Bu çalışmanın temel amacı Türkiye’de bulunan üniversitelerin Biyoloji bölümündeki öğrencilerin umutsuzluk düzeylerini sosyo-demografik değişkenler açısından incelemektir. Çalışmanın katılımcılarını Türkiye’nin farklı coğrafik bölgelerinde yer alan 13 üniversitenin biyoloji bölümünden 1464 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında öğrencilerin umutsuzluk düzeylerini belirlemek için “Beck Umutsuzluk Ölçeği” kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde, t-testi, ANOVA, Many Whitney- U test ve Kruskall Wallis H testlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; öğrencilerin hafif düzeyde umutsuzluğa sahip oldukları tespit edilmiştir. Öğrencilerin umutsuzluk düzeylerinin demografik değişkenlere göre değişimleri incelendiğinde ise; medeni durum, alınan eğitimin evrensel boyutta iş imkanı sağlayacağını düşünme ve alanı ile ilgili lisansüstü eğitim yapmayı düşünme değişkenleri açısından gruplar arasında istatistiki olarak anlamlı farklılık bulunduğu tespit edilmiştir. Cinsiyet, yaş, sınıf, ebeveyinlerinin hayatta olup olmama durumu, yetişme ortamı, barınma ortamı, ailenin en uzun süre yaşadığı yer, herhangi bir işte çalışma ve mezun olduktan sonra çalışmayı düşündüğü sektör değişkenleri ile öğrencilerin umutsuzluk düzeyleri arasında ise istatistiki olarak anlamlı bir farklılık bulunmadığı görülmüştür.
The main aim of this study is to investigate the hopelessness levels of students in the Department of Biology at universities in Turkey via socio-demographic variables. The participants of the study were consisted of 1464 biology students from 13 different universities and geographical regions of Turkey. Beck Hopelessness Scale was used to collect data on the students’ hopelessness levels. T-test, ANOVA, Many Whitney U and Kruskall Wallis H tests were employed for data analysis. Results showed that the students participated in the study had a mild level of hopelessness. Regarding fluctuations in hopelessness levels in terms of demographic variables, the results showed statistically significant differences in terms of marital status, the contribution of undergraduate education to a worldwide employment, and pursuit of a postgraduate degree. No significant difference was observed between hopelessness levels and gender, age, class, parental bereavement, growth environment, family residential setting, work status, and prospective employment sector after graduation.
Other ID | JA42RH87CH |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 24 Issue: 2 |