Bu araştırmanın amacı, fen ve teknoloji öğretmen adaylarının fen laboratuvarına ilişkin metaforlarını araştırmaktır. Bu amaçla fen ve teknoloji öğretmen adaylarının fen laboratuvarına ilişkin metaforları metafor analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji) desenine göre tasarlanan bu çalışmada verilerin analizinde içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. (Patton, 1990; Yıldırım & Şimşek, 2005). Araştırmanın katılımcılarını, Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı 3. sınıfında öğrenim görmekte olan (n=72) öğretmen adayları oluşturmaktadır. Katılımcılar tarafından toplam 51 adet metafor üretilmiştir ve bu metaforlar toplam dokuz kategoriye ayrılmıştır. Kategorilerin çoğunda katılımcılar fen laboratuvarı ile ilgili olarak olumlu metafor (%91) üretmiştir. Katılımcılar tarafından elde edilen verilerde en çok “mutfak” metaforu (n=17) kullanılmıştır. Kategorilere göre değerlendirdiğimizde erkekler en fazla işlevine göre fen laboratuvarını (%36) kategorize ederken, kızlar en fazla keşfetme ve yeni ürün üretme ortamı olarak (%21) kategorize etmiştir.
The purpose of this research is to find out prospective science and technology teachers’ metaphors about science laboratory. For this purpose, prospective science and technology teachers’ metaphors analyzed with the method of metaphor analysis. The study is designed based on one of the qualitative research method named as phenomenology and analyzed with content analysis methods (Patton, 2001; Yıldırım & Şimşek, 2005). The participants of this study are (n=72) students from education faculty department of science education 3rd year. A total of 51 metaphors produced by the participants and these metaphors is divided into a total of nine categories. As most of the categories, participants have produced positive metaphors about science laboratory (%91). From the data obtained, it is understood that mostly ‘Kitchen’ metaphor is used by the participants. Men categorize the laboratory metaphor the function of science laboratory (%36) while women categorize it as exploration and producing environment (%21) when it is considered as categories.
Other ID | JA42RH52UN |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 24 Issue: 2 |