Bu araştırmada, ilköğretim okullarında görev yapan 1., 2., 3., 4., ve 5. sınıf öğretmenlerinin 2005 öğretim programlarına ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farkın olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Genel tarama modeli kullanılan araştırmanın evrenini İstanbul İlinde görev yapan 40395 sınıf öğretmeni, örneklemini ise bu evrenden 8 ilçede görev yapan ve küme örnekleme yöntemi ile belirlenen 386 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Veriler, “2005 Öğretim Programlarına Yönelik Öğretmen Görüşlerini Değerlendirme Anketi” ile toplanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, öğretim programlarının hazırlık boyutuna ilişkin 1., 2., 3., 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin görüşleri arasında anlamlı bir fark olmadığı tespit edilmiştir. Buna karşın kazanımlar ve temalar, öğrenme süreçleri ve izleme ve değerlendirme boyutlarına ilişkin 1., 2., 3., 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin görüşleri arasında anlamlı bir farkın olduğu belirlenmiştir.
The aim of this study is to determine if there is a difference among the opinions of teachers of 1st, 2nd, 3rd, 4th and 5th grades on 2005 curricula. Population of the study consists of 40395 primary education teachers who work in İstanbul, and sample of the study composed of 386 primary education teachers working in 8 districts that were chosen from the population via cluster random method. Common scanning method has been used in this study. Data has been acquired from “the survey on determining the teachers’ opinions on 2005 curricula”. According to the results of the study, it is found that there is no statistical difference among the opinions of the teachers of 1st, 2nd, 3rd, 4th and 5th grades on preparatory dimension of curricula. However, it is found that there is a statistical difference among the opinions of the teachers of 1st, 2nd, 3rd, 4th and 5th grades on outcomes, themes, learning process and monitoring and evaluation dimensions.
Other ID | JA43NU75YA |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 21 Issue: 4 |