Kaygının, bir organizmanın istenmeyen bir durum karşısında gösterdiği tepkiler bütünü olduğu bilinmektedir. Genel olarak sınavlara dönük kaygıların yanında matematik ve fen bilimleri gibi derslere yönelik kaygılar araştırmacılar tarafından çalışılmaktadır. Ayrıca sosyal kaygı da bu çalışmalar arasında yer alır. Bu çalışmada, biyoloji, fizik, kimya ve fen bilgisi laboratuvarı dersini alan fen bilgisi ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin fen laboratuvarına yönelik kaygılarını belirlemede kullanılacak “fen laboratuvarına yönelik kaygı ölçeği” geliştirilmiştir. Fen laboratuvarına yönelik kaygı ölçeği 24 maddeden oluşmakta ve 5 faktörlüdür. Faktörlerde bulunan maddeler incelendiğinde birinci faktör “duyusal boyut”, ikinci faktör “başarı”, üçüncü faktör “araç-gereç kullanımı”, dördüncü faktör “değerlendirme” ve beşinci faktör “ kimyasal madde kullanımı” olarak adlandırılmıştır. Faktörlerle ilgili olarak güvenirlik katsayılarının. 76 ile .92 arasında değiştiği görülmektedir. Ayrıca ölçeğin genel güvenirlik katsayısı ise . 89’dur
It is known that anxiety is the collection of the responses to undesired situation for an organism. In general, it can be seen that not only test anxiety but also mathematics and science anxieties have been studying by researchers. In addition social anxiety has been studying. In this study, laboratory anxiety scale has been developed for students who are taking physics, chemistry and science laboratory in department of science and mathematics students. The scale consists of 24 items and there are 5 factors. When the factors have been examined, first factor is named as emotional, second factor is named as success, third factor is named as the usage of materials, fourth factor is named as evaluation and fifth factor is named as usage of chemical substance. The reliability coefficients for factors are changing between .76 and .92. In addition for these, the general reliability coefficient is .89.
Other ID | JA43BT56GP |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 23 Issue: 3 |