The purpose of this study is to examine how the skills of class teacher candidates in terms of interpreting tables and graphics change according to their class levels and mathematical reasoning skills. This study has been conducted among teacher candidates studying at a state university, department of class teachers, in 1st, 2nd, and 3rd Grades. 220 teacher candidates participated in the study. Data collection tools have been used “Mathematical Reasoning Assessment Scale”, “Table Interpretation Test” and “Graphics Interpretation Test” in this study. The findings of the study showed that the mathematical reasoning skills of the teacher candidates varied meaningfully according to the class levels. There is a meaningful relation between the table interpretation and graphic interpretation performances of the teacher candidates in terms of mathematical reasoning skill levels.
Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının tablo ve grafik yorumlama başarılarının sınıf seviyelerine ve matematiksel muhakeme becerilerine göre nasıl değiştiğinin incelenmesidir. Bu araştırmada hem karşılaştırmalı hem de korelasyon türü ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırma bir devlet üniversitesinde sınıf öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören 1, 2 ve 3. sınıf toplam 220 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak “Matematiksel Muhakeme Değerlendirme Ölçeği”, “Tablo Yorumlama Testi” ve “Grafik Yorumlama Testi” kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları öğretmen adaylarının sınıf seviyelerine göre matematiksel muhakeme becerilerinin anlamlı bir şekilde farklılaştığı, matematiksel muhakeme beceri seviyeleri açısından tablo ve grafik yorumlama performansları arasında anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur
Other ID | JA42VG28EC |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 23 Issue: 4 |