Bu araştırmada, sosyal bilgiler öğretmenlerinin, hak ve özgürlüklere saygı değerini kazandırmaya yönelik düzenledikleri öğretim etkinliklerini öğretmenlerin görüşlerine göre belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı ve tercih edilmiştir. Araştırma verileri, mülakat yoluyla, Trabzon il merkezindeki görev yapan 17 sosyal bilgiler öğretmeninden elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, sosyal bilgiler öğretmenlerinin, hak ve özgürlüklere saygı değerinin öğretim programında yer almasını oldukça olumlu buldukları; hak ve özgürlüklere saygı değerinin kazandırılmasına yönelik daha çok geleneksel yöntemleri tercih ettikleri; ölçme yöntemleri olarak, gözlem tekniği ve akran değerlendirmenin yanında, geleneksel ölçme yöntemlerine daha çok yer verdikleri; hak ve özgürlüklere saygı değerinin kazandırılmasında okul, aile, medya ve çevreden kaynaklanan bir takım sorunlar yaşadıkları anlaşılmıştır. Araştırma bulgularından hareketle çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
In this study, it is aimed to identify social science teachers’ activities about helping students to gain respect to rights and freedom through the views of teachers. In the study qualitative research approach was preferred. Data were collected from 17 social science teachers who work in Trabzon city through interviews. Descriptive analysis method was employed for data analysis. Results of the study show that social science teachers approve the inclusion of the value of respect for the rights and freedoms in the curriculum; they mostly use traditional teaching methods in helping students to gain value of respecting to rights and freedom; again mostly they employ traditional assessment methods besides observation and peer-evaluation. It is understood that teachers face some problems those derive from school, parents, media and environment when they teach rights and freedom. At the end, some recommendations were made on the basis of findings of the research
Other ID | JA42MV34SZ |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 24 Issue: 3 |