BibTex RIS Cite

ARAŞTIRMA KÜLTÜRÜNÜ GELİŞTİRMEK: SİNOP ÜNİVERSİTESİ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARI ÖRNEĞİ

Year 2014, Volume: 22 Issue: 1, 101 - 122, 15.01.2014

Abstract

Bu çalışmada, bir dizi modülden oluşacak şekilde tasarlanmış ve “Bilimsel Araştırma Yöntemleri” dersi bağlamında kurgulanmış bir sürecin, öğretmen adaylarının araştırma kültürüne olumlu bir katkı sağlayıp sağlamadığı sorgulanmıştır. Çalışmada nitel paradigma esas alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda 3. Sınıfta öğrenim görmekte olan 22 (4 erkek, 18 bayan) öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmanın veri kaynağını öğretmen adaylarının ikişer kişilik gruplar halinde hazırladıkları grup raporları, makale ve bireysel olarak deneyimlerini yansıttıkları yansıtıcı metinleri içeren dosyalar oluşturmuştur. Araştırma bulguları, genel anlamda, planlanan modüllerde karşılaştıkları temel problemler için sergiledikleri çaba ve değişen algıları ile öğretmen adaylarının söz konusu süreci olumlu bulduklarını ve meslek yaşamlarında kullanmayı planladıklarını göstermiştir.

References

  • Altrichter, H; Posch, P. ve Somekh, B. (1993). Teachers investigate their work. Routledge, Lon- don.
  • Auger, W. ve Wideman, R. (2000). Using action research to open the door to life-long professi- onal learning. Education, 121 (1), 120-127.
  • Bogden, R. C., ve Biklen, S. K. (2007). Qualitative research for education: An introduction to theories and methods. Boston: Allyn ve Bacon.
  • Buluş Kırıkkaya, E., Bozkurt, E. ve Öztürk, N. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenleri eğitim araştırmaları ile ilgili ne düşünüyor? Çağdaş Eğitim Dergisi, 1, 63-75.
  • Creswell, J. W. (2005). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitati- ve and qualitative research. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, Inc.
  • Çepni, S. ve Akdeniz, A. R. (1996). Fizik öğretmenlerinin yetiştirilmesine yeni bir yaklaşım. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 221-226.
  • Çepni, S. ve Küçük, M. (2002, May). Science teachers learning in a collaborative action research group. First International Conference on Education: Changing Times, Changing Needs, Faculty of Education Eastern Mediterranean University Gazimagusa, TRNC.
  • Gay, L. R., Mills, G. E., ve Airasian, R. (2006). Educational research: Competencies for analy- sis and applications (8th ed). Upper Saddle River, NJ: Pearson/Merrill/Prentice Hall.
  • Geban, Ö., Çiçek, F. F., Başaran, S., Demirbaş, A. ve Maden, C. (2001). 21. Yüzyıla Girerken Türk Eğitim Sisteminin İhtiyaç Duyduğu Çağdaş Öğretmen Profili, EARGED, Ankara: Milli Eğitim Basım Evi.
  • Kurbanoğlu, S. ve Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmen adaylarına uygulanan bilgi okuryazarlığı programının etkililiği ve bilgi okuryazarlığı becerileri ile bilgisayar öz-yeterlik algısı arasın- daki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 98-105.
  • Maxwell, J. A. (2005). Qualitative research design: An interactive approach (2nd ed.). Thou- sand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis. London:Sage Publication.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2008). Bilişim teknolojileri öğretmeni özel alan yeterlikleri. http:// otmg.meb.gov.tr/belgeler/ogretmen_yeterlikleri_kitabi/Öğretmen_Yeterlikleri_Kitabı_bili- şim_teknolojileri_öğretmeni_özel_alan_yeterlikleri_ilköğretim_parça_7.pdf adresinden 26 Ağustos 2012 tarihinde indirilmiştir.
  • National Research Council (NRC) (1996). National science education standarts. Washington, DC: National Academy Press.
  • National Research Council (NRC) (2000). Inquiry and the national science education stan- dards. Washington, DC: National Academy Press.
  • Saracaloğlu, A. S., Varol, S. R. ve Ercan, İ. E. (2005). Lisansüstü eğitim öğrencilerinin araştırma kaygıları, araştırma ve istatistiğe yönelik tutumları ile araştırma yeterlikleri arasındaki ilişki. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı, 17, 187- 199.
  • Saracaloğlu, A.S. (2008). Lisansüstü öğrencilerin akademik güdülenme düzeyleri, araştırma kaygıları ve tutumları ile araştırma yeterlikleri arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 179–208.
  • Slavin, R. E. (2012). Educational psychology: Theory into practice (10th Ed.). Boston: Allyn ve Bacon.
  • Strauss, A. ve Corbin, J. (1998). Basics of qualitative research: Grounded theory procedures and techniques. Newbury Park, CA: Sage Publications Inc.
  • Unrau, Y.A. ve Beck, A.R. (2004). Increasing research self-efficacy among students in professi- onal academic programs. Innovative Higher Education, 28(3), 187-204.
  • Ünal, S. ve Ada, S. (2007) Eğitim bilimine giriş. Nobel Yayınları. Ankara.
  • YÖK (2007). Öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri (1982-2007). http://www.yok.gov.tr/in- dex.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=70 adresinden 28 Ağustos 2012 tarihinde indirilmiştir.

ENCOURAGING THE PERSISTENCE OF RESEARCH ATTITUDE: THE CASE OF PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS AT SINOP UNIVERSITY

Year 2014, Volume: 22 Issue: 1, 101 - 122, 15.01.2014

Abstract

The purpose of this study is to determine whether the process consisting of some modules that prospective teachers had experienced contributed to them in transforming research into attitude through the evaluation made in the context of reflections on the products presented and experiences gone through. The qualitative design was used in this study. The sample of the study comprised 22 (4 males and 18 females) third grade students who are receiving education in the Department of Science Teaching in the Education Faculty of Sinop University. The data resources of the study were files prepared in groups of two which included research reports, assignments and reports reflecting individual experiences. The study results revealed that, in a general sense, the prospective science teachers’ attitudes towards the process in question were positive with all their efforts made for the basic problems they encountered in the modules and they intended to use this process in their future teaching career.

References

  • Altrichter, H; Posch, P. ve Somekh, B. (1993). Teachers investigate their work. Routledge, Lon- don.
  • Auger, W. ve Wideman, R. (2000). Using action research to open the door to life-long professi- onal learning. Education, 121 (1), 120-127.
  • Bogden, R. C., ve Biklen, S. K. (2007). Qualitative research for education: An introduction to theories and methods. Boston: Allyn ve Bacon.
  • Buluş Kırıkkaya, E., Bozkurt, E. ve Öztürk, N. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenleri eğitim araştırmaları ile ilgili ne düşünüyor? Çağdaş Eğitim Dergisi, 1, 63-75.
  • Creswell, J. W. (2005). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitati- ve and qualitative research. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, Inc.
  • Çepni, S. ve Akdeniz, A. R. (1996). Fizik öğretmenlerinin yetiştirilmesine yeni bir yaklaşım. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 221-226.
  • Çepni, S. ve Küçük, M. (2002, May). Science teachers learning in a collaborative action research group. First International Conference on Education: Changing Times, Changing Needs, Faculty of Education Eastern Mediterranean University Gazimagusa, TRNC.
  • Gay, L. R., Mills, G. E., ve Airasian, R. (2006). Educational research: Competencies for analy- sis and applications (8th ed). Upper Saddle River, NJ: Pearson/Merrill/Prentice Hall.
  • Geban, Ö., Çiçek, F. F., Başaran, S., Demirbaş, A. ve Maden, C. (2001). 21. Yüzyıla Girerken Türk Eğitim Sisteminin İhtiyaç Duyduğu Çağdaş Öğretmen Profili, EARGED, Ankara: Milli Eğitim Basım Evi.
  • Kurbanoğlu, S. ve Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmen adaylarına uygulanan bilgi okuryazarlığı programının etkililiği ve bilgi okuryazarlığı becerileri ile bilgisayar öz-yeterlik algısı arasın- daki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 98-105.
  • Maxwell, J. A. (2005). Qualitative research design: An interactive approach (2nd ed.). Thou- sand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis. London:Sage Publication.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2008). Bilişim teknolojileri öğretmeni özel alan yeterlikleri. http:// otmg.meb.gov.tr/belgeler/ogretmen_yeterlikleri_kitabi/Öğretmen_Yeterlikleri_Kitabı_bili- şim_teknolojileri_öğretmeni_özel_alan_yeterlikleri_ilköğretim_parça_7.pdf adresinden 26 Ağustos 2012 tarihinde indirilmiştir.
  • National Research Council (NRC) (1996). National science education standarts. Washington, DC: National Academy Press.
  • National Research Council (NRC) (2000). Inquiry and the national science education stan- dards. Washington, DC: National Academy Press.
  • Saracaloğlu, A. S., Varol, S. R. ve Ercan, İ. E. (2005). Lisansüstü eğitim öğrencilerinin araştırma kaygıları, araştırma ve istatistiğe yönelik tutumları ile araştırma yeterlikleri arasındaki ilişki. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı, 17, 187- 199.
  • Saracaloğlu, A.S. (2008). Lisansüstü öğrencilerin akademik güdülenme düzeyleri, araştırma kaygıları ve tutumları ile araştırma yeterlikleri arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 179–208.
  • Slavin, R. E. (2012). Educational psychology: Theory into practice (10th Ed.). Boston: Allyn ve Bacon.
  • Strauss, A. ve Corbin, J. (1998). Basics of qualitative research: Grounded theory procedures and techniques. Newbury Park, CA: Sage Publications Inc.
  • Unrau, Y.A. ve Beck, A.R. (2004). Increasing research self-efficacy among students in professi- onal academic programs. Innovative Higher Education, 28(3), 187-204.
  • Ünal, S. ve Ada, S. (2007) Eğitim bilimine giriş. Nobel Yayınları. Ankara.
  • YÖK (2007). Öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri (1982-2007). http://www.yok.gov.tr/in- dex.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=70 adresinden 28 Ağustos 2012 tarihinde indirilmiştir.
There are 22 citations in total.

Details

Other ID JA43KE52HF
Journal Section Review Article
Authors

Halil Turgut This is me

Nurhan Öztürk This is me

Serhat Ercan This is me

Esra Bozkurt This is me

Publication Date January 15, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 22 Issue: 1

Cite

APA Turgut, H., Öztürk, N., Ercan, S., Bozkurt, E. (2014). ENCOURAGING THE PERSISTENCE OF RESEARCH ATTITUDE: THE CASE OF PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS AT SINOP UNIVERSITY. Kastamonu Education Journal, 22(1), 101-122.

10037