figür
imajlarının Eğitim Fakültelerinin Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş
Eğitimi Ana Bilim Dalı öğrencilerinin desen dersi başarılarına etkisini
araştırmaktır. Araştırma 37 1. sınıf öğrencisi
 ile yürütülmüştür. Deneysel yöntemin
kullanıldığı araştırmada aynı gruba ait ön-test ve son-testleri arasındaki fark
için bağımlı örneklemler t- testi, gruplar arasındaki son-test farkını ölçmek
için ise Kovaryans analizi 
uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre deney grubunun ön-test ve son
test puanları arasında anlamlı fark mevcuttur. Ayrıca ön-test puanları kontrol
altına alındığında Kovaryans analizine göre, deney ve kontrol grubunun son-test
puanları arasında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur.

Kaynakça

  • Akıllı, M. Seven, S. (2014). 3D Bilgisayar Modellerinin Akademik Başarıya ve Uzamsal Can-landırmaya Etkisi: Atom Modelleri, Turkish Journal of Education, Volume 3(1).
  • Aktamış H., Arıcı V. A. (2013). Sanal Gerçeklik Programlarının Astronomi Konularının Öğre-timinde Kullanılmasının Akademik Başarı ve Kalıcılığına Etkisi, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 58-70.
  • Arıcı V. A. (2013). Fen eğitiminde sanal gerçeklik programları üzerine bir çalışma: “güneş sistemi ve ötesi: uzay bilmecesi” ünitesi örneği.Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın
  • Bayraktar, E. (1988). Bilgisayar destekli matematik öğretimi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (Dördüncü baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk. Ş. (2011). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çağıltay K., Çakıroğlu J., Çağıltay N., Çakıroğlu E. (2001). Öğretimde Bilgisayar Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 21, 19-28.
  • Doğangün, K. M. (2007). Görsel sanatlar dersi için interaktif CD tasarımı ve uygulanması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara
  • Eryiğit, P. (2010). Üç boyutlu dinamik geometri yazılımı kullanımının 12. Sınıf öğrencilerinin akademik başarıları ve geometri dersine yönelik tutumlarına etkileri. Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Gürbüz R., Gülburnu M. (2013). 8. Sınıf Geometri Öğretiminde Kullanılan Cabri 3D’nin Kavramsal Öğrenmeye Etkisi, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 4(3), 224-241.
  • Gömceli, G. (2009). Moda tasarımı eğitiminde bilgisayar destekli öğretime yönelik öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi üniversitesi, Ankara.
  • Hangül, T., Üzel, D., (2010), Bilgisayar Destekli Öğretimin (BDÖ) 8. Sınıf Matematik Öğreti-minde Öğrenci Tutumuna Etkisi ve BDÖ Hakkında Öğrenci Görüşleri, NEF-EFMED, 4(2)
  • Howitt D., Cramer D. (1997). An Introduction to Statistics in Psychology. London: Prentice Hall.
  • İçel, R. (2011). Bilgisayar destekli öğretimin matematik başarısına etkisi: geogebra örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Kablan, Z., (2010). Öğretim Sürecinde Bilgisayara Dayalı Alıştırma Amaçlı Oyun Kullanılması-nın Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Başarısına Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(1) Kış, 335-364.
  • Karasar , N . (1991). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kayabaşı, Y. (2005). Sanal gerçeklik ve eğitim amaçlı kullanılması. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4, 151-158.
  • Kocasaraç, H., (2003). Bilgisayarın Öğretim Alanında Kullanımına İlişkin Öğretmen Yeterlilik-leri. The Turkish Online Journal of Educational Technology . 2(3)
  • Lowe, R.K. (2003). Animation and learning: selective processing of information in dynamic graphics. Learning and Instruction, 13, 2, 157–176.
  • McClurg, P. (1992). Investigating the Development of Spatial Cognition in Problem Solving Microworld. Journal of Computing in Childhood Education, 3(2), 11-126.
  • Okagaki, L. R. ve Frensch, P.A. (1996). Effect of Video GamePlaying on Measures of Spatial Performance: Gender Effect in late Adolescent. In P. Greenfeld ve R. Cocking (Eds.), Interac-ting with Video.Norwood, Nj: Ablex Coporation, 115-140.
  • Olkun, S. (2003). Making Conection: Improving Spatial Abilities with Enginering Drawing Activities. International Journal for mathematics Teaching and Learning (April 17). 2 Eylül 2016 tarihinde http://acikarsiv.ankara.edu.tr/browse/4036/4235.pdf adresinden indirilmiştir.
  • Özabacı, N., Olgun, A., (2011), Bilgisayar Destekli Fen Bilgisi Öğretiminin Fen Bilgisi Dersine İlişkin Tutum, Bilişüstü Beceriler ve Fen Bilgisi Başarıları Üzerine Bir Çalışma, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,10(37), 093-107
  • Öztürel, L. (1987). Bilgisayarla öğretimin matematik erişisine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Hacet-tepe Üniversitesi, Ankara
  • Şahin, T.Y. ve Yıldırım, S. (1999). Ögretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şengül, E. (2006). Teknolojinin görsel sanatlarda kullanımı ve sanat eğitimine katkısı. Yayın-lanmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul
  • Şimşek E., Koru Yücekaya G. (2014). Dinamik Geometri Yazılımı ile Öğretimin İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Uzamsal Yeteneklerine Etkisi , Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi,15(1), 65-80.
  • Tepecik A., Zor A. (2014). Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Web Tabanlı Bilgisayar Destekli Sanat Eğitiminin Akademik Başarıya Etkisi. İDİL Dergisi, 3(14), 51-70.
  • Tosun, N. (2006). Bilgisayar destekli ve bilgisayar temelli öğretim yöntemlerinin, öğrencilerin bilgisayar dersi başarısı ve bilgisayar kullanım tutumlarına etkisi: “Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği”. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Yenice, N. (2003). Bilgisayar Destekli Fen Bilgisi Öğretiminin Öğrencilerin Fen Ve Bilgisayar Tutumlarına Etkisi. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 2 (4),79-85.
  • Yenice N., Sümer, Ş., Oktaylar H., C., Erbil E. (2003). Fen Bilgisi Derslerinde Bilgisayar Destekli Öğretimin Dersin Hedeflerine Ulaşma Düzeyine Etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 152-158.
  • Yıldız B., Tüzün T. (2011). Üç Boyutlu Sanal Ortam ve Somut Materyal Kullanımının Uzamsal Yeteneğe Etkileri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 498-508.

The Effect of 3D Modeling Programs and High Definition Figure Images on The Success of Pattern Course

Yıl 2018, , 49 - 55, 15.01.2018
https://doi.org/10.24106/kefdergi.350183

Öz



Aim of this study is to examine
the effect of 3D programs and high definition figure images on the Faculty of
Education, Department of Fine Arts, Art Teaching Program students’ success in
pattern course. The study was carried out with 37 first grade students from
related program. In the study, experimental method was used also dependent
t-test for the difference between pre-test and post-test of the same group and
covariance analyses to measure the difference of post-tests between the groups
were applied. According to findings there are significant differences between
the pre-test and post-test points of experiment group. Also, when pre-test
points are controlled, according to covariance analysis it is found that there
are significant differences in favor of experiment group between the post-test
points of experiment and control group.

Kaynakça

  • Akıllı, M. Seven, S. (2014). 3D Bilgisayar Modellerinin Akademik Başarıya ve Uzamsal Can-landırmaya Etkisi: Atom Modelleri, Turkish Journal of Education, Volume 3(1).
  • Aktamış H., Arıcı V. A. (2013). Sanal Gerçeklik Programlarının Astronomi Konularının Öğre-timinde Kullanılmasının Akademik Başarı ve Kalıcılığına Etkisi, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 58-70.
  • Arıcı V. A. (2013). Fen eğitiminde sanal gerçeklik programları üzerine bir çalışma: “güneş sistemi ve ötesi: uzay bilmecesi” ünitesi örneği.Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın
  • Bayraktar, E. (1988). Bilgisayar destekli matematik öğretimi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (Dördüncü baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk. Ş. (2011). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çağıltay K., Çakıroğlu J., Çağıltay N., Çakıroğlu E. (2001). Öğretimde Bilgisayar Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 21, 19-28.
  • Doğangün, K. M. (2007). Görsel sanatlar dersi için interaktif CD tasarımı ve uygulanması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara
  • Eryiğit, P. (2010). Üç boyutlu dinamik geometri yazılımı kullanımının 12. Sınıf öğrencilerinin akademik başarıları ve geometri dersine yönelik tutumlarına etkileri. Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Gürbüz R., Gülburnu M. (2013). 8. Sınıf Geometri Öğretiminde Kullanılan Cabri 3D’nin Kavramsal Öğrenmeye Etkisi, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 4(3), 224-241.
  • Gömceli, G. (2009). Moda tasarımı eğitiminde bilgisayar destekli öğretime yönelik öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi üniversitesi, Ankara.
  • Hangül, T., Üzel, D., (2010), Bilgisayar Destekli Öğretimin (BDÖ) 8. Sınıf Matematik Öğreti-minde Öğrenci Tutumuna Etkisi ve BDÖ Hakkında Öğrenci Görüşleri, NEF-EFMED, 4(2)
  • Howitt D., Cramer D. (1997). An Introduction to Statistics in Psychology. London: Prentice Hall.
  • İçel, R. (2011). Bilgisayar destekli öğretimin matematik başarısına etkisi: geogebra örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Kablan, Z., (2010). Öğretim Sürecinde Bilgisayara Dayalı Alıştırma Amaçlı Oyun Kullanılması-nın Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Başarısına Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(1) Kış, 335-364.
  • Karasar , N . (1991). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kayabaşı, Y. (2005). Sanal gerçeklik ve eğitim amaçlı kullanılması. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4, 151-158.
  • Kocasaraç, H., (2003). Bilgisayarın Öğretim Alanında Kullanımına İlişkin Öğretmen Yeterlilik-leri. The Turkish Online Journal of Educational Technology . 2(3)
  • Lowe, R.K. (2003). Animation and learning: selective processing of information in dynamic graphics. Learning and Instruction, 13, 2, 157–176.
  • McClurg, P. (1992). Investigating the Development of Spatial Cognition in Problem Solving Microworld. Journal of Computing in Childhood Education, 3(2), 11-126.
  • Okagaki, L. R. ve Frensch, P.A. (1996). Effect of Video GamePlaying on Measures of Spatial Performance: Gender Effect in late Adolescent. In P. Greenfeld ve R. Cocking (Eds.), Interac-ting with Video.Norwood, Nj: Ablex Coporation, 115-140.
  • Olkun, S. (2003). Making Conection: Improving Spatial Abilities with Enginering Drawing Activities. International Journal for mathematics Teaching and Learning (April 17). 2 Eylül 2016 tarihinde http://acikarsiv.ankara.edu.tr/browse/4036/4235.pdf adresinden indirilmiştir.
  • Özabacı, N., Olgun, A., (2011), Bilgisayar Destekli Fen Bilgisi Öğretiminin Fen Bilgisi Dersine İlişkin Tutum, Bilişüstü Beceriler ve Fen Bilgisi Başarıları Üzerine Bir Çalışma, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,10(37), 093-107
  • Öztürel, L. (1987). Bilgisayarla öğretimin matematik erişisine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Hacet-tepe Üniversitesi, Ankara
  • Şahin, T.Y. ve Yıldırım, S. (1999). Ögretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şengül, E. (2006). Teknolojinin görsel sanatlarda kullanımı ve sanat eğitimine katkısı. Yayın-lanmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul
  • Şimşek E., Koru Yücekaya G. (2014). Dinamik Geometri Yazılımı ile Öğretimin İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Uzamsal Yeteneklerine Etkisi , Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi,15(1), 65-80.
  • Tepecik A., Zor A. (2014). Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Web Tabanlı Bilgisayar Destekli Sanat Eğitiminin Akademik Başarıya Etkisi. İDİL Dergisi, 3(14), 51-70.
  • Tosun, N. (2006). Bilgisayar destekli ve bilgisayar temelli öğretim yöntemlerinin, öğrencilerin bilgisayar dersi başarısı ve bilgisayar kullanım tutumlarına etkisi: “Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği”. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Yenice, N. (2003). Bilgisayar Destekli Fen Bilgisi Öğretiminin Öğrencilerin Fen Ve Bilgisayar Tutumlarına Etkisi. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 2 (4),79-85.
  • Yenice N., Sümer, Ş., Oktaylar H., C., Erbil E. (2003). Fen Bilgisi Derslerinde Bilgisayar Destekli Öğretimin Dersin Hedeflerine Ulaşma Düzeyine Etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 152-158.
  • Yıldız B., Tüzün T. (2011). Üç Boyutlu Sanal Ortam ve Somut Materyal Kullanımının Uzamsal Yeteneğe Etkileri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 498-508.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Diğer ID 1598
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Selma Taşkesen Bu kişi benim

Meliha Yılmaz

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2018
Kabul Tarihi 17 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Taşkesen, S., & Yılmaz, M. (2018). 3D Modelleme Programları ve Figür İmajlarının Desen Dersi Başarılarına Etkisi. Kastamonu Education Journal, 26(1), 49-55. https://doi.org/10.24106/kefdergi.350183

10037