Bu çalışmanın amacı çocuklardaki mekânsal ilişkileri, Piaget’in ‘yakınlık, ayırma, sıralama, çevreleme becerileri’ doğrultusunda çeşitli Okul Öncesi Eğitim Etkinlikleri’ ele alınarak tasarlanan harita örnekleri ile ortaya çıkarmaktır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada, görünenlerin ardında yatanları görebilmek, derinlemesine bilgiye ulaşmak amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması kullanılmıştır. Çalışmada çocuklara, harita örnekleri ile mekânda konumlarının ortaya çıkartılmasını hedefleyen etkinlikler uygulanmıştır. Uygulama sürecinde elde edilen doküman, gözlem kayıtları ve görüşme soruları betimsel analize tabi tutularak yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda; matematik eğitimi sürecinde çocukların uygun ve zengin etkinliklerle desteklendiklerinde mekânda konum ve mekânsal ilişkiler ile ilgili yönergeleri harita örneklerinde uygulayabilecekleri belirlenmiştir.
Okul öncesi dönem Okul öncesi dönemde harita örnekleri Uzaysal kavramlar (Mekanda konum) Okul öncesi eğitim etkinlikleri.
The aim of this paper is to see the children’s spatial relationship with the help of various pre-school activities in terms of Piaget’s spatial notion of ‘proximity, separation, order and surround skills’ and come out with designed map samples. Accordingly, action research, one of the qualitative research methods, is used to discover the real picture underlying what is superficially seen and to achieve in-depth knowledge. The children were given spatial maps and space-related activities during the study. Data such as practice, observation records, and interview questions obtained through the study were interpreted via descriptive analysis. The study reveals that once children are involved in spatial activities, supported by relevant and rich spatial perception input, they can easily apply the instructions on map samples.
Pre-school mathematics education spatial relations spatial location pre-school activities map samples children
Other ID | JA42VT68KN |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 23 Issue: 4 |