This study aims to determine the learning styles of English Preparatory School students, and examine the relationship between their proficiency scores, and their learning styles and gender. A sample of 263 students participated in the study, and their learning styles were determined by using Kolb’s Learning Style Inventory (LSI). It was found that the most prevailing learning styles were diverging and accommodating. However, no statistical significance could be found in the relationship between their gender, and proficiency scores and learning styles. As a conclusion of this study, educators should be skeptical about categorizing learners in a single category.
Bu çalışma İngilizce Hazırlık Okulu öğrencilerinin öğrenme stillerini tespit etmek ve başarı puanlarınının öğrenme stilleri ve cinsiyetleriyle arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Çalışmaya 263 hazırlık okulu öğrencisi katılmış ve bunların öğrenme stilleri Kolb’un Öğrenme Stilleri Envanteri ile belirlenmiştir. En baskın öğrenme stilleri değiştiren ve yerleştirendir. Öte yandan, başarı puanlarıyla öğrenme stilleri ve cinsiyet arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. Bu açıdan öğretme ve öğrenme süreçlerinde tüm öğrencileri dahil edecek uygun stratejiler kullanılması önerilmektedir.
Other ID | JA42MC92DC |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 24 Issue: 3 |