Research Article
BibTex RIS Cite

Examination of Foreign Language Achievements of Students Participated in Erasmus+ Mobilities in terms of Various Variables

Year 2020, , 1190 - 1197, 20.05.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.3665

Abstract

In the globalizing world, the development of foreign language skills of individuals is a requirement that cannot be ignored. This necessity led societies to take steps in this direction: Erasmus + mobilities have emerged as a result of this. Since its inception, many people have availed the opportunities offered by Erasmus+ Program, which was implemented to promote European values and support multilingual education. In this study, it is aimed to examine the foreign language achievement of Karabük University students who have benefited from Erasmus+ mobilities in terms of various variables. In this research, descriptive survey method and questionnaire technique were used. The sample of the research consists of 118 voluntary students who participated in Erasmus+ mobilities from Karabük University between 2008-2009 and 2018-2019 academic years. The data used in the research were collected online via a questionnaire prepared by the researcher and analyzed using the SPSS program. According to the findings obtained from the research, it has been concluded that participation in Erasmus + mobility has a positive effect on students' foreign language achievement. In addition, it was concluded that the foreign language achievement of the students participated in the student mobility for traineeships is higher than those participated in the student mobility for studies. Based on the results of the research, all Erasmus + mobilities, especially the student mobility for traineeships, can be encouraged to be popular among students.

References

  • Altunöz, H.B., & Bay, E. (2018). Yabancı dil olarak ingilizce öğretiminde etkili öğretim stratejilerinin kullanımının analizi. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 129-149
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri (20.baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Council of Europe (2016). Guide fort he development and implementation of curricula for plurilingual and intercultural education. Strasbourg: Council of Europe Publishing.
  • EC (2012). Europeans and their languages. https://ec.europa.eu/commfrontoffice/publicopinion/archives/ebs/ebs_386_en.pdf adresinden erişildi.
  • EC (2014). Erasmus+ programme guide. https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/sites/erasmusplus2/files/erasmus-plus-programme-guide-2019_en_1.pdf adresinden erişildi.
  • Demir, A., & Demir, S. (2009). Erasmus programının kültürlerarası diyalog ve etkileşim açısından değerlendirilmesi (Öğretmen adaylarıyla nitel bir çalışma). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(9), 95-105.
  • EF (2018). EF English Proficiency Index. 15.01.2019 tarihinde www.ef.com/epi adresinden erişildi.
  • Ekti, M. (2013). An evaluation regarding to the gains of Erasmus program in terms of language and science. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 70, 1800-1809.
  • Ersoy, A. (2013). Türk öğretmen adaylarının kültürlerarası deneyimlerinde karşılaştıkları sorunlar: Erasmus değişim programı örneği. Eğitim ve Bilim, 38(168), 154-166.
  • Erton, İ. (2010). Relations between personality traits, language learning styles and success in foreign language achievement. H.U. Journal of Education, 38, 115-126.
  • Göksan, T. S., Uzundurukan, S., & Keskin, S. N. (2011, Eylül). Değişim programlarının genel yapısı, işleyişi ve kazandırdıkları. İnşaat Mühendisliği Eğitimi 2. Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Muğla Üniversitesi, Muğla.
  • Hasdemir, F., & Çalıkoğlu, M.R. (2011). Avrupa Birliği eğitim programları ve değişim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 66-68.
  • Işık, A. (2008). Yabancı dil eğitimimizdeki yanlışlar nereden kaynaklanıyor? Journal of Language and Linguistic Studies, 4(2), 15-26.
  • Işık, D. (2018, Mayıs). Ankara Üniversitesi bilgi ve belge yönetimi bölümü lisans öğrencilerinin Erasmus programına ilişkin deneyimlerinin eğitim sürecine katkısı. III. Uluslararası Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Öğrenci Kongresi’nde sunulan bildiri. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Önder, R.K., & Balcı, A. (2010). Erasmus öğrenci öğrenim hareketliliği programının 2007 yılında programdan yararlanan Türk öğrenciler üzerindeki etkileri. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, 9(2), 93-116.
  • Tok, H., & Arıbaş, S. (2008). Avrupa Birliğine uyum sürecinde yabancı dil öğretimi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 205-227.
  • Ünlü, İ. (2015). Teacher Candidates' Opinions on Erasmus Student Exchange Program. Educational Sciences: Theory and Practice, 15(1), 223-237.
  • Yücel, M.S. (2013). Alman dili eğitimi öğretmen adaylarının Erasmus programı kapsamında dilsel ve kültürel deneyimleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 46(1), 23-47.

Erasmus+ Hareketliliklerine Katılan Öğrencilerin Yabancı Dil Başarılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2020, , 1190 - 1197, 20.05.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.3665

Abstract

Küreselleşen dünyada bireylerin yabancı dil becerilerini geliştirmeleri, göz ardı edilemeyecek bir gerekliliktir. Bu gereklilik toplumları bu yönde adımlar atmaya itmiş, Erasmus+ hareketlilikleri de bunun bir sonucu olarak ortaya çıkmıştır. Başladığı günden bu yana pek çok insan, Avrupa değerlerini yaygınlaştırmak ve çok dilli eğitimi desteklemek amacıyla hayata geçirilen Erasmus+ programının sağladığı fırsatlardan faydalanmıştır. Bu çalışmada, Erasmus+ hareketliliklerinden faydalanan Karabük Üniversitesi öğrencilerinin yabancı dil başarılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden betimsel tarama yöntemi ve anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2008-2009 ve 2018-2019 akademik yılları arasında Karabük Üniversitesi’nden Erasmus+ hareketliliklerine katılan ve gönüllü olarak bu çalışmada yer alan 118 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veriler araştırmacı tarafından hazırlana anket aracılığı ile çevrimiçi olarak toplanmış ve SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre Erasmus+ hareketliliklerine katılmanın öğrencilerin yabancı dil başarılarını olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca staj hareketliliğine katılan öğrencilerin yabancı dil başarılarının öğrenim hareketliliğine katılanlara göre daha yüksek olduğu sonucuna da ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçlarında yola çıkarak genel olarak bütün Erasmus+ hareketlilikleri, özellikle staj hareketliliği öğrenciler arasında yaygınlaştırılmak için teşvik edilebilir.

References

  • Altunöz, H.B., & Bay, E. (2018). Yabancı dil olarak ingilizce öğretiminde etkili öğretim stratejilerinin kullanımının analizi. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 129-149
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri (20.baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Council of Europe (2016). Guide fort he development and implementation of curricula for plurilingual and intercultural education. Strasbourg: Council of Europe Publishing.
  • EC (2012). Europeans and their languages. https://ec.europa.eu/commfrontoffice/publicopinion/archives/ebs/ebs_386_en.pdf adresinden erişildi.
  • EC (2014). Erasmus+ programme guide. https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/sites/erasmusplus2/files/erasmus-plus-programme-guide-2019_en_1.pdf adresinden erişildi.
  • Demir, A., & Demir, S. (2009). Erasmus programının kültürlerarası diyalog ve etkileşim açısından değerlendirilmesi (Öğretmen adaylarıyla nitel bir çalışma). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(9), 95-105.
  • EF (2018). EF English Proficiency Index. 15.01.2019 tarihinde www.ef.com/epi adresinden erişildi.
  • Ekti, M. (2013). An evaluation regarding to the gains of Erasmus program in terms of language and science. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 70, 1800-1809.
  • Ersoy, A. (2013). Türk öğretmen adaylarının kültürlerarası deneyimlerinde karşılaştıkları sorunlar: Erasmus değişim programı örneği. Eğitim ve Bilim, 38(168), 154-166.
  • Erton, İ. (2010). Relations between personality traits, language learning styles and success in foreign language achievement. H.U. Journal of Education, 38, 115-126.
  • Göksan, T. S., Uzundurukan, S., & Keskin, S. N. (2011, Eylül). Değişim programlarının genel yapısı, işleyişi ve kazandırdıkları. İnşaat Mühendisliği Eğitimi 2. Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Muğla Üniversitesi, Muğla.
  • Hasdemir, F., & Çalıkoğlu, M.R. (2011). Avrupa Birliği eğitim programları ve değişim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 66-68.
  • Işık, A. (2008). Yabancı dil eğitimimizdeki yanlışlar nereden kaynaklanıyor? Journal of Language and Linguistic Studies, 4(2), 15-26.
  • Işık, D. (2018, Mayıs). Ankara Üniversitesi bilgi ve belge yönetimi bölümü lisans öğrencilerinin Erasmus programına ilişkin deneyimlerinin eğitim sürecine katkısı. III. Uluslararası Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Öğrenci Kongresi’nde sunulan bildiri. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Önder, R.K., & Balcı, A. (2010). Erasmus öğrenci öğrenim hareketliliği programının 2007 yılında programdan yararlanan Türk öğrenciler üzerindeki etkileri. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, 9(2), 93-116.
  • Tok, H., & Arıbaş, S. (2008). Avrupa Birliğine uyum sürecinde yabancı dil öğretimi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 205-227.
  • Ünlü, İ. (2015). Teacher Candidates' Opinions on Erasmus Student Exchange Program. Educational Sciences: Theory and Practice, 15(1), 223-237.
  • Yücel, M.S. (2013). Alman dili eğitimi öğretmen adaylarının Erasmus programı kapsamında dilsel ve kültürel deneyimleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 46(1), 23-47.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Muhammet Esad Kuloğlu This is me

Publication Date May 20, 2020
Acceptance Date October 20, 2019
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Kuloğlu, M. E. (2020). Erasmus+ Hareketliliklerine Katılan Öğrencilerin Yabancı Dil Başarılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1190-1197. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3665