Bu çalışma, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin dereceli puanlama anahtarına ilişkin görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, 2010–2011 öğretim yılında Ankara İli Çankaya İlçesinde seçkisiz örneklem yoluyla seçilen bir ilköğretim okulunun ikinci kademesinde öğrenim gören öğrencilerden her sınıf düzeyinde bir odak grup olmak üzere toplam 3 odak grup oluşturulmuştur. Her bir odak gruba, aynı sınıf düzeyinde 6 öğrenci rastgele seçilmiştir. Böylece araştırma, 3 odak grupta yer alan 18 öğrenci ile yürütülmüştür. Dört haftalık süre zarfında bir araştırma yapma etkinliği, öğrencilere performans görevi olarak dağıtılmıştır. Performans göreviyle birlikte dereceli puanlama anahtarı da uygulamanın başında öğrencilere verilmiştir. Araştırmada, öğrencilerin dereceli puanlama anahtarına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme metodunun kullanıldığı standart bir odak grup görüşme formu hazırlanmıştır. Görüşme sonucunda elde edilen veriler içerik analizi ile incelenmiştir. Bu incelemenin sonunda dereceli puanlama anahtarına duyulan memnuniyet, memnuniyetsizlik, dereceli puanlama anahtarının bireysel değerlendirme ve öğrenme üzerindeki sonuçları olmak üzere öğrenci görüşleri dört başlık altında toplanmıştır.
dereceli puanlama anahtarı holistik dereceli puanlama anahtarı analitik dereceli puanlama anahtarı öğrenme özdeğerlendirme
This study aims to specify the opinions of the secondary school students about the rubric. For this reason, 3 focus groups were created by random method in each class level from the students in the secondary school in the years of 2010-2011, Çankaya, Ankara. For each focus group 6 students in the same level were selected by random. So, the research was carried out with 18 students in 3 focus groups. In the process of 4 weeks one of the research activity was assigned to students as a performance task. Rubric was also given to students with the performance task at the beginning of the implementation. Standard focus group interview form in which semi structured interview form used in the research in order to specify the opinions of students. Data obtained from the interview was examined by content analysis. At the end of this examination, student’ opinions were grouped into four subtitles as contentment and discontentedness to the rubric and the effects of the rubric on individual evaluation and learning.
Other ID | JA43NF56KB |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 21 Issue: 4 |