Teaching the structure of language as well as its culture in foreign/second language teaching has become a controversial issue recently. The aim of this qualitative meta-analysis study is to identify the research trends and gaps by comparing the research studies on culture teaching in Turkish (TFL) and English (EFL) as foreign/second language classrooms. Data was collected from the research studies published in indexed journals in Turkey related to TFL education and studies listed in the Selected References (TIRF,2013) related to EFL education. Findings showed that there are some differences between the available research on Turkish and English contexts in terms of perception and attitude, topic variety, research design and research contexts (e.g. foreign language context and second language context). It was suggested that further research on teaching Turkish culture should be carried on the different contexts.
Yabancı/İkinci dil öğretiminde dilin yapısının öğretilmesinin yanında kültürünün de öğretilmesi son zamanlarda tartışmalı bir konu haline gelmiştir. Bu çalışmanın ilk amacı Yabancı Dil olarak Türkçe (YDT) ve Yabancı Dil olarak İngilizce (YDİ) sınıflarında kültür öğretimi üzerine yapılmış çalışmalardan elde edilen verileri karşılaştırılarak araştırma eğilimlerini ve araştırma boşlukları belirlemektir. Alan yazın taramasında YDT öğretimi ile ilgili Türkiye’deki indeksli dergilerde taranan dergilerde basılan çalışmalar ile YDİ öğretimi ile ilgili Seçilmiş Referanslar (TIRF, 2013) listesindeki araştırmalar oluşturmaktadır. Bu alan yazın taramasının analizi sonucunda YDİ ve YDT çalışmaları arasında algı ve tutum, konu çeşitliliği, araştırma deseni ve çalışma bağlamı (yabancı ve ikinci dil) bakımından farklar bulunmuştur. Çalışmanın ikinci amacı ise, YDT sınıflarında okuma-anlama becerisi ve kelime öğretimi ile ilgili olarak halk hikâyelerinin nasıl kullanılabileceğine bir örnek ders izlencesi sunulmuştur. Eğitim politikaları ve uygulamaları için sonraki çalışmaların farklı bağlamlarda araştırmalara yönelmesi önerilmiştir.
Other ID | JA42RH85VS |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 24 Issue: 2 |