Öğrencilerin istenilen hedeflere ulaştırılması için ders kitapları önemli araçlardır. Ancak yayımlanarak kullanılan bir ders kitabının eğitim sisteminin hedeflerini kapsamakta eksiklikleri bulunabilir. Yapılacak incelemelerle ders kitaplarının eksikliklerinin tespit edilerek düzeltilmesine, olumlu yönlerinin belirlenerek geliştirilmesine yardımcı olunması suretiyle, bu önemli araçların öğrencileri belirlenen hedeflere ulaştırmada daha başarılı olmalarını sağlamak gerekir. Bu çalışmada 2006 Türkçe Dersi Öğretim Programı’na göre hazırlanan Millî Eğitim Bakanlığı, Koza, Pasifik ve Özgün Yayıncılık’ a ait dört ders kitabındaki Atatürk teması içerik ve nicelik bakımından betimsel tarama yöntemiyle değerlendirilmiştir. Yapılan araştırmada, ders kitaplarının programın hedeflerine tam olarak uymadığı tespit edilmiştir. Tespit edilen yönler bulgular kısmında açıklanmıştır. Bulgulara dayanarak, ders kitaplarının programda uygun görülen konular ve türlerin kesiştiği metinler bulmakta sıkıntıya düştüğü görülmüştür.
Textbooks are very important tools to make students reaching the desired goals. But, there may be deficiencies in published and used textbooks. With the investigations it is need and possible to identify and correct the textbooks, to help investigating the textbooks by determining the positive directions of them, and so, it is needed to provide them to be more successful about the work. In this study, Atatürk themes in four different 7 th class Turkish textbook which prepeared according to the 2006 Turkish Course Teaching Syllabus are evaluated in terms of quantity and topics. Four textbooks are belong to Millî Eğitim Bakanlığı, Koza, Pasifik and Özgün Publishings. This study, identfied that, textbooks are not complying to the desired goals in Teaching Syllabus. This identifies are explained in the Findings Section. According to the findings, we observed that, textbooks are falling on evil days to find both in the same text “the topic and needed text types”
Other ID | JA43NG69KC |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 21 Issue: 4 |