Çalışmanın amacı yeni bir eğitim kuramı olarak geliştirmeye başladığımız akılcı istek kuramını tanıtmaktır. Her ölçüm hata içerir bu nedenle dışarıdan gelen bilgi ile eksiksiz olana tam olana yani yasaya ulaşılamaz. Fakat insanlar tarih boyunca pek çok doğa yasasına ulaşmışlardır. Bu yüzden akılcı istek kuramıyla doğa yasalarının aklımızda tohum olarak var olduğunu, aklımızın yasaları ile doğa yasalarının bir ve aynı olduğunu öne sürmekteyiz. Bu nedenle öğrenmek insanın kendide olanı, kendinin yapmasıdır. Bu süreci başlatan ve sürmesini sağlayan şey insanın başka isteklere duyduğu akılcı istektir. Öğrenme sürecinde öğrenci olumsuzlama, çaba, mücadele, dönüştürme, yaratma ve keşfetme aşamalarından geçerek bilgiyi kendinin yapar.
Purpose of this study is to introduce our new educational theory rational-will theory. Every measurement contains error therefore it is not possible to reach laws of nature. However throughout history humanity has reached laws of nature. As rational-will theory we claim that laws of nature embedded in our minds as seeds and laws of nature and laws of our minds are one and same thing. Therefore, learning is making what is already in you, yours. Rational-will initiate this process. During learning process students goes through following processes: Focusing conscious on the subject, effort, transformation, struggle, create and discover.
Other ID | JA43KF58TR |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 22 Issue: 1 |