Problem Durumu: Bu araştırmada senkron ve asenkron eğitim yöntemlerinin bütünleştirilmesiyle oluşturulan web tabanlı uzaktan eğitim yönteminin öğrencilerin matematik başarılarına etkileri ve web tabanlı matematik öğretimine ilişkin görüşleri incelenmiştir.Yöntem: 2012-2013 öğretim yılı güz yarıyılında Bilgisayar Programcılığı Programının kampüs ve uzaktan eğitim programına kayıtlı 59 öğrenci üzerinde yürütülen araştırma, eşitlenmemiş kontrol gruplu desene uygun olarak planlanmıştır.Bulgular: Araştırmanın verileri, “Kişisel Bilgi Formu”, “ Matematik Başarı Testi” ve “Görüş Belirleme Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, deney ve kontrol grubu arasında başarı öntest sonuçları için ortalama farkların manidar olup olmadığı bağımsız gruplar için t testi ile saptanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının öntest sonuçlarına göre düzeltilmiş sontest puan ortalamaları arasındaki farkın manidarlığına tek yönlü kovaryans analizi (ANCOVA) tekniği kullanılarak test edilmiş, deney grubu öğrencilerinin web tabanlı matematik öğretimine ilişkin görüşleri frekans, yüzde değerlerine bakılarak betimlenmiştir. Çalışmanın sonuçları, web tabanlı uzaktan eğitim yönteminin, geleneksel yöntemle yapılan öğretim ile karşılaştırıldığında, öğrencilerin matematik başarılarına anlamlı ölçüde etki ettiğini ve web tabanlı öğrenme ortamının, zengin içerik, esneklik, bireysel öğrenmeye uygunluk ve zaman tasarrufu bakımından etkili bir yöntem olduğunu ortaya çıkarmaktadır. Bunun yanında öğrencilerin büyük çoğunluğunun web ortamında geleneksel sınıf ortamındaki gibi etkileşimin sağlanamayacağına inandıkları görülmektedir.
Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Matematik Öğretimi Karma Tasarım Modeli Senkron Eğitim Asenkron Eğitim
The use of web-based teaching methods in mathematics education have attracted the attention of many educators in the world and in Turkey. In this research, the effects of web-based distance learning method created by blending synchronous and asynchronous teaching methods on students’ achievements and views about web-based mathematics teaching were investigated. The study was carried out with two groups of 59 students enrolled in on-campus and online education programs at the Computer Programming Program during 2012-2013 academic year. A quasi-experimental research design was used. Data was collected with “Personal Information Form”, “Mathematics Achievement Test” and “ View Determine Scale”. Results of the study showed that web-based distance learning method is more effective than traditional teaching methods in learning mathematics course in terms of achievement and web based learning environmet offers learner rich content, flexibility, availability of individual learning, time-saving. In addition, the majority of students believe that the interaction can not be established in web based learning environment such as the traditional classroom environment
Web-based distance education Blended learning Teaching mathematics Hybrid development model Synchronous education Asynchronous education
Other ID | JA43CJ38YD |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 23 Issue: 3 |