This study is dealt with the question whether the properties of Facebook its users utilise can
serve as usable tools for family participation in educational programs and how such properties
can be used for family participation. In the scope of the study, the properties Facebook, one of
the most widely used social media tools, offers its users are considered and evaluated for family
education and participation. It was stated in the study that family participation studies can be
adjusted to Facebook and it can be utilised by preschool teachers in their family participation
works. From this point of view, spatial and temporal problems, among the most important
obstacles for the conduction of studies related to family education and participation, can be
removed and some suggestions were proposed in the study.
Bu çalışmada Facebook’un kullanıcılarına sunduğu özelliklerin eğitim programlarında
aile katılımı için kullanılabilir bir araç olup olmadığı ve bu özelliklerin aile katılımı için nasıl
kullanılabileceği üzerinde durulmuştur. Çalışma kapsamında kullanım sıklığı ve yaygınlığı
en fazla olan sosyal medya aracı Facebook’un kullanıcılarına sunduğu özellikler aile eğitimi
ve katılımı çalışmalarına uyarlanarak tartışılmıştır. Çalışmada aile katılım çalışmalarının
Facebook’a uyarlanarak kullanılabileceği, okul öncesi öğretmenlerinin yapmak istedikleri
aile katılım çalışmalarını Facebook üzerinden de yapabileceği böylece aile eğitimi ve katılım
çalışmalarının yapılmasının önündeki en büyük engellerden biri olan zaman ve mekân
sorununun ortadan kaldırılabileceği üzerinde durulmuş ve ileride yapılacak olan çalışmalara
önerilerde bulunulmuştur.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 24 Issue: 5 |